Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی کرمان با بیان اینکه ثبت شرکت ها یکی از شاخص های ارزیابی محیط کسب و کار است، گفت: شرکت ها در ایران با سپری کردن 10 مرحله به ثبت می رسند در حالی که این فرآیند در برخی کشورها مانند نیوزلند و گرجستان یک مرحله است که برای بهبود محیط کسب و کار باید این فرایند کوتاه و تسهیل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سیدمهدی طبیب زاده در نشست هم اندیشی در خصوص مسائل و مشکلات سامانه یکپارچه ثبت شرکت ها، افزود: ایران رتبه 127 جهان را در شاخص های بهبود محیط کسب و کار داراست و  این نشان می دهد که 126 کشور نسبت به ایران شرایط مناسبتر و بهتری برای سرمایه گذاری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قرار بود ایران در جایگاه اول اقتصاد منطقه جای داشته باشد اما در حال حاضر رتبه سیزدهم را داراست که تلاش برای بهبود محیط کسب و کار می تواند این وضعیت را بهبود ببخشد.

طبیب زاده، با اشاره به اینکه رتبه ایران در شاخص شروع کسب و کار (ثبت شرکت) 178 جهان است، اظهار کرد: ایران رتبه 173 در اخذ مجوزها، رتبه 113 در دسترسی به برق، رتبه 70 در ثبت مالکیت، رتبه 104 در اخذ اعتبارات، رتبه 128 در حمایت از سرمایه گذاری ها، رتبه 123 در تجارت فرمرزی و رتبه 90 در اجرای قراردادها در جهان را دارد و چگونه می توان با چنین شرایطی انتظار پیشرفت و توسعه اقتصادی داشت؟

رئیس اتاق کرمان گفت: اداره ثبت شرکت ها در کرمان با هدف حمایت از بخش خصوصی فعالیت می کند اما  در مواردی قوانین مزاحم و روندهای طولانی مدت ثبت شرکت ها مشکلاتی را ایجاد می کند که باید با هم اندیشی بخش خصوصی و اداره ثبت شرکت ها برخی موانع برطرف شود.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی کرمان نیز در ادامه این نشست گفت: درخواست می شود در ثبت شرکت ها مشکلات و ایرادها از متقاضیان جمع آوری و ثبت شود، بعد به سامانه و نرم افزار فعلی منتقل و تغییرات با دیدگاه بهبود محیط کسب و کار اعمال شود. عباس جبالبارزی افزود: باید بررسی شود زمان ثبت شرکت در قبل و بعد از راه اندازی سامانه ثبت شرکت ها چه تفاوتی داشته، آیا طی کردن فرآیند ثبت شرکت در سامانه برای کاربر آسان است؟ مصرف کاغذ چه تغییری کرده است؟ وی ادامه داد: درخواست می شود اصلاحات مربوط به سامانه ثبت شرکت ها به سازمان مربوطه در کشور منتقل شود تا روند ثبت شرکت ها با سرعت بیشتری پیش رود.

مسئول ثبت شرکت های کرمان نیز در ادامه این نشست گفت: اداره ثبت شرکت ها واسط بین قانونگذار و کارآفرین است و اجرای مقررات برای بهبود محیط کسب و کار مستلزم تعامل قوا و تمامی دستگاههاست. اسما فرج پور، افزود: امیدواریم از طریق راه‌اندازی پنجره واحد بین دستگاه‌ها، بهبود فرآیندها و کاهش زمان آنها اتفاق بیفتد. وی تصریح کرد: سامانه ثبت شرکت ها جزء سامانه های نوپا در کشور است و دیگر بازگشت به روش گذشته برای ثبت شرکت ها ممکن نیست. وی تصریح کرد: در سامانه ثبت شرکت ها با فراهم شدن حذف گواهی فیزیکی پرداخت بانکی و  اخذ امضای الکترونیکی بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

گفتنی است در این نشست به مشکلات بخش خصوصی برای ثبت شرکت از جمله افزایش مصرف کاغذ، زمان فرآیندها، مراجعات حضوری و هزینه ها و سوق دادن متقاضیان ثبت شرکت به دفاتر خدمات قضایی، اشاره و اصلاح مشکلات نرم افزاری، آموزش متقاضیان و کارشناسان اداره ثبت، رفع مشکلات اجرایی و پایش سامانه پیشنهاد داده شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران تجارت شاخص کسب و کار گرجستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۶۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمحال‌وبختیاری رتبه اول کشور در عملکرد محیط طبیعی و تالاب‌ها را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازچهارمحال وبختیاری ، سعید یوسف‌پور مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار داشت: عملکرد حفاظت محیط‌زیست استان در چهار شاخص: زیستگاه‌ها و امور مناطق، حفاظت و مدیریت حیات وحش، موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی و حفاظت و احیای تالاب‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت و حفاظت محیط‌زیست استان با دریافت بالاترین امتیاز در بین ادارات‌کل حفاظت محیط‌زیست کشور رتبه نخست را به‌دست آورد.

گفتنی است: این ارزیابی بر اساس ارایه عملکرد توسط ادارات‌کل در حوزهٔ محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی و بررسی براساس مستندات، تحلیل عملکرد و ارایه دلایل و شواهد و بازدیدهای میدانی کارشناسان دفاتر تخصصی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور صورت گرفته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898192

دیگر خبرها

  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • تسهیل امور مردم در پنجره واحد زمین با استفاده از هوش مصنوعی
  • نقش هوش مصنوعی در تسهیل امور مردم در پنجره واحد مدیریت زمین
  • اظهارنامه پیش فرض ثمره اجرای سامانه مودیان
  • چهارمحال‌وبختیاری رتبه اول کشور در عملکرد محیط طبیعی و تالاب‌ها را کسب کرد
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت
  • اتصال سیستم پیامک (SMS) به CRM: راهنمای کاربردی
  • استراتژی جدید غرب برای تسهیل عملیات F-۱۶ در اوکراین/ سامانه پدافندی S-۴۰۰ روسیه در کریمه چگونه منهدم شد؟ +عکس و فیلم
  • فارس رتبه نخست کشفیات صید و شکار در کشور