Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به میزان صادرات و واردات استان در هشت‌ماهه سال جاری گفت: میزان صادرات استان بر اساس میزان مبدأ تولید در هشت ماه به ارزش ۱۵۴ میلیون دلار و وزن ۱۸۸ هزار تن بوده است.

سیجانی با بیان اینکه میزان صادرات کالا‌های غیرنفتی از گمرکات استان به ارزش ۹۶ میلیون دلار و وزن ۸۵ هزار تن در هشت ماه سال جاری بوده است، افزود: عمده کالا‌های صادراتی شامل مواد پلاستیکی، محصولات فلزی، مفتول مسی، صنایع شیمیایی، سوخت‌ها و روغن‌های معدنی، قیر امولسیون، فرآورده‌های غلات و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم  کشور‌های هدف صادراتی محصولات استان قم را موردتوجه قرار داد وعنوان کرد: عراق، هند، ترکیه، افغانستان، امارات، پاکستان، ازبکستان، آذربایجان، ویتنام و ارمنستان کشور‌های واردکننده محصولات تولیدی از استان قم بوده‌اند.

او ادامه داد: ماشین‌آلات و وسایل مکانیکی، الیاف سنتتیک یا مصنوعی غیر یکسره، کفش و چسب دیگر محصولات صادراتی استان قم در پایان هشت ماه سال بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم پرونده‌های تأییدشده برای واردات به استان در مدت هشت‌ماهه را به ارزش بیش از ۴۸۳ هزار دلاری دانست و یادآورشد: در مدت هشت‌ماهه سال جاری ۱۲۹ کارت بازرگانی در بخش تولیدی و ۱۰۳ کارت بازرگانی در بخش تجاری صادرشده است.

سیجانی با اشاره به میزان واردات استان قم بیان کرد: تا پایان هشت‌ماهه سال جاری ۱۹۲ میلیون دلار و با وزن ۴۰ هزار تنی محصولاتی شامل وسایل نقلیه زمینی، ماشین‌آلات، الیاف سنتتیک یا مصنوعی، ماشین‌آلات برقی، قهوه، چای و ادویه، قطعات منفصله ماشین‌آلات راه‌سازی، محصولات آرایشی و بهداشتی، آلومینیوم، محصولات پلاستیکی، مصنوعات چدن و آهن به استان قم واردات شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم اضافه کرد: در مجموع ۶۷۶ کارت بازرگانی شامل ۵۰۷ فقره تولیدی و ۱۶۹ فقره تجاری در استان قم وجود دارد و در این هشت ماه پنج فقره کارت بازرگانی نیز ابطال‌شده است.

انتهای پیام/ح

صادرات ۱۵۴ میلیون دلاری از استان قم در سال جاری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۶۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه کالاهای نفتی طی ماه نخست ۱۴۰۳ در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی، معادل ۲ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۳۳۱ تن، میزان تخلیه کالاهای غیرنفتی معادل ۴ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۲۹۰ تن و مجموع تخلیه کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۶ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۶۲۱ تن بوده است.

بارگیری بیش‌از ۱۱ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی

میزان بارگیری کالاهای نفتی در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی طی فروردین‌ماه امسال، معادل ۵ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۶۹۶ تن، میزان بارگیری کالاهای غیرنفتی ۵ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۴۸۱ تن و مجموع بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۱۱ میلیون و ۲۴ هزار و ۱۷۷ تن بوده است.

تخلیه و بارگیری بیش‌از ۷ میلیون تن کالای غیرنفتی

جمع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی طی ماه نخست سال ۱۴۰۳، معادل ۷ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۲۶ تن و جمع تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی ۹ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۷۷۲ تن بوده؛ همچنین مجموع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در مدت مذکور معادل ۱۷ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۷۹۸ تن بوده است.

رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

تخلیه و بارگیری صورت گرفته در بخش عملیات کانتینری نیز طی فروردین‌ماه امسال، معادل ۱۹۹ هزار و ۹۶۲ TEU بود که در قیاس با عملیات کانتینری طی مدت مشابه سال گذشته که معادل ۱۸۴ هزار و ۱۰۰ TEU بود، رشد ۹ درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر 6086550 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴
  • میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان
  • عراق اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در صادرات کالا
  • پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار میزان مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان