Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@21:16:13 GMT

درآمدی بر سبک بخشندگی منتشر شد 

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۷۱۹۸

درآمدی بر سبک بخشندگی منتشر شد 

گروه فرهنگی ــ کتاب درآمدی بر سبک بخشندگی؛ اصول و قواعد انفاق در نظام اخلاقی اسلام، تالیف کاظم دلیری، چاپ و روانۀ بازار نشر شد. به گزارش ایکنا از قم، به همت پژوهشکدۀ اخلاق و معنویت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و در آستانۀ هفته پژوهش، کتاب درآمدی بر سبک بخشندگی؛ اصول و قواعد انفاق در نظام اخلاقی اسلام، تالیف حجت‌الاسلام کاظم دلیری، به تازگی از چاپ خارج و راهی بازار نشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اثر بیست‌وهفتمین عنوان از آثار مکتوب پژوهشکدۀ اخلاق و معنویت و هجدهمین کتاب از آثار گروه اخلاقِ این پژوهشکده است که پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر کرده است. این کتاب که در صدد سامان‌بخشی به اصول، شرایط و آداب انفاق در اسلام است، با نگاهی نو و گسترده به این موضوع، می‌کوشد رفتارهای انفاقی پیروان اهل بیت(ع) را بهبود بخشد. درآمدی بر سبک بخشندگی در 464 صفحه به نگارش درآمده و در شش فصل؛ فصل نخست: مفاهیم؛  فصل دوم: شرایط انفاق؛  فصل سوم: رتبه بندی نوع انفاق بر حسب نیازهای انسان؛ فصل چهارم: اصول و قواعد انفاق بر خود و بستگان؛ فصل پنجم: اصول و قواعد انفاق بر عموم نیازمندان و فصل ششم: آداب انفاق است. در معرفی پشت جلد این کتاب چنین آمده است: انفاق بجا، نیکو و سازنده، یکی از سنجه‌های مهم دین‌داری و از نشانه‌های سلامت و صلاح فرد و جامعه اسلامی است. برای این موضوع، رعایت اصول و قواعدی، سزاوار و بایسته است؛ از یک‌سو کمیّت انفاق باید با سلسله‌مراتب نیازهای انسان و نیز با روابط انسانی، اسلامی و ایمانی متناسب باشد، از سوی دیگر و هم‌زمان با آن، آداب انفاق باید رعایت گردد تا ضمن دوری از آفات، کیفیت آن نیز ارتقا یابد. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا قم اخلاق و معنویت علوم و فرهنگ اسلامی سبک بخشندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۷۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» سروده سعیده موسوی زاده به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب دربرگیرنده ۳۵ شعر طنز است.

موسوی‌زاده اهل مشهد است و سابقه طولانی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان دارد و در این کتاب به سراغ سروده‌هایی برای بزرگسالان رفته است. این کتاب شامل اشعار طنز با عناوین مختلف اجتماعی و فرهنگی است. در بخش‌های پایانی نیز موسوی‌زاده اشعار یک بیتی و دوبیتی را قرار داده است.

نویسنده در این کتاب با استفاده از شعر شاعران بزرگ و صنعت تضمین اشعار را سروده است.

در فرازی از اشعار این‌کتاب می‌خوانیم؛

«گرچه میدانم نمی‌آیی، ولی هر دم ز شوق
میزنم تق تق به در، در را خودم وا می‌کنم»

این کتاب با شمارگان هزار و ۲۵۰ نسخه عرضه شده است.

کد خبر 6086706 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • خانواده اساسی‌ترین رکن جامعه و مدنیت اسلامی است
  • کتاب آداب آبادانی منتشر شد
  • تیزر «بارگادون» منتشر شد/ مستندی درباره آداب خوشه‌چینی انگور
  • مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد
  • کتاب «فقه و حکمرانی قاعده لا ضرر و لاضرار» منتشر شد
  • نمای شیشه‌ای ساختمان‌ها دهن کجی به اصول معماری است
  • فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منتشر شد
  • فلسفه ظرفیتی در اختیار قرار می‌دهد که از نگاه انحصارگرا خارج شویم
  • کتاب «فقه و حکمرانی قاعده لا ضرر و لاضرار» روانه بازار نشر شد