Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-19@11:19:09 GMT

دراکولای سفید به شهرزاد می‌آید

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۶۲۱۲

دراکولای سفید به شهرزاد می‌آید

«دراکولای سفید» با طراحی و کارگردانی محسن میرزاخانی در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نمایش «دراکولای سفید» با طراحی و کارگردانی محسن میرزاخانی و تهیه‌کنندگی حسام آهنگر به زودی در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود.

این اثر روایت زندگی دختری بوده که در بند اسارت به سر می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها راه نجات او آمدن فردی است که از آن با نام دراکولای سفید یاد می‌شود. متن این اثر توسط دانیال چاووشی و محسن میرزاخانی به نگارش درآمده است. از دیگر فعالیت‌های محسن میرزاخانی می‌توان به: طراحی، نویسندگی و کارگردانی نمایش «رِم» و طراحی و کارگردانی نمایش «کمدی مرگ» نوشته وودی آلن اشاره کرد.

گفتنی است، طراحی گریم این اثر برعهده سارا اسکندری و طراحی لباس آن ماهرخ سلیمانی پور و طراحی صحنه آن بر عهده وحید لاری است.
*احسان امانی «داستان‌های عامه پسند» را روی صحنه می‌برد
احسان امانی کارشناس کارگردانی سینما فعالیت هنری خود را از سال ۹۷ با نمایش «قربانیان بدنام» شروع کرده است. او همچنین کارگردان نمایش «جک قاتل» و نویسنده نمایش «مردگان» و نویسنده و کارگردان نمایش «چند زندگی سگی» بوده است.

احسان امانی در مورد نمایشنامه داستان‌ها عامه پسند گفت: داستان‌های عامه پسند نگاهی ساده و طنز آلود به مسائلی که در پیرامون ما اتفاق میافتد، میندازد. این نمایشنامه داستان‌های کوتاه و مستقلی را از زبان نویسنده‌ای گمنام روایت می‌کند. همچنین در مورد اجرای نمایش گفت: نمایش داستان‌های عامه پسند آماده است که دی ماه در یکی از سالن‌های خصوصی تئاتر اجرا می‌شود.
*نمایشگاه «اسکیس و طراحی صحنه برای تئاتر» برگزار می‌شود
نمایشگاه «اسکیس و طراحی صحنه برای تئاتر» هنرجویان مصطفی مرادیان از روز ۲۱ آذر ماه در سالن انتظار تالار‌های چهارسو و سایه مجموعه تئاتر شهر برپا خواهد شد.

این نمایش هنرجویان موسسه «برگ» با همکاری واحد ارتباطات آموزش و پژوهش مجموعه‌ی تئاترشهر از روز بیست و یکم آذر ماه در سالن انتظار تالار‌های چهارسو و سایه برپا خواهد شد. در این نمایشگاه که تا ۳۰ آذر ماه میزبان مخاطبان خواهد بود، آثار تعدادی از هنرجویان مصطفی مرادیان از جمله زهرا کاظمی، مریم مالمیر، کیانا (فاطمه) فخر قاسمی، سحربهاری و مهسا ابراهیم زاده در حوزه اسکیس و طراحی صحنه برای تئاتر را به نمایشگاه گذاشته می‌شود.

مصطفا مرادیان درباره برگزاری این نمایشگاه توضیح داده است: «طراحى صحنه بخشى از بدنه دراماتیک تئاتر است که در راستاى فهم و انتقال بهتر رویدادهاى نمایشى حرکت مى کند. طراحان صحنه، از جمله عوامل اثرگذار در هر اجرا هستند که پس از واکاوى و تحلیل نمایشنامه و بررسى ظرفیت هاى گروه اجرایى، ایده هاى ذهنى خود را با زبان تصویر عینى مى کنند.

از مهم‌ترین ابزار بیانِ بصرى در این رشته، اسکیس و طراحى دست آزاد است طراحان مى آموزند که اندیشه‌هاى خرد و کلان خود را بر روى کاغذ پیاده کنند و این آغازى براى ورود به جهان خلاقانه طراحى صحنه است. این آثار حاصل تلاش هنرجویانى است که به صورت مجزا به تحلیل نمایشنامه خود پرداخته اند و تلاش کرده‌اند که کلمات و کنش هاى شاخص درون متنى را با اسکیس و طراحى ملموس و آشکارا کنند.
*کبوتری ناگهان به محفل نقد تو رسید
بیست‌ودومین محفل نقد تئاتر عمارت هنری «تو» به اجرای نمایش «کبوتری ناگهان» به کارگردانی غلامرضا عربی اختصاص می‌یابد.

رضا آشفته به عنوان منتقد و پروا محزون به عنوان مجری روز شنبه ۹ آذرماه ساعت ۱۷.۳۰ میزبان گروه نمایش کبوتری ناگهان هستند و این نمایش را با حضور کارگردان و عوامل اجرا نقد و بررسی می‌کنند. کبوتری ناگهان که این روز‌ها در تماشاخانه مشایخی روی صحنه است با حضور هنرمندان نابینا طراحی و تولید شده‍‌است. این نمایش هر روز غیراز شنبه‌ها در ساعت ۲۰.۳۰ به اجرا در می‌آید.

غلامرضا عربی کارگردانی آثاری همچون فصل بهار نارنج، شاباش خان، در خیابانی‌های سرد شب، سلاح سرد، سگی در خرمن جا، مسافران، محاق، رقص کاغذپاره‌ها و بسیاری دیگر را در پرونده کاری دارد. عمارت هنری تو در بلوار کشاورز، خیابان دائمی، پلاک سه هر شنبه در محفل نقد اجرا‌های روی صحنه، میزبان عموم علاقه‌مندان و خانواده تئاتر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سینما و تئاتر پردیس تئاتر شهرزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۶۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان اعلام شد

با اعلام دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی، جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان اعلام شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از ستاد خبری بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا ع، مهدی سیم ریز، برنامه اجرای آثار چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی را به شرح ذیل اعلام کرد.

به گفته وی؛ نمایش "یک اتفاق ساده" به نویسندگی و کارگردانی مهدی حبیبی از ۱۳ تا ۲۱ اردیبهشت در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر به نمایش درخواهد آمد.

سیم ریز با بیان اینکه، نمایش "خداداد" به نویسندگی سیروس همتی و کارگردانی مهدی خجستگی از ۱۵ تا ۳۰ اردیبهشت؛ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم اجرا می‌شود، افزود: نمایش "سفرپرماجرا" به نویسندگی و کارگردانی رضا جوشعار نیز از ۱۱ تا ۲۰ اردیبهشت؛ سالن تاتر فرهنگسرای طوبی بندرعباس و نمایش "چهارمین نفر" به نویسندگی امیر مشهدی عباس و کارگردانی سولماز محمدی و صادق حسنی نیز از یکم تا ۱۰ اردیبهشت؛ سالن تاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان به روی صحنه خواهد رفت.

بنا بر گفته سیم ریز، نمایش "خداداد" به نویسندگی سیروس همتی و کارگردانی محسن اکرمی از ۱۰ تا ۲۰ اردیبهشت ماه در مدارس نواحی ۱ و ۲ شهر یزد و نمایش "نارنجی" به نویسندگی و کارگردانی سید سوران حسینی نیز از ۱۶ تا ۳۰ اردیبهشت در سالن تاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان به روی صحنه می‌رود.

وی با بیان اینکه نمایش "گم" به کارگردانی رضا عربشاهی از پنجم تا ۲۰ اردیبهشت در مرکز تأتر شماره ۷ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشهد و نمایش "بی بی و دشت ارغوانی" به نویسندگی شهرام کرمی و کارگردانی مهیار هزارجریبی۸ تا ۲۱ اردیبهشت در تماشاخانه آنا بهشهر به روس صحنه نیرود، تصریح کرد: نمایش "من و برادرم اقبال" به نویسندگی و کارگردانی محسن پورقاسمی نیز از پنجم تا ۱۵ اردیبهشت در سالن تاتر مجتمع شهید آوینی همدان به نمایش درخواهد آمد.

به گفته سیم ریز؛ نمایش "صاحب سرزمین نور" به نویسندگی سید حسین فدایی‌حسین و کارگردانی سید رهبان مسلّمی از ۱۵ تا ۱۹ اردیبهشت در سالن تاتر فرهنگسرای ویلا گرگان به روی صحنه خواهد رفت. چهاردهمین جشنواره ملّی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی از تاریخ ۲۵ فروردین لغایت ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به صورت غیرمتمرکز و در قالب اجرا‌های عمومی برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اعلام جدول اجرای نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر رضوی
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر «رضوی» اعلام شد
  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان اعلام شد
  • در سینما و تئاتر چه خبر است؟
  • اجرای «هیدن» به آتیلا پسیانی تقدیم شد
  • «رجوع» در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود
  • فروش ۴ میلیاردی نمایش بهرام افشاری در هفته اول اجرا
  • معرفی آثار راه‌‌یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • معرفی آثار راه‌ یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار