Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: در زمان قطع اینترنت 1080 میلیارد تومان خسارات به شرکت‌های خدمات اینترنت وارد شد، بحث دیگر نیز موضوعی بود که دیروز متوجه آن شدم که برخی اپراتورها در زمان قطع نرخ اینترنت ماهواره به مشترکین داده‌اند که مصداق حق الناس است و دستور برخورد دادم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار سیاسی-  وی با تاکید بر اینکه شبکه ملی اطلاعات برای کشور اهمیت دارد، گفت: ما قصدی برای استفاده نکردن از اینترنت بین الملل نداریم و اینترنت حکم اکسیژن دارد اما برای مقابله با تحریم نیازمند شبکه ملی اطلاعات هستیم.

وزیر ارتباطات گفت: ما با حمله بسیار سازمان‌یافته علیه دولت الکترونیک مواجه بودیم که توسط سپر امنیتی دژفا با آن مقابله شد.

وزیر ارتباطات درباره مصاحبه نزار زکا علیه او‌ مبنی بر اینکه بازجو بوده است گفت: احتمالا گرد نخودی که مصرف کرده خوب بود! او‌مباحثی را باهم قاطی کرده آنهایی که گفتند من ‌وزارت اطلاعات بودم بدانند مربوط به قبل از سال 88 بوده آن سالی که وی‌ به ایران آمده من وزارت ارتباطات بودم وضمن اینکه وی بازداشت سپاه بوده نه وزارت اطلاعات. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: هیئت دولت اینترنت تحریم حمله سایبری آذری جهرمی دژفا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۶۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم چین ازسوی آمریکا برای حمله سایبری به زیرساخت‌ها

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از "تارنمای وزارت خزانه داری آمریکا", در این بیانیه آمده است: شرکت علوم و فنآوری «ووهان ژیاوروژی» , «ژائو گوانگ‌زونگ» و «نی‌گائوبین» به دلیل نقش آنها در عملیات سایبری مخرب علیه نهادهای آمریکایی فعال در زیرساخت حیاتی این کشور و به خطر انداختن امنیت ملی آمریکا، تحریم شده اند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: بازیگران مخرب سایبری تحت حمایت دولت چین همچنان یکی از بزرگترین و پایدارترین تهدیدها برای امنیت ملی آمریکا هستند.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، گفت که آمریکا بر مقابله با اقدامات خطرناک و غیرمسئولانه بازیگران مخرب سایبری و محافظت از شهروندان و زیرساخت های حیاتی خود متمرکز است. وزارت خزانه‌داری با همکاری با متحدان خود در انگلیس، به استفاده از ابزارها برای افشای این شبکه‌ها و محافظت از خود در برابر این تهدیدها ادامه خواهد داد.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه انگلیس امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای ادعا کرد که طبق ارزیابی‌های مرکز امنیت سایبری ملی این کشور، کمیسیون انتخابات بریتانیا به احتمال زیاد توسط یک نهاد سایبری وابسته به دولت چین بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ مورد حمله قرار گرفته است.

این نهاد انگلیسی همچنین مدعی شد که گروه موسوم به «ای‌پی‌تی۳۱» طی عملیات سایبری جداگانه‌ای در سال ۲۰۲۱ به گروهی از نمایندگان مجلس عوام حمله کرده است. طبق ادعای وزارت امور خارجه انگلیس، این گروه به دولت چین وابسته است.

«دیوید کامرون» وزیر امور خارجه انگلیس در همین پیوند گفت: اینکه سازمان ها و افراد وابسته به دولت چین، نهادهای دموکراتیک و فرآیندهای سیاسی ما را هدف قرار داده باشند، کاملا غیر قابل قبول است. این تلاش ها برای مداخله در دموکراسی بریتانیا موفقیت آمیز نبوده است اما ما در برابر تهدیداتی که با آن روبرو هستیم، هوشیار و مقاوم خواهیم بود.

گفتنی است، پیش از این «نیکلاس برنز» سفیر آمریکا در چین، با ابراز نگرانی از تاثیر روابط پرتنش بین ایالات متحده و چین، رابطه با این کشور آسیای شرقی را "مهم‌ترین"، ‌"رقابتی‌ترین" و در عین حال "خطرناک‌ترین" مراوده بین‌المللی واشنگتن خوانده بود.

سفیر آمریکا در چین در مصاحبه با شبکه خبری سی‌بی‌اس نیوز، تنش‌ها و بی‌اعتمادی مداوم در روابط آمریکا با چین را باعث از میان رفتن اعتماد در دنیای تجارت دانست. وی رابطه با پکن را در حال حاضر مهمترین، رقابتی‌ترین و خطرناک‌ترین رابطه ایالات متحده توصیف کرد.

برنز چین را مهم‌ترین رقیب و در عین حال سومین شریک تجاری بزرگ ایالات متحده توصیف کرد و افزود:"این کشور بزرگترین بازار محصولات کشاورزی آمریکا است و یک پنجم کل صادرات کشاورزی ما به چین ارسال می شود. این مبلغ در سال گذشته ۴۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار ارزیابی شده است. "

سفیر آمریکا در چین با توجه به گسترش تمایل آمریکایی‌ها برای پایان دادن به روابط اقتصادی با چین پیامد چنین رویکری را ضربه اقتصادی شدید به ۷۵۰ هزار خانواده آمریکایی توصیف کرد که ممکن است شغل خود را از دست بدهند.

مناقشه بین ایالات متحده و چین در سال‌های اخیر با توجه به موضوعات متعددی از جمله تحریم‌های دولت ایالات متحده علیه شهروندان و مقامات چینی، واردات محدود نیمه هادی‌های چینی، بحث بر سر پلت فرم رسانه‌های اجتماعی متعلق به چین از جمله تیک تاک و نزاع بر سر تایوان به اوج رسیده است.

دیگر خبرها

  • راه‌ اندازی سوت‌ زنی سایبری بازار سرمایه در سال جدید
  • راه‌اندازی سوت‌زنی سایبری بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳
  • با فیبر نوری سرعت اینترنت ۱۰۰ برابر خواهد شد
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب هستند
  • وزیر ارتباطات : مشترکینی که فیبر نوری دریافت کنند افزایش سرعت صدبرابری اینترنت خواهند داشت
  • در حوزه توسعه ارتباطات از رتبه ۸۱ به رتبه ۷۵ رسیده‌ایم
  • توضیح وزیر ارتباطات درباره شرایط افزایش سرعت اینترنت
  • بازدید معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سازمان فاوا شهرداری مشهد
  • وضعیت اینترنتی تهران چگونه است؟
  • تحریم چین ازسوی آمریکا برای حمله سایبری به زیرساخت‌ها