Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: سامانه‌های نوین آبیاری از یک میلیون و ۲۹۱ هزار هکتار پیش از سال ۹۲ به دو میلیون و ۳۲۱ هزار هکتار رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علیمراد اکبری در نشست سراسری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با معاونان و مدیران ارشد این وزارت و رؤسای سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها، اظهار داشت: بهره‌وری آب از ۹۲۰ گرم به ۱۴۵۰ گرم تولید محصول به ازای مصرف یک متر مکعب آب افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: راندمان آبیاری نیز از ۳۹ درصد به ۴۵ درصد رسیده است.

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این که شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی از یک میلیون و ۳۶۶ هزار هکتار قبل از سال ۹۲ به یک میلیون و ۶۴۱ هزار هکتار افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: سامانه‌های نوین آبیاری از یک میلیون و ۲۹۱ هزار هکتار پیش از سال ۹۲ به دو میلیون و ۳۲۱ هزار هکتار رسیده است.

اکبری خاطرنشان کرد: سامانه‌های نوین آبیاری امسال در سطح ۲۰۶ هزار هکتار اجرا شده و یا در حال انجام است.

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با تشریح پروژه بزرگ ایجاد شبکه های فرعی آبیاری در غرب و شمال غرب کشور، گفت: این پروژه با پیشرفت ۹۵ درصدی در سطح ۲۰۲ هزار هکتار آماده بهره‌برداری و در انتظار تخصیص آب از سوی وزارت نیرو قرار دارد.

اکبری درباره طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتار از دشت‌های خوزستان و ایلام اظهار کرد: فاز اول این طرح در سطح نزدیک به ۳۰۰ هزار هکتار انجام و تحویل بهره‌برداران شده و فاز دوم آن با تخصیص اعتبار اجرایی خواهد شد.

وی درباره پروژه آبیاری دشت سیستان گفت: بخش اصلی این پروژه انجام شده و امیدوارم تا بهمن ماه به بهره برداری برسد.

اکبری درباره زهکشی اراضی استان گلستان خاطرنشان کرد: این پروژه ۲۸۰ هزار هکتاری، تاکنون در سطح ۳۴ هزار هکتار انجام شده و در سطح ۵۰ هزار هکتار دیگر نیز در حال انجام است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آبیاری وزارت جهاد کشاورزی آب توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۶۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۹۰۰ هکتار اراضی غیرملی در استان بوشهر تثبیت شد

احمد مشایخی به خبرنگار مهر گفت: پلاک‌های هموئی، مسیله فخری و گزک از شهرستان دشتی، پلاک چغادک از شهرستان بوشهر بعد از دریافت از کارگروه شهرستان و بررسی در کمیته تفسیر برای وجود یا عدم وجود آثار کشت در لایه‌های تداخلی اراضی ملی و اشخاص تعیین تکلیف و با نظر اعضا تصمیمات لازم اتخاذ شد.

مدیر امور اراضی استان بوشهر ادامه داد: در این جلسه کمیسیون پنج هزار و ۹۱۵ هکتار اراضی غیر ملی و ۱۷ هزار و ۹۶۲ هکتار اراضی ملی تثبیت شد.

جلسه کمیسیون رفع تداخلات استان با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، معاون املاک و کاداستر ثبت اسناد و املاک استان، نماینده بازرسی سازمان جهاد کشاورزی استان و اعضا کمیته تفسیر استان برگزار شد.

کد خبر 6079131

دیگر خبرها

  • سرپرست جدید جهاد کشاورزی استان بوشهر معرفی شد+عکس
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • تجهیز ۳۹۱ هکتار اراضی کشاورزی ساری به سامانه نوین آبیاری
  • ۵۹۰۰ هکتار اراضی غیرملی در استان بوشهر تثبیت شد
  • ۸۰۵ هکتار از شالیزارهای مازندران بیمه شدند
  • آغاز مبارزه با سن غلات در حوزه عمل مرکز جهاد کشاورزی دیزج دول
  • خرید بیش از دوهزار تن گندم از کشاورزان جنوب سیستان و بلوچستان
  • ضرورت تغییر شیوه‌های آبیاری در بخش کشاورزی مراغه
  • آغاز کشت محصولات بهاره در شهرستان پلدشت
  • تجهیز ۸ هکتار کشاورزی بهشهر به سامانه نوین آبیاری