Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-20@06:15:21 GMT

قیمت نفت در بازار جهانی کاهش پیدا کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۶۳۴۳

قیمت نفت در بازار جهانی کاهش پیدا کرد

به گزارش صدای ایران، بهای معاملات آتی نفت برنت ۴۴ سنت یا ۰.۷ درصد کاهش پیدا کرد و به ۶۳ دلار و ۹۰ سنت در هر بشکه رسید.
بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۳۳ سنت یا ۰.۶ درصد کاهش پیدا کرد و به ۵۸ دلار و ۹۱ سنت در هر بشکه رسید.
به گفته تونی نونان، مدیر ریسک نفت در شرکت بازرگانی ژاپنی میتسوبیشی، همه منتظر برداشت قابل توجه ذخایر نفت آمریکا بودند اما آمار رشد ذخایر را نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


موسسه امریکن پترولیوم روز سه شنبه اعلام کرد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ششم دسامبر، به میزان ۱.۴ میلیون بشکه رشد کرد و به ۴۴۷ میلیون بشکه رسید در حالی که تحلیلگران کاهش ذخایر به میزان ۲.۸ میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند. آمار رسمی ذخایر بعدازظهر روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر خواهد شد.
تنش‌های تجاری آمریکا و چین همچنان دورنمای تقاضا را تیره کرده و مهلت ۱۵ دسامبر برای اجرای دور جدید تعرفه‌های آمریکا روی واردات کالاهای چینی به سرعت نزدیک می‌شود.
به گفته نونان، با توجه به این که پیش بینی می‌شود بازار در سال میلادی آینده با رشد تولید نفت شیل و آغاز فعالیت پروژه‌های جدید دچار مازاد عرضه شود، هر گونه تعرفه بیشتر به تقاضا و به نوبه خود به قیمتها لطمه خواهد زد.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد آمریکا به دلیل افزایش تولید که وابستگی به نفت خارجی را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش داده است، در مسیر تبدیل شده به یک صادرکننده بزرگ در سال ۲۰۲۰ است. پیش بینی می‌شود تولید نفت این کشور در سال ۲۰۱۹ با ۱.۲۶ میلیون بشکه در روز رشد، به ۱۲.۲۵ میلیون بشکه در روز می‌رسد که اندکی کمتر از پیش بینی رشد ۱.۳ میلیون بشکه ای تولید در گزارش قبلی این آژانس است. همچنین انتظار می‌رود تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۲۰ به میزان ۹۳۰ هزار بشکه در روز رشد کرده و به ۱۳.۱۸ میلیون بشکه در روز برسد.
عامل دیگری که به عرضه جهانی نفت خواهد افزود، برنامه شرکتهای اکسون موبیل و هس کورپ برای صادرات نفت خام از گویان در فاصله ژانویه تا فوریه است که نقطه عطفی برای جدیدترین تولیدکننده نفت آمریکای لاتین خواهد بود.
بر اساس گزارش رویترز، منابع آگاه اظهار کرده‌اند که تولید نفت خام ونزوئلا در نوامبر بیش از ۲۰ درصد نسبت به اکتبر رشد کرد و به بالاترین حد از زمان تشدید تحریمهای آمریکا علیه شرکت نفتی دولتی PDVSA در اوت رسید.
سرمایه گذاران همچنین به رویدادهای مهم هفته جاری شامل انتخابات انگلیس در روز پنج شنبه و نشست بانکهای مرکزی آمریکا و اروپا چشم دوخته‌اند که روی معاملات تاثیر خواهند گذاشت.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران نفت نفت برنت آمریکا میتسوبیشی نفت آمریکا نفت خام ونزوئلا انگلیس صادرات نفت چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۶۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 سیگنال بازارهای جهانی به دلار تهران

قیمت اسکناس آمریکایی در نیمه دوم روز قبل رشد کرد، ولی بررسی روند قیمتی روزانه تتر نشان می‌دهد که سقف روزانه قیمت دلار یک کانال قیمتی کاهش یافته است. این اتفاق نشانه‌ای از کاهش هیجان معاملات روزانه در بازار ارز است، چون فاصله سقف و کف قیمت برای دلار دیجیتال کاهش پیدا کرده است.

معامله‌گران بازار ارز و طلا این روزها به اخبار خاورمیانه چشم دوخته‌اند و برای سنجش ریسک به بازارهای جهانی هم نیم‌نگاهی دارند. اما بررسی‌ها از قیمت اونس طلا و نفت در شب گذشته یک موضوع جالب را نشان می‌دهد. قیمت جهانی نفت وست تگزاس اینترمدیت و قیمت اونس جهانی طلا در شب قبل کاهش یافت.

در لحظه نگارش این گزارش ارزش اونس جهانی طلا از بالای دو هزار و ۳۹۰ دلار کاهش پیدا کرده و پایین‌تر از محدوده دو هزار و ۷۰ دلار قرار گرفته است‌. قیمت جهانی نفت هم در لحظه نگارش این گزارش از سقف روزانه بالای ۸۵ دلار عقب نشسته و در کانال ۸۲ دلاری جا گرفته است.

پیش از تلافی حمله موشکی دمشق توسط ایران، اونس جهانی طلا سقف قیمتی جدیدی را لمس کرد و قیمت نفت افزایش یافت. این رویداد در میان آرامش فضای خبری، یک سیگنال از افزایش تنش‌ها در خاورمیانه بود که در قیمت طلا منعکس شده بود؛ چراکه طلا به عنوان دارایی امن هنگام افزایش تنش‌ها و ریسک‌ها با افزایش تقاضا مواجه می‌شود و افزایش اونس جهانی طلا پیش از تلافی ایران یک علامت از رشد تنش و ریسک بود.

معامله‌گران نفت هم به اخبار خاورمیانه و ریسک‌ها در این منطقه به عنوان مهم‌ترین محدوده جغرافیایی تامین‌کننده نفت توجه ویژه‌ای دارند. در چنین شرایطی کاهش همزمان قیمت نفت و طلای جهانی به معنای کاهش سطح ریسک خاورمیانه در کوتاه‌مدت در میان معامله‌گران بازارهای جهانی است که برآیند پیش‌بینی آن‌ها منجر به کاهش نرخ‌ها شده است.

خبرگزاری رویترز هم در روزقبل اعلام کرد که تحریم‌های احتمالی آمریکا علیه ایران نفتی نخواهد بود، زیرا بایدن از افزایش قیمت نفت و خشم چین به عنوان بزرگترین خریدار نفت ایران بیم‌ناک است. ارزهای نفتی مهم‌ترین منبع درآمدی ارز دولت است و بررسی‌ها از بازار ارز نشان می‌دهد که اخبار نفتی تأثیر بسزایی در ذهنیت معامله‌گران دارد که این خبر نگرانی فعالان حوزه ارز را به دلیل کمرنگ شدن شدت تحریم کاهش می‌دهد.

حمایت مهم بازار سرمایه

بازار سرمایه این هفته محدود شد و پس از تلافی حمله موشکی اسرائیل، دامنه نوسان بازار بورس و فرابورس به محدوده مثبت و منفی یک محدود شد. با این حال، به دلیل افزایش سطح ریسک سیستماتیک در بازار سرمایه، بازدهی بازار سرمایه در هفته گذشته منفی بود و شاخص کل بازار سرمایه در محدوده دو میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی قرار گرفت. برخی تحلیل‌گران معتقدند که اگر سیاست‌گذار از تصمیمات در تضاد با منافع بازار سرمایه عقب نکشد و با سیاست‌های حمایتی، بورس را پشتیبانی نکند، باید شاهد ورود بیشتر سرمایه‌ها به بازار ارز وطلا بود.

از طرفی در هفته جاری پس از مدت‌ها، سکوت مجید عشقی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار شکست و به بانک مرکزی هشدار داد که اگر به واسطه سیاست‌های بانک مرکزی مشکلی برای صندوق‌های درآمد ثابت و بورس ایجاد شود، دامن کل اقتصاد را خواهد گرفت.

در حال حاضر بازار سرمایه حمایت بسیار مهم محدوده دو میلیون و۲۰۰ هزار واحدی را پیش رو دارد که شکست این حمایت می‌تواند باعث افزایش فشار فروش در بازار سرمایه شود.

منبع:‌اکو ایران

سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رکورد تاریخی قیمت جهانی طلا
  • تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  • طلا تغییر فاز داد؛ سکه سرگردان میان تنش‌ها
  •  سیگنال بازارهای جهانی به دلار تهران
  • تولید جهانی نفت کاهش یافت
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • تخلیه التهاب بازار ارز و طلا و تداوم کاهش قیمت‌ها
  • افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی
  • شیب کاهش قیمت خودرو تند شد/ آخرین قیمت سمند، کوییک، شاهین، ساینا، دنا و تارا + جدول