Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر خارجه ترکیه می‌گوید تحریم‌های احتمالی واشنگتن علیه آنکارا ادامه حضور نظامیان آمریکایی در پایگاه‌های ترکیه را زیر سوال می‌برد. تاریخ انتشار: 12:05 - 20 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۵۹۹۱ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ «مولود چاووش اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه، امروز چهارشنبه در مصاحبه‌ای تلویزیونی به کاخ سفید در مورد اخراج نظامیان آمریکایی از ترکیه هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


چاووش اوغلو با تلویزیون «اِی هابر»، گفت: "در صورتی که واشنگتن، آنکارا را تحریم کند، ترکیه موضوع اخراج نظامیان آمریکایی را از پایگاه‌های نظامی خود در دست بررسی قرار می‌دهد. "
وی همچنین در واکنش به احتمال تحریم ترکیه توسط آمریکا، تاکید کرد: "اگر آمریکا در واکنش به خرید سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ روسیه توسط ترکیه، اقدام به اعمال تحریم علیه آنکارا کند، ترکیه تمام گزینه‌ها را در نظر خواهد گرفت. "
وزیر خارجه ترکیه افزود: "تحریم‌های احتمالی آمریکا علیه ترکیه، ادامه حضور نظامیان آمریکا در پایگاه‌های هوایی اینجرلیک و کورچیک را مورد بازبینی قرار می‌دهد. "   داوود اوغلو در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: "ترکیه مادامی که ناتو از این کشور حفاظت نکند، از برنامه دفاعی بالتیک ناتو حمایت نمی‌کند. "  
      • بیشتر بخوانید:  آنکارا تعهدی برای استفاده نکردن از اس ۴۰۰ به هیچ طرفی نداده است ادعا‌های آمریکا در مورد میادین نفتی سوریه، ناقض هنجار‌های بین المللی است  
«کورچیک»، پایگاه هوایی – راداری ناتو و «اینجرلیک»، فرودگاه نظامی متعلق به ارتش ترکیه هستند که شماری از نظامیان آمریکایی در آن‌ها مستقر هستند.
چاووش اوغلو در ادامه همچنین حمایت آمریکا از کرد‌های سوریه را نه تنها جرم بلکه تامین مالی تروریسم توصیف کرد.
روابط ترکیه و آمریکا از زمان وقوع کودتای نافرجام ۲۰۱۶ در ترکیه رو به سردی گذاشت؛ آنکارا در پی دفع این کودتا، واشنگتن را متهم به حمایت از سرکردگان این کودتا از جمله «فتح الله گولن»، که در آمریکا زندگی می‌کند؛ این روابط در سال ۲۰۱۸ با امضای قرارداد خرید سامانه‌های موشکی اس ۴۰۰ روسیه توسط ترکیه وارد مرحله جدید از تنش‌ها شد.
آمریکا در پی اصرار آنکارا به خرید این سامانه‌های روسیه، این کشور را از برنامه توسعه نسل پنجم جنگنده‌ها حذف کرده و از تحویل چندین فروند «اف ۳۵» خریداری شده توسط ترکیه سرباز زد؛ ضمن اینکه آنکارا را به اعمال تحریم تهدید کرد.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مولود چاووش اوغلو تحولات بین الملل ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۶۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: به آمریکا خبر دادیم تصمیم ما قطعی است | فقط در یک صورت پایگاه‌های آمریکا را می‌زدیم

به گزارش همشهری آنلاین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در نیویورک گفت: زمانی که در ایران تصمیم گرفته شد، در چارچوب حقوق بین الملل و دفاع مشروع، پاسخ لازم به رژیم اسرائیل داده شود، ما آمریکا را مطلع کردیم.

به آمریکایی‌ها به صراحت گفتیم که تصمیم در شورای عالی امنیت ملی به ریاست رئیس جمهور کشورم برای پاسخ به رژیم (اسرائیل) قطعی است و پیام هایی هم قبل از عملیات تبادل شد و هم بعد از اینکه اقدام (عملیات وعده صادق) ساعت تقریبا ٢ و نیم بامداد یکشنبه هفته جاری، پیام دیگری را به آمریکا از مجاری دیپلماتیک ارسال کردیم و سعی کردیم به صراحت به آمریکا بگوییم ما به دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم.

وی ادامه داد: قبل از عملیات به طرف آمریکایی گفتیم ما پایگاهها و منافع آمریکا را در منطقه هدف قرار نخواهیم داد، مگر در شرایطی که آمریکا بخواهد اقدامی در حمایت از رژیم صهیونیستی انجام دهد.

تبادل پیامها به ویژه از کانال سوئیس و مجاری رسمی دیپلماتیک با هدف درک درست از اقدام ایران و جلوگیری از توسعه تنش در منطقه انجام شده است.

کد خبر 845339 برچسب‌ها حسین امیرعبدالهیان خبر ویژه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
  • امریکا قلاده صهیونیست ها را کشید/هشدار به دولت های حامی اشغالگران
  • زلزله ۵.۶ ریشتری در ترکیه / آنکارا هم لرزید
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعلام شد/ بایدن بیانیه صادر کرد
  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • فهرست تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • اگر به ایران حمله کنید... ؛ هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست از سوی بلینکن
  • امیرعبداللهیان: به آمریکا خبر دادیم تصمیم ما قطعی است | فقط در یک صورت پایگاه‌های آمریکا را می‌زدیم
  • سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان