Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@07:41:32 GMT

مطالب شبکه‌های اجتماعی موثق و قابل اعتماد نیست

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۶۴۱۷

مطالب شبکه‌های اجتماعی موثق و قابل اعتماد نیست

ایسنا/اصفهان طی چند روز گذشته خبری با موضوع توزیع مقادیر زیادی از مواد مخدر جدید با نام "بیوسنتزی" در رنگ و سایزهای مختلف در برخی مناطق کشور، در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود. این موضوع نگرانی‌هایی برای شهروندان به وجود آورده و از اولیا و مربیان دانش آموزان خواسته‌شده، خطر مصرف این نوع از مواد مخدر را به بچه‌ها گوشزد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر اینکه انتشار چنین مطالبی در شبکه‌های اجتماعی نگرانی‌هایی در جامعه ایجاد می‌کند که در واقعیت وجود ندارد، اظهار کرد: شاید یک موضوع خاصی در جایی اتفاق افتاده باشد، اما نمی‌شود چنین موضوعی را به‌کل جامعه تعمیم داد و در جامعه وحشت و نگرانی ایجاد کرد.

سرهنگ مختار درخشان با تأکید بر اینکه اگر چنین موضوعی در سطح عمومی مطرح باشد نیروی انتظامی وظیفه خود برای مقابله با آن را با جدیت دنبال می‌کند، افزود: در حال حاضر گزارشی از این موضوع در سطح استان به ما نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در موضوعات مختلف اگر نیاز به ورود پلیس به مواردی باشد که امنیت جامعه را تهدید می‌کند، قطعاً رسالت خودمان را چه در بحث اطلاع‌رسانی و چه پیشگیری و مقابله دنبال می‌کنیم و واحد آموزش همگانی پلیس مواد مخدر و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان نسبت به چنین موضوعاتی واکنش نشان می‌دهند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به حساسیت ویژه‌ای که پلیس در موضوعات مرتبط با دانش آموزان دارد، گفت: کارشناسان نیروی انتظامی استان برای آموزش و پیشگیری از موضوعاتی مثل مواد مخدر و اعتیاد، به‌صورت مستمر در مدارس حضور دارند و اگر موارد خاصی در سطح استان مطرح و نیاز به اطلاع‌رسانی ویژه باشد، حتماً از طریق کارشناسان در مدارس و یا آگاهی بخشی از طریق رسانه‌ها، اطلاع‌رسانی لازم را انجام می‌دهیم.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس استان اصفهان همچنین با بیان اینکه بیوسنتر اصطلاحی برای مواد مخدر بیوسنتزی است، گفت: مواد مخدر بیوسنتزی مثل "دستمال" جزو مواد مخدر جدید و دست سازی هستند که به این نام شناخته می‌شود و بسیار خطرناک و اعتیادآور هستند.

سرهنگ جواد درستکار با تأکید بر اینکه انتشار چنین مطالبی در شبکه‌های اجتماعی موثق و قابل‌اعتماد نیست، گفت: در کنار اقداماتی که نیروی انتظامی استان برای مقابله با هر نوع از مواد مخدری انجام می‌دهد، همواره آگاه‌سازی جامعه و به‌ویژه نسل‌های جوان و دانش آموزان را در قالب کارگاه‌ها و دوره‌های مختلف در دستور کارداریم و پیشگیری از طریق آموزش و آگاه‌سازی به‌صورت جدی دنبال می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مواد مخدر جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۶۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با تلاش پلیس قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سرهنگ حسن هاشم نیا، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم گفت: پیرو خبر مردمی واصله در اجرای طرح ایست و بازرسی موقت ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم در عوارضی کاشان به قم به یک دستگاه کامیون بار تره بار هندوانه با شماره پلاک معلوم مشکوک و آن را متوقف کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم افزود: پس از انتقال و تخلیه بار در بازرسی صورت گرفته از کامیون موصوف، در ۲۲ هنداونه، ۲۸۷ بسته کوچک مواد مخدر تریاک به وزن کلی ۸۷ کیلو و ۹۰۰ گرم کشف شد.

وی بیان داشت: در نهایت متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.

دیگر خبرها

  • تغییر اعتماد جامعه به اقشار مختلف
  • ۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • کشف محموله تریاک در پوشش بار هندوانه در قم
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با تلاش پلیس قم
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم حشیش در شیراز
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ معتاد و سوداگر مرگ در لنگرود
  • یک کشته بر اثر سقوط خودروبه دره/ کشف مواد مخدر