Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:44:40 GMT

هشدار هواشناسی، تگرگ و باران رگباری در راه بوشهر

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۶۳۵۹

هشدار هواشناسی، تگرگ و باران رگباری در راه بوشهر

پیام مساعدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این ارتباط نسبت به آبگرفتگی معابر در برخی نقاط استان بوشهر، افزایش تلاطم دریا،  احتمال بارش تگرگ و خسارت به محصولات کشاورزی هشدار داده می‎شود.

وی بیان کرد: به سبب وزش باد شدید و تلاطم موقتی دریا دریانوردان باید از ترددهای دریایی (بویژه شناورهای کوچک و تفریحی و مسافری) اجتناب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مساعدی گفت: همچنین به سبب بارش‌های رگباری و حتمال تگرگ نیاز است اقدامات پیشگیرانه برای حفاظت از محصولات کشاورزی اندیشیده شود.

وی بیان کرد: همچنین باید از صعود به کوه‌ها به سبب احتمال برخورد صاعقه خودداری شود.

مساعدی گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، روی دریا و سواحل استان همراه با وزش باد، در ساعت‌هایی از روز در کوه‌ها  و مناطق جنوبی استان رشد ابر و احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق، طی امشب و فردا در برخی نقاط همراه با پدیده مه پیش‌بینی شده‌است.

وی عنوان کرد: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی با سرعت ۱۴ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و روی دریا بویژه روی سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی استان ۱۸ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی افزود: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی ۶۰ تا ۱۲۰، سواحل مرکزی ۹۰ تا ۱۸۰ و در سواحل جنوبی تا ۲۱۰ سانتیمتر پیش بینی شده‌است.

وی بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ۰۲:۴۵ بامداد، مد اول ۰۹:۰۰، جزر دوم  ۱۳:۲۱ و مد دوم ۱۹:۴۵ است.

برچسب‌ها بوشهر هواشناسی بارش باران دریای مواج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر هواشناسی بارش باران دریای مواج بوشهر هواشناسی بارش باران دریای مواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۶۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام هشدار نارنجی هواشناسی برای ۶ استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما براساس این این هشدار ، این مناطق تا روز پنج شنبه با رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ مواجه خواهند بود.
لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ از پیامد‌های احمالی این سامانه است.
احتیاط در سفر‌های بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۵ و ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران
  • تداوم بارندگی در استان سمنان+ فیلم
  • باران رگباری ، تگرگ ،صاعقه و تندبادهای لحظه ای در کرمان
  • هواشناسی فارس هشدار نارنجی داد/بارش‌های رگباری شدت می‌گیرد
  • اعلام هشدار نارنجی هواشناسی برای ۶ استان
  • تداوم بارندگی در سمنان
  • هشدار هواشناسی خراسان رضوی درباره بارش‌های رگباری و افزایش شدت وزش باد
  • هوای استان بوشهر گرم‌تر می‌شود
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان