Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوره استعدادیابی اسکواش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با همکاری کمیته فرهنگی هیات اسکواش کردستان در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان پیش از ظهر امروز در این دوره که در متوسطه حرفه‌ای با نیازهای ویژه نوآوران سنندج با همکاری کمیته فرهنگی هیأت اسکواش استان برگزار شد، با بیان اینکه این مسابقات زمینه شناسایی استعدادها و توانمندی‌های دانش‌آموزان را فراهم می‌کند، گفت: با اجرای استعدادیابی ورزشی در مدارس با نیازهای ویژه دانش‌آموزان مستعد به هیأت‌های ورزشی استان معرفی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلیلی رنجبر افزود: شرکت 83 دانش‌آموز با نیاز ویژه ذهنی دختر و پسر متوسطه پیش‌حرفه‌ای دوره اول و حرفه‌ای دوره دوم شهرستان سنندج در این برنامه استعدادیابی علاوه بر ایجاد نشاط و سرگرمی در بین دانش‌آموزان، اهداف دیگری نظیر ارتقای سطح سلامت، بالا بردن مهارت ورزشی و نیز کشف استعدادهای پنهان و بالقوه آنها را فراهم می‌کند.

وی سیاست‌های کلان آموزش و پرورش و سند تحول بنیادین را اسناد بالادستی در حوزه تربیت بدنی و سلامت عنوان کرد و یادآور شد: حوزه تربیت بدنی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه همواره تلاش می‌کند، محتوای سند تحول را عملیاتی کند و در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان اعلام کرد: استعدادیابی ورزشی از نظر متخصصان علوم ورزشی، راهی منطقی، کوتاه و مقرون به صرفه برای حضور موفقیت آمیز دانش‌آموزانی است که شرایط لازم جسمانی، مهارتی و رفتاری برای موفقیت در ورزش خاصی را داشته باشند.

 

 رنجبر گفت: مدرسه با فراهم کردن بستر رقابت سالم برای دانش‌آموزان، راه میانبر ارزشمندی است که دانش‌آموزان را به سمت مسیر درست خواهد برد که در نبود آن شاید بسیاری از استعدادها هدر برود.

وی با تأکید بر اینکه در نظام تعلیم و تربیت انجام فعالیت‌های تربیت بدنی در همه گروه‌های دانش‌آموزی با نیازهای ویژه مورد توجه است، اعلام کرد: جایگاه حرکات و فعالیت‌های بدنی و ضرورت آن درافزایش سطح مهارت و توانبخشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دارای اهمیت است.

وی با بیان اینکه در پرتو فعالیت‌های ورزشی و تربیت بدنی است که زمینه‌ لازم برای ایجاد و برقراری سلامت جسمانی دانش‌آموزان که از هدف‌های هر نظام آموزشی است فراهم می‌شود، تصریح کرد: بهبود آمادگی جسمی و عضلانی، تعادل در وضعیت بدنی از جمله زوایای ستون فقرات و ناهنجاری‌های اندام، رفتار سازشی، سازگاری اجتماعی، رشد شناختی، یادگیری حرکتی و کاهش پرخاشگری از اثرات سودمند تربیت بدنی است.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش آموزان آموزش سنندج سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۶۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از دانش آموزان بر‌تر مساباقات قرآنی و ورزشی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ در مراسم سه شنبه‌های شهدایی که شب گذشته در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار و از تعدادی از دانش آموزان دختر مدرسه آقا حسین ابن علی (ع) که در مسابقات قرآنی و ورزشی رتبه‌های برتر را کسب کرده بودند تقدیر شد.

از ابتدای امسال سه شنبه شب‌های هر هفته پس از نماز مغرب و عشاء مراسمی به یاد شهدا در حسینیه حضرت زینب برگزار می‌شود.

در این مراسم با اجرای مداحی، شعرخوانی و قرائت دعای توسل یاد و خاطره شهدای گرانقدر بویژه شهدای دانش آموز گرامی داشته شد.

همچنین از دانش آموزان موفق در رشته‌های مختلف قرآنی و تفسیر نهج البلاغه و دانش آموزان موفق در رشته‌های ورزشی تقدیر شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تقدیر از دانش آموزان بر‌تر مساباقات قرآنی و ورزشی
  • ماهیت برنامه‌های سلامت محور از جنس برنامه‌های فرهنگسازی است
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • تاکید بر اهمیت تربیت نیروی کارآفرین
  • خبر‌های ورزشی فارس، ۳ اردییبهشت
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • آغاز به کار نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان تربیت زرین شهر
  • ظلمی به نام تنبیه بدنی