Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سعید ابریشمی‌راد» در نشست هم‌اندیشی مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهرهای کاشان و تبریز گفت: مدیریت اقتضایی و خلاق، عنصر تعیین‌کننده در عبور از چالش های مدیریت شهری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، «سعید ابریشمی‌راد» در نشست هم‌اندیشی مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهرهای کاشان و تبریز گفت: شهرداری‌ها دارای وظایف تقریبا مشخصی هستند اما مدیریت اقتضایی و خلاق، عنصر تعیین‌کننده در این زمینه است و اگر این نوع مدیریت به درستی درک شود، بخش زیادی از مسائل و چالش های پیش روی شهرداری‌ها قابل حل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهردار کاشان خاطرنشان کرد: نوع مدیریت در این شیوه بر اساس زمان، مکان و حتی شرایط آب و هوایی متفاوت می‌شود البته اجرای درست آن نیازمند توانمندی و البته برخورداری از سازوکارهای تصمیم‌گیری درست است.

 

ابریشمی راد با تأکید بر اینکه کارکرد امروز شهرداری‌ها در چارچوب مدیریت اقتضایی به عنوان نهادهایی اجتماعی تلقی می‌شود، عنوان کرد: شهرداری‌ها فراتر از نهاد صرفا خدماتی، دارای رویکرد اجتماعی‌محور هستند اتفاقی که موجب شده پشتوانه مردمی به عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل ثبات و اقتدار مدیریت شهری مطرح باشد.

 

وی با اشاره به اجرای مدیریت مشارکتی در دوره کنونی مدیریت شهری عنوان کرد: این اتفاق به عنوان یکی از اصلی‌ترین رویکردهای مدیریت شهری در چند سال اخیر محقق شده و مردم در فرآیند تصمیم گیری مدیریت شهری حضوری موثر و نقشی‎آفرینی مستقیم داشته‌اند.

 

شهردار کاشان افزود: برای عملیاتی شدن این نگرش، در ۱۷ ناحیه شهرداری کاشان مجالس مشورتی با معتمدین محلی شکل گرفته، که موجب آگاهی بدون واسطه نسبت به نیازهای اصلی شده و بودجه مصوب شهرداری را بر مبنای نیازسنجی درست و واقعی نواحی تنظیم کرده است.

 

ابریشمی راد با تأکید بر اینکه بالاترین سطح توسعه، توسعه ظرفیت‎های اجتماعی است افزود: شناسایی و به عرصه عمل آوردن این ظرفیت بسیار مهم است و می‌تواند زمینه‌ساز اقدامات موثر و سازنده بعدی در این مسیر باشد.

 

وی استفاده از ظرفیت و جایگاه نخبگان و برخی از اقشار صاحب اندیشه و نگاه را خاطرنشان کرد و گفت: شهرداری کاشان در نخستین گام به سراغ هنرمندان رفت و با تشکیل شورای مشورتی هنر عزم خود را در تقویت و توسعه زیرساخت‎های فرهنگی نشان داد.

 

شهردار کاشان در ادامه با تأکید بر اینکه صاحبان اصلی شهر مردم هستند، به نقش تعاملات اجتماعی اشاره و تصریح کرد: مردم در کاشان بر اساس تعاملات اجتماعی، محلات را شکل دادند چنانکه گذرها، آب‌انبار،مراکز مذهبی و... توسط خود مردم ساخته شده و امروز هم به عنوانی ساختاری کارآمد عمل می‎کند.

 

ابریشمی راد تأکید کرد: توسعه شهر اگر به دست صاحبان اصلی رقم خورده و ‌مشارکت از بطن جامعه آغاز شود، قطعا اتفاقات بهتری رخ می‌دهد.

 

وی با اشاره به اینکه شهرداری تبریز در حوزه اقتصاد شهری، بسار موفق عمل کرده و در تحقق نقدینگی وضعیت خوبی دارد عنوان کرد: امروز شاهد آن هستیم، سرمایه‌ای که در دست مردم است در رونق شهر استفاده می‌شود بر این اساس از تبریز می‌خواهیم تجربیات خود را در حوزه اقتصاد شهری به ما نیز عرضه کند.

 

این مسؤول با بیان اینکه تمام ایده‌ها در صورت نبود منابع، نمی‌تواند ارزش واقعی بیابد متذکر شد: هرجا صحبت از توسعه و استراتژی های شهری می‎شود نمی‌توان از سهم مهم صاحبان سرمایه به راحتی عبور کرد.

 

شهردار تبریز هم در این نشست، مراجعه مدیران به شهرهای مختلف را یکی از راه‌های انتقال تجربیات واطلاع از اتفاقات مهم دانست و گفت: کارهای خوبی در حوزه بافت تاریخی و نحوه برخورد با این ظرفیت تمدنی در کاشان انجام شده است که باید مورد استفاده ما نیز قرار گیرد.

 

«ایرج شهین باهر» با نادرست خواندن عنوان «بافت فرسوده» گفت: این سرمایه‌های ارزشمند، می‌توانند زمینه شکوفایی استعدادها و ظرفیت‌های مهم دیگری باشند به شرط آنکه باید داشته‌های خود را بشناسیم و آن را بارور سازیم همانگونه که مدیریت شهری و سیاست گذارهای کاشان مسیر خود را برای استفاده از این ظرفیت پیدا کرده‎اند.

 

وی با بیان اینکه باید آموزش شهروندی را ارتقا دهیم و در کنار آن مشارکت مردم را تقویت کنیم گفت: بر این اساس، موارد آموزش شهروندی در قالب ۲۶ کتاب ارائه و در ۸۱ مدرسه تبریز اجرا می‌شود.

 

شهردار تبریز تأکید کرد: بر مبنای برنامه‌ریزی مرکز پژوهش‌های شورا و شهرداری تبریز، چشم‎انداز ۱۲ ساله تدوین و مسیری مشخص، معین شده است.

 

شهین باهری همچنین متذکر شد: اگر فرزندان ما یاد بگیرند چطور در شهر زندگی کنند، از بسیاری هزینه‌های ما در حوزه مدیریت شهری کاسته می‌شود به عبارت دیگر اگر آموزش به صورت درست انجام شود نیاز به اقدامات بازدارنده احساس نمی‌شود./

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس بودجه روز دانشجو کانون های مساجد انتخابات مجلس انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شهردار کاشان مدیریت شهری تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۶۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر پورعلی بعد از ظهر پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: در مدت ۱۰ ماهه کاری ام در مدیریت شهری پیربازار اتفاقات خوبی در این شهر صورت گرفت که با همدلی و مشارکت اعضای شورا و شهروندان توأم بوده است.

شهردار پیربازار از استقرار مرکز اورژانس ۱۱۵ در این شهر خبر داد و اضافه کرد: مرکز اورژانس پیربازار از چند سال پیش به تصویب رسیده بود اما نسبت به راه اندازی و استقرار آن اقدام مؤثری صورت نگرفت که با تلاش مجموعه مدیریت شهری و پیگیری‌های شبانه روزی به ثمر نشست.

پورعلی به تشریح جذب امکانات و تجهیزات برای شهرداری پیربازار در سال گذشته پرداخت و بیان کرد: خودروی آتش نشانی برای شهر پیربازار تهیه و مستقر شده و تا راه اندازی کامل سامانه ۱۲۵، شهروندان برای ارتباط با آتش نشانی می‌توانند با شماره ۳۰ - ۳۳۷۱۲۶۲۹ تماس حاصل نمایند.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب ساختمان شهرداری تازه تأسیس پیربازار افزود: خرید یک دستگاه خودروی سواری و همچنین توسعه ساختمان شهرداری پیربازار با تلاش مجموعه مدیریت شهری انجام شده است.

شهردار پیربازار، تخریب پاسگاه انتظامی قدیم و آزادسازی عرصه آن را برگ برنده مدیریت شهری پیربازار برشمرد و بیان کرد: ساختمان رها شده پاسگاه انتظامی پیربازار پس از سال‌ها بلاتکلیفی و بلا استفاده بودن در مجاورت میدان اصلی شهر با پیگیری مدیریت شهری، مجموعه فرماندهی انتظامی تخریب و عرصه آن آزادسازی شد.

پورعلی از بهسازی معابر و محورهای اصلی پیربازار خبر داد و اضافه کرد: ساماندهی و بهسازی محور رشت به پیربازار، پیربازار به چوکام در دستور کار قرار گرفته است.

وی از احداث میدان در مرکز شهر پیربازار خبر داد و افزود: میدان مناسب، استاندارد با اصول ترافیکی در مرکز شهر پس از تخریب پاسگاه قدیم جانمایی و احداث می‌شود.

شهردار پیربازار با بیان اینکه قرارگیری خط ۲۰ کیلوولت فشار متوسط خیابان شهید قربانی نژاد مانع از اجرای پروژه بهسازی و ساماندهی محور پیربازار به چوکام می‌شد، گفت: با هماهنگی و همراهی شرکت توزیع برق گیلان این خط برکنار و جابجا شد تا ساماندهی محور پیربازار به چوکام پس از تکمیل عملیات زیرسازی بدون معارض انجام شود.

پورعلی، استقرار ادارات و نمایندگی‌های دستگاه‌های خدمات رسان را مطالبه جدی شهروندان برشمرد و بیان کرد: راه اندازی نمایندگی ادارات آب و برق و گاز و دیگر دستگاه‌های خدمات رسان در پیربازار از ضروریات است.

وی با بیان اینکه «پُست» دوباره به پیربازار برگشت، افزود: پیگیری مداوم مجموعه مدیریت شهری از طریق اداره کل پست استان سبب شد تا «دفتر پُست» مجدد در این شهر آغاز به کار کرده و راه اندازی گردد.

ارتقای کیفیت خدمات رسانی شهری در پیربازار

شهردار پیربازار با اشاره به اینکه فقر و کمبود و تجهیزات و امکانات در این شهرداری خدمات را دچار چالش می‌کرد، گفت: تقویت و تجیهز ماشین آلات برای شهرداری پیربازار جان دوباره ای به مدیریت شهری در راستای خدمات رسانی به شهروندان بخشید.

پورعلی از ساماندهی و تعیین تکلیف وضعیت آب شرب شهر پیربازار خبر داد و اضافه کرد: شهرداری پیربازار بهمراه شورای اسلامی شهر تا زمان استقرار ادارات و نمایندگی‌های دستگاه‌های خدمات رسان و نه بر حسب وظیفه پیگیر بخشی از مطالبات مهم شهروندان از جمله آب شرب شد.

به گفته وی مساله آب شرب پیربازار با پیگیری مجموعه مدیریت شهری و از طریق بسیج سازندگی سپاه قدس و شرکت آب و فاضلاب گیلان در حال انجام است.

شهردار پیربازار به تشریح بخشی از اقدامات صورت گرفته در این شهر پرداخت و بیان کرد: ساماندهی آرامستان واقع در ورودی شهر، خط کشی معابر. زیباسازی سطح شهر، کاشت گلهای فصلی، تعویض سطل‌های زباله و جایگزینی با سطل‌های گالوانیزه و رنگ آمیزی جداول و … نیز بخش دیگری از اقدامات مدیریت شهری در سال گذشته بوده است که بصورت مستمر در حال اجرا خواهد بود.

پورعلی با بیان اینکه ارتقای کیفیت خدمات رسانی شهری در پیربازار در اولویت قرار دارد، گفت: مدیریت شهری پیربازار به خدمات رسانی شهری نگاه کیفی سازی دارد، رویکردی که به رضایتمندی عمومی ختم شود.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی مدیریت پسماند پیربازار افزود: بر اساس قراردادی پسماند شهر پیربازار به کارخانه کود آلی منتقل می‌شود.

شهرداری پیربازار در سال گذشته برای اولین بار دارای کد اعتباری شده است

شهردار پیربازار با اشاره به اینکه شهروندان پیربازار شایسته بهترین امکانات و خدمات هستند، گفت: بهبود کیفیت زندگی شهری در پیربازار مورد توجه و تاکید مدیریت شهری است.

پورعلی با بیان اینکه شهرداری پیربازار در سال گذشته با پیگیری‌های به عمل آمده از طریق اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان و بانک مرکزی کد دار شده است، اضافه کرد: بعد از گذشته سه سال از عمر شهرداری پیربازار، با پیگیری مجموعه مدیریت شهری و اعضای شورا این شهرداری برای اولین بار دارای کد اعتباری برای دریافت اعتبارات دولتی شد.

وی با اشاره به نقش مهم شهروندان در توسعه و عمران شهری افزود: مشارکت مردم در همه امور کارساز و رهگشاست و این مهم در حوزه مدیریت شهری دو چندان است.

کد خبر 6088450

دیگر خبرها

  • ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز مدیریت شهری مشکین‌دشت
  • پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین نخاله‌گاه تبریز
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • توزیع ۸۵۰۰ تن آسفالت در ۶۱ معبر شهری تبریز