Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@14:14:49 GMT

همتی: به زودی در بازار ارز ثبات ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۷۱۱۹

همتی: به زودی در بازار ارز ثبات ایجاد می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی گفت: قبلا هم به مردم عزیز عرض کردم که دارایی خود را در ریسک خریدوفروش ارز قرار ندهند. ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت درخصوص فیشینگ(سرقت اطلاعات کاربران در فضای اینترنت) گفت: پرونده‌های زیادی در دادسرا درباره فیشینگ تشکیل شده و به گونه‌ای که تقریبا روزی 400 الی 500  پرونده در این باره تشکیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظر "دژپسند" درباره افزایش نرخ ارزارز 4200 تومانی برای تأمین کالا‌های اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی تصویب شدآذری‌جهرمی: حمله سازمان‌یافته سایبری توسط سپر امنیتی دژفا دفع شد

وی افزود: روز گذشته با مدیران عامل بانک‌ها جلسه داشتم و تاکید کردم با سرعت بیشتری عملیات مربوط به رمز دوم پویا انجام شود.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در صورتی که این عملیات راه‌اندازی شود بسیاری از مشکلات در این‌باره حل می‌شود، البته این مشکلات به صفر نمی‌رسد ولی تا حد زیادی حل و فصل می‌شود.

همتی در پاسخ به سوالی درباره افزایش قیمت ارز، اظهار داشت: بازار ارز در کنترل است. من همیشه دو پیام را به مردم و کسانی که دلال‌بازی می‌کنند گفته‌ام؛ یکی اینکه توانایی بانک مرکزی را دست‌کم نگیرند، چرا که ما توانایی لازم را داریم که هر زمان اراده کنیم در بازار حضور یابیم و به عرضه و تقاضا سامان دهیم. همیشه به مردم عزیز گفته‌ام که دارایی خود را در ریسک خریدوفروش ارز قرار ندهند. همانطور که می‌بینید در یک روز هزار تومان افزایش دارد و در روز دیگر هزار تومان کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: بانک مرکزی در بازار حضور محکم داشته و توانایی نیز دارد؛ ذخایر ارزی هم موجود است. این موضوع ربطی هم به بحث تورم ندارد و در توان ملی ما تاثیر نمی‌گذارد. به زودی در بازار ارز ثبات ایجاد می‌شود و مشکلاتی هم که در یکی دو هفته اخیر در بازار ارز ایجاد شده به‌علت مسائل سیاسی و جوّ روانی ایجاد شد، بوده و ان‌شالله به زودی رفع می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی درباره بازار متشکل ارزی نیز اظهار داشت: بازار متشکل ارزی اکنون در مرحله آزمون قرار دارد و نگران تشکیل این بازار نباشید که به زودی کارهایش انجام می‌شود. ولی نمی‌توانم زمان مشخصی را برای این موضوع مطرح کنم، اما تا پیش از پایان امسال تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/

R1531/P/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط جلسات هیئت دولت دولت دوازدهم قیمت ارز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جلسات هیئت دولت دولت دوازدهم قیمت ارز جلسات هیئت دولت دولت دوازدهم قیمت ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۷۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد

به گزارش صدای ایران از تسنیم،رئیس مجلس در نشست بررسی مسائل ارزی گفت:نباید به ارائه گزارش اکتفا کرد، زیرا در نشست قبلی به اندازه کافی گزارش ارائه شد و دوستان دولت باید به طور روشن و شفاف رویکرد رو به جلو برای مدیریت بازار ارز ارائه کنند. ما دنبال تکرار جلسات نیستیم و جلسه سومی وجود ندارد.

همه اختیار‌های موجود در قانون دائمی را به رئیس بانک مرکزی دادیم و هر چه ایشان در جلسه سران قوا بیان کردند قبول کردیم، اما شرایط کنونی نشان می‌دهد که هم رویکرد اقتصادی و هم رویکرد مدیریتی در موضوع ارز دچار اشکال است.

به طور روشن و مشخص امروزه در سیاست‌های ارزی از نگاه اقتصادی دچار مشکل هستیم و طرح جامعی برای رویکرد اقتصادی در ارز وجود ندارد.

ما رویکرد اقتصادی مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.

دیگر خبرها

  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • منتظر برنامۀ بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • قالیباف: اگر بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه خود را ارائه خواهد کرد
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • قالیباف: منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد