Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، پویا محمودیان، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی،  با اشاره به دغدغه برخی از هنرمندان درباره حذف ماده ۱۴۲ قانون مالیات‌های مستقیم در پیش‌نویس لایحه اصلاحی برخی از قوانین و مقررات مالیاتی تدوین‌شده در دفتر پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان امور مالیاتی کشور، گفت: هنرمندان حوزه صنایع‌دستی در این خصوص دغدغه و نگرانی نداشته باشند، چرا که موضوع جلوگیری از حذف این ماده، در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: وزیر میراث فرهنگی در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهوری و نیز به وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به ارزش‌های والای فرهنگی، هنری و سایر ویژگی‌های مادی و معنوی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، خواستار جلوگیری از حذف ماده مذکور (۱۴۲) شده است.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه با بیان این که تعداد بسیار زیادی از فعالان حوزه صنایع‌دستی را بانوان تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: بانوان بخش زیادی از جامعه هنرمندان صنایع‌دستی را تشکیل می‌دهند که در این میان تعداد زیادی از آنان بانوان سرپرست خانوار هستند، به‌طور حتم باقی ماندن این ماده و جلوگیری از حذف آن می‌تواند باعث حمایت هرچه بیشتر از فعالان صنایع‌دستی خصوصا بانوان سرپرست خانوار فعال در این حوزه باشد.

محمودیان یادآور شد: یکی از نکات مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که در رابطه با اصحاب فرهنگ و هنر نیز این مسئله در پیش‌نویس لایحه بودجه ۹۹ ذکر شده بود که بعدا حذف شد، اما درباره هنرمندان صنایع‌دستی این موضوع در پیش‌نویس لایحه بودجه سال ۹۹ اصلا نیامده بود. ماده ۱۴۲ قانون مالیات‌های مستقیم در پیش‌نویس لایحه اصلاح برخی از قوانین و مقررات مالیاتی تدوین شده در دفتر پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان امور مالیاتی کشور حذف شده که به‌طور جدی به دنبال باقی ماندن این ماده و جلوگیری از حذف آن هستیم.

کد خبر 4795033 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: علی اصغر مونسان معافیت مالیاتی مالیات هنرمندان ترجمه ادبیات کتاب و کتابخوانی رایزنی فرهنگی رونمایی کتاب ادبیات جهان تجدید چاپ میراث فرهنگی بازار نشر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گردشگری برنامه تلویزیونی ادبیات کودک و نوجوان نشر نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۶۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام معاون رئیس‌جمهور برای درگذشت زهرا شجاعی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، انسیه خزعلی، طی پیامی خطاب به همسر و فرزندان دکتر زهرا شجاعی، درگذشت ایشان را تسلیت گفت.

بنا بر این گزارش، دکتر زهرا شجاعی از سال ۷۶ تا ۸۴ مدیریت مرکز مشارکت‌های زنان دولت اصلاحات را عهده‌دار بوده‌ است.

زهرا شجاعی پس از طی دوره ای بیماری، روز گذشته (هفتم فروردین ماه) دار فانی را وداع گفت.

دیگر خبرها

  • فروش ده میلیارد ریالی صنایع دستی در کاشان
  • افتتاح بازارچه موقت صنایع‌ دستی در بوستان ملل ساری
  • پیام معاون رئیس‌جمهور برای درگذشت زهرا شجاعی
  • هنرمندان کردستانی آثار فاخری در حوزه صنایع‌دستی دارند
  • نمایشگاه صنایع دستی وسوغات سیرجان
  • آثار هنرمندان صنعتگر کردستانی دارای ظرافت و اصالت بالایی است
  • صدور و تمدید 155 مجوز فعالیت کارگاه صنایع دستی هنرمندان شهرستان مینودشت در سال 1402
  • آثار هنرمندان صنعتگر کردستانی دارای اصالت است
  • برپایی ۳۰ بازارچه نوروزی صنایع‌دستی برای حمایت از هنرمندان بومی در گلستان
  • برپایی ۳۰ بازارچه نوروزی صنایع‌دستی در استان گلستان