Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر موضوعی رویداد رویازی ۲ گفت: ما از دانشگاه‌ها به عنوان اولین محل برای آموزش علوم این حوزه می‌خواهیم که به صورت جدی وارد عرصه انیمیشن سازی شوند، زیرا پتانسیل لازم برای این موضوع وجود دارد.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، احسان کاوه، مدیر مرکز انیمیشن سازی حوزه هنری و دبیر موضوعی رویداد رویازی ۲ در نشست خبری رویداد رویازی ۲ (پیچ بزرگ تهران) که صبح امروز در سالن شیخ بهایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه هنری با توجه به ماهیت کاری که داشتیم نمی‌توانیم به صورت مستقیم وارد عرصه تولید شویم به همین جهت وظیفه ذاتی ما ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تولید انیمیشن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: رویداد رویازی بستری مناسب برای حضور و در کنار هم قرار گرفتن تولید کنندگان انیمیشن در کشور است و امسال ۳۹ طرح از استان‌های تهران، اصفهان، سیستان و بلوچستان، البرز، کرمان و لرستان ثبت نام کرده اند که در کمیت و موضوع و آثار ارتقا داشته ایم.
کاوه در خصوص حمایت از این تیم‌ها گفت: ۱۶ جلسه منتورشیپ برگزار شد تا تیم‌ها برای پیک‌های بزرگ آماده شوند؛ هم چنین ۱۳ جلسه کارگاهی با موضوعیت مالکیت فکری، اصول مذاکره، مهارت‌های بازاریابی و... برگزار شده است.
مدیر مرکز انیمیشن سازی حوزه هنری تصریح کرد: ایران یکی از قدیمی‌ترین کشور‌های دنیا در تولید انیمیشن است؛ به طوری که آثار یافته شده در شهر سوخته و آثار به جا مانده از ۵۰ سال پیش تا امروز موید این مسئله است و حالا امروز وقت آن است که پس از ۵ دهه از هنری بودن انیمیشن به سمت هنری- صنعتی پیش برویم.
دبیر موضوعی رویداد رویازی ۲ گفت: چند سالی است این موضوع مطرح شده، ولی هنوز اجرایی نشده است و ما از دانشگاه‌ها به عنوان اولین محل برای آموزش علوم این حوزه می‌خواهیم که به صورت جدی وارد عرصه انیمیشن سازی شوند، زیرا پتانسیل لازم برای این موضوع وجود دارد.
وی اظهار کرد: هنر- صنعت انیمیشن سازی امکان ارزآوری و گفتمان سازی فرهنگی را برای کشور ایجاد می‌کند، اما ما از همه نهاد‌هایی که در حوزه صنایع هلاق و دیگر صنایع فعالیت می‌کنند، می‌خواهیم این فرایند را شفاف کنند، زیرا رویازی روند شفاف سازی در حوزه انیمیشن سازی است.
کاوه گفت: اقتصاد کشور در بسیاری از حوزه‌ها برپایه نفت است و به همین جهت هست که هر فرایندی که منجر به تولید شود، شفاف نیست و باید در کشوری با ۸۰ میلیون جمعیت این امکان وجود داشته باشد که با ارایه فراخوانی همه بتوانند ایده‌های خود را ارایه کنند.   مدیر مرکز انیمیشن سازی حوزه هنری با بیان اینکه دوره‌های برگزار شده در رویازی معطوف به شرکت کنندگان و ارایه دهندگان طرح است، خاطر نشان کرد: امیدواریم با ایجاد دانش در راستای صنعتی شدن صنایع خلاق که دارای یک ادبیات بین المللی است به ساخت یک تمدن ایرانی اسلامی در جهان برسیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انیمیشن حوزه هنری رویازی دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۶۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد هنری "بهار هنر انقلاب" در آذرشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی هنرمندان شهرستان آذرشهر آثار هنری خود را با مفاهیم دینی و ارزشی، جبهه‌ مقاومت انقلاب اسلامی و عملیات وعده‌ صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه رژیم سفاک صهیونیستی به تصویر کشیدند.

این رویداد هنری به همت بسیج هنرمندان و اداره فرهنگ و  ارشاد اسلامی شهرستان آذرشهر برگزار شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • روز دوم هجدهمین دوره مسابقات روبوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد
  • رویداد هنری "بهار هنر انقلاب" در آذرشهر
  • پیوند رباتیک دانشگاه و صنعت/ رقابت داغ 316 تیم در هجدهمین رویداد بین‌المللی ربوکاپ
  • مانوین؛ رویداد ملی صنایع خلاق در اینوتکس ۱۴۰۳
  • حضور بانوان در عرصه‌های هنر، نقطه قوتی برای تقویت فرهنگ اسلامی است
  • رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه برگزار می‌شود
  • تجلیل از هنرمندان برتر استان مرکزی
  • حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است
  • برگزاری سومین همایش روایت پیشرفت در لرستان
  • هجدهمین دوره مسابقات روبوکاپ ایران با ۱۸۰۰ شرکت‌کننده آغاز به‌کار می‌کند