Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امید پارسایی‌فر صبح چهارشنبه در جمع مسئولان و پژوهشگران ادبیات پایداری اظهار داشت: استان بوشهر دارای سابقه بیش از پنج قرن مقاومت و پایداری است.

وی با اشاره به فرهنگ مقاومت و پایداری در استان بیان کرد: در استانی حضور دارید که از زمان اولین حمله پرتغالی ها به این دیار، هموطنان ما مقاومت و پایداری کردند و اسطوره‌های بزرگی را به صفحات زرین کتاب تاریخ ایران زمین تقدیم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس حوزه هنری استان بوشهر افزود: از میرمهنای بندر ریگی که همت کرده و پرتغالی‌ها را از جزیره خارگ بیرون می‌کند تا این نام‌هایی که شما خودتان  بارها شنیده‌اید مثل احمدخان تنگستانی که شهید مقابله با بریتانیا است.

پارسایی فر با اشاره به رشادت های رئیسعلی دلواری ادامه داد: باعث افتخار است که شهید رئیسعلی دلواری این استان توسط رهبر معظم انقلاب به نام رئیسعلی ملت ایران معرفی شده است و ۱۲ شهریورماه سالروز شهادت رئیسعلی دلواری، روز مبارزه با استعمار نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه این شیوه پایمردی و پایداری در استان ما تا بعد از انقلاب اسلامی نیز ادامه داشته است خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس نیز مردم استان بوشهر نقش پر رنگی در عملیات ها داشته و حماسه های بسیاری را خلق کرده اند و در جنگ های دریایی حماسه «عملیات مروارید»، حماسه شهید نادر مهدوی، شهید بیژن گرد و یارانش نقطه عطف این جنگ ها است.

پارسایی فر در رابطه با نقطه تمایز نهضت مقاومت تاریخی استان گفت: شاخصه اصلی تاریخ مقاومت استان، همراهی همیشگی علما و روحانیون با مردمی بوده که روبه‌روی قوای متخاصم ایستاده اند.

وی ادامه داد: شهید رئیسعلی دلواری طبق حکم مرجع بزرگ آن زمان حکم جهاد می گیرد و علما همراهی کامل داشتند.

پارسایی فر افزود: در سه سال اخیر تاکنون سه کتاب در عرصه دفاع مقدس، یک مجموعه هفت جلدی در رابطه با انقلاب اسلامی، یک مجموعه کتاب عکس نفیس انقلاب اسلامی و یک کتاب در مورد تاریخ مقاومت خلیج فارس در دوران دفاع مقدس توسط حوزه هنری استان بوشهر نگارش شده است.

کد خبر 4794981

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر رئیسعلی دلواری انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین تعطیلی مدارس بارش برف ثبت نام کاندیداها یاسوج شهرکرد بیرجند خطبه های نماز جمعه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۶۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معتمدین و بزرگان حلقه ارتباط پلیس و مردم هستند

  سرهنگ حسن طیبی نژاد  در جمع معتمدین، علما و بزرگان شهرستان بیان داشت: برای افزایش مشارکت مردم، علما و معتمدین ریش سفیدان به عنوان اصلی‌ترین عوامل ارتباطی میان مردم و پلیس بایستی به صورت عملی و قابل درک هماهنگی‌های مورد نیاز را برقرار کنند.

  وی افزود: شما عزیزان به عنوان نمایندگان مردم، وظیفه سنگین و خطیری در تمام موارد از جمله تامین امنیت دارند که باید با بررسی نیازها، شرایط و راهکار‌های موجود براساس توان موجود در شهرستان، حداکثر هماهنگی و همکاری را به عمل آورده و فرصت‌های وقوع جرم را به حداقل برسانند.

  در ادامه جناب آقای" خدابخش کرد زابلی" یکی از بزرگان و معتمدین با نفوذ در شهرستان، از تلاش‌ها و خدمات شبانه روزی فرمانده و کارکنان انتظامی در راستای تامین نظم و امنیت تقدیر و تشکر نمودند و اظهار داشتند: ما مردم شهرستان مدیون خون شهدای انتظامی می‌باشیم که برای تامین امنیت ما جانفشانی و ایثار می‌نمایند، ما هم آماده هر نوع همکاری وهمیاری عزیزان نیروی انتظامی می‌باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • معتمدین و بزرگان حلقه ارتباط پلیس و مردم هستند
  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • نگاهی به قاب‌های ماندگار ارتش و مردم در سال 57 + عکس ها
  • شهید حجاری بنیان‌گذار عرصه‌های نوین بسیج بود
  • هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا ترویج و تبیین راهبرد مقاومت و ایثار است
  • تبلور شهادت‌گونه در زندگی سردار شهید حجازی
  • مراسم گرامی داشت شهادت جانشین سپاه‌ قدس در یاسوج
  • شاخصه‌های هنر انقلاب در دانشگاه درست تعریف نشده است
  • برگزاری سومین یادواره سردار شهید سید محمد حجازی در کوهدشت
  • علما نقش‌آفرینان کلیدی در تمدن نوین اسلامی و تحقق عدالت اجتماعی