Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-19@08:51:38 GMT

خداحافظی با فیشینگ درطرح رمز دوم پویا

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۷۲۰۹

خداحافظی با فیشینگ درطرح رمز دوم پویا

ایران اکونومیست- یک کارشناس بانکی معتقد است که با اجرای طرح رمز دوم پویا، این امید می‌رود که بحث فیشینگ در نظام بانکی منتفی شود. او همچنین از افزایش مدت زمان اعتبار این رمزها از ۶۰ ثانیه به ۱۲۰ ثانیه نیز خبر داد.

محمد رحیم‌زاده عبدی، درباره طرح رمز دوم پویا با اشاره به افزایش میزان تقلب و کلاهبرداری‌ها از کارت‌های بانکی، اظهار کرد: از سال گذشته قوه قضاییه اعلام کرد که طرح رمز دوم یک‌بار مصرف باید تا اردیبهشت سال جاری توسط بانک‌ها اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی مشتریان به روش‌هایی که بانک‌ها قرار بود نسبت به اجرای این طرح پیش بگیرند، اعتراض داشتند که موضوع اختیاری کردن رمز دوم پویا و پس از آن استفاده از این رمز برای تراکنش‌های بالای ۵۰۰ هزار تومان مطرح که در نهایت همه این‌ها منتفی شد.
مدیر نرم‌فزار بانک پارسیان با بیان اینکه به این ترتیب، با روش‌های پیشنهادی بانک‌ها برای اجرای این طرح عملا قابل اجرا نبود، تصریح کرد: پس از این موضوعات بانک مرکزی تلاش کرد که این طرح به طور یکسان بین همه بانک‌ها انجام شده و همه تراکنش‌ها را نیز دربربگیرد که در همین راستا سامانه «هریم» که مبنای آن استفاده از پیامک است، راه‌اندازی شد.
رحیم‌زاده عبدی خاطرنشان کرد: این سامانه به گونه‌ای عمل می‌کند که مشتری بانک برای استفاده از خدمات بدون حضور کارت که تاکنون برای انجام آن‌ها از رمز دوم ایستا استفاده می‌کرده، از این پس از طریق دکمه‌ای که در درگاه پرداخت آنلاین تعبیه می‌شود، درخواست رمز یک‌بار مصرف می‌کند.
وی ادامه داد: این درخواست از سوی درگاه پرداخت به بانک مرکزی و از بانک مرکزی به بانک صادرکننده کارت ارسال می‌شود که بانک صادرکننده نیز بر همین اساس پیامکی را حاوی رمز یک‌بار مصرف به شماره تلفن همراه ثبت‌شده مشتری ارسال می‌کند.
مدیر نرم‌افزار بانک پارسیان با تاکید بر اینکه این رمزها قابلیت یک‌بار مصرف را دارند، گفت: با اجرای طرح رمز دوم پویا این امید می‌رود که عملا بحث فیشینگ منتفی شود، چراکه دیگر حتی درگاه‌های پرداخت جعلی نیز نمی‌توانند درخواست رمز دوم به بانک صادرکننده بدهند، چراکه این درگاه‌ها به بانک مرکزی متصل نیستند، با این حال اگر به هر دلیلی رمز مشتری در زمان استفاده از آن لو برود هم اهمیتی ندارد، چراکه این رمز فقط یک‌بار قابلیت مصرف دارد و پس از آن باطل می‌شود.
رحیم‌زاده عبدی همچنین با اشاره به مدت زمان اعتبار رمز دوم پویا، گفت: زمان‌دار بودن این رمزها نیز یکی دیگر از حسن‌های آن است که امنیت را افزایش می‌دهد، به طوریکه هر رمز دوم پویا پس صدور توسط بانک تنها ۱۲۰ ثانیه معادل دو دقیقه فعال است و پس از آن باطل می‌شود.
وی درباره افزایش مدت‌زمان رمزهای دوم پویا از یک به دو دقیقه نیز، تصریح کرد: با توجه به اینکه ممکن است در نظام مخابراتی کشور تاخیرهایی در روند ارسال پیامک ایجاد شود، زمان این رمزها از یک دقیقه به دو دقیقه افزایش یافته است.
به گزارش ایسنا، این در حالی است که پیش از این بانک مرکزی مدت زمان استفاده از رمزهای دوم پویا را ۶۰ ثانیه (یک دقیقه) اعلام کرده بود.   ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: رمز دوم پویا رمز یکبار مصرف بانک مرکزی فیشینگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۷۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: خوشحالم در جلسه خداحافظی خمس حضور نداشتم!

مدافع تیم فوتبال تراکتور از اینکه در جلسه خداحافظی خمس با بازیکنان این تیم حضور نداشته است، ابراز خوشحالی کرد. - اخبار ورزشی -

سیدمحمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره مصدومیتی که در بازی با ذوب‌آهن دچارش شد، گفت: اصلاً دوست نداشتم این اتفاق رخ دهد و می‌خواستم در این مقطع به تراکتور کمک کنم. به هر حال این اتفاق برای من رخ داد و همه چیز را به حساب حکمت می‌گذارم. فعلاً باید مراحل درمانی را پشت سر بگذارم و بازگشتم به میادین یک ماه طول خواهد کشید.

با جدایی خمس؛ نصرتی به تراکتور بازگشت

 

وی که معمولاً توسط سرمربی اسپانیایی و سابق تراکتور کمتر به بازی گرفته می‌شد، در مورد جدایی این مربی تصریح کرد: نظری در مورد ایشان و جدایی‌اش ندارم و دوست ندارم در مورد این موضوع صحبت کنم. خیلی وقت‌ها باید سکوت کرد و در حال حاضر آرامش تیم از هر چیزی مهمتر است. امیدوارم تراکتور نتایج خوبی بگیرد تا هواداران و مردن تبریز خوشحال شوند، این از هر چیزی مهمتر است.

حسینی در پاسخ به این پرسش که آیا خمس با او مشکل خاصی داشته است، یادآور شد: همیشه یاد گرفتم بدون حاشیه کارم را انجام دهم و نیازی هم نیست توضیح بدهم تا خودم را بالا ببرم. به قولی توضیح دادن نشانه ضعف است. بهتر است نگاهی به مصاحبه‌ها و کنفرانس‌های خبری خمس در گذشته بیندازید، به هر حال او چند بار در مورد من صحبت کرد و اگر به آن صحبت‌ها نگاه کنید خیلی چیزها دستگیرتان می‌شود. خیلی خوشحالم که در جلسه خداحافظی خمس با بازیکنان حضور نداشتم.

مدافع تیم فوتبال تراکتور در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم تیم ما در ادامه لیگ نتایج خوبی بگیرد. در جام حذفی هم این فرصت را داریم تا قهرمان شویم و قهرمانی در این جام بهترین اتفاق برای ماست تا فصل را با اتفاقی خوب به پایان برسانیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خداحافظی‌های بی پایان در غزه
  • خداحافظی گرم فروردین با گلستان؛ پایداری هوا تا یکشنبه دوم اریبهشت
  • شاهکار رئال در خانه سیتی/خداحافظی پپ با جام
  • ممنوعیت تبلیغات در شبکه کودک برداشته شد؟
  • حسینی: خوشحالم در جلسه خداحافظی خمس حضور نداشتم!
  • خداحافظی با پیاده‌رو‌های خاکی در منطقه پردیسان قم
  • خداحافظی بارسا با جام باشگاه‌های جهان 2025
  • پیشتازی بانک ملی ایران در واگذاری ها با ثبت رکوردهای جدید توسط آینده پویا
  • ارتش سازمانی خلاق، پویا و پرتوان است
  • خداحافظی مهدی مهدوی از دنیای والیبال