Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-29@15:15:21 GMT

حمله الشباب به هتلی در موگادیشو

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۷۲۳۱

خبرگزاری رویترز از موگادیشو گزارش داد که تروریست‌های الشباب بعد از آنکه از حمله به کاخ ریاست جمهوری جاماندند، با حمله به هتلی در این شهر تعدادی را کشته و مجروح کردند.

این گزارش به نقل از گزارش صبح چهارشنبه پلیس سومالی حاکیست که حمله سحرگاه امروز تروریست‌های الشباب وابسته به القاعده به هتل "سیل" محل استقرار مسئولان، مقامات مجلس و شخصیت‌های سیاسی داخلی و خارجی در مرکز موگادیشو، ۱۰ کشته و ۱۱ زخمی برجای گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



"زکیه حسین" معاون اداره پلیس موگادیشو صبح امروز در یک پیام توئیتری نوشت که ۵ تن از این تروریست‌ها قبل از حمله به هتل، ساعت ۱۹ دیشب به وقت محلی به کاخ ریاست جمهوری در مرکز شهر حمله کردند که این اقدام تلفاتی نداشت. پس از آن مهاجمان ساعت ۱ بامداد، به هتل نزدیک کاخ حمله ور شده و با ورود به آن تعدادی از میهمانان و خدمه هتل را به کام مرگ بردند.

پلیس ۳ تن از کشته‌ها را شهروندان عادی و ۲ تن دیگر را سرباز معرفی کرد و افزود: در میان زخمی‌های این حادثه نیز ۹ شهروند عادی و ۲ سرباز قرار دارند که به دفاع از مردم می‌پرداختند.

"اسماعیل مختار عمر" سخنگوی دولت سومالی در گفت: وگو با تلویزیون دویچه وله آلمان از کشته شدن ۵ مهاجم مسلح خبر داد و گفت که ۱۲ نفر از آن‌ها نیز زخمی و دستگیر شدند؛ بنابراین گزارش مهاجمان از نارجک استفاده می‌کردند، نیرو‌های امنیتی بلافاصله بعد از بروز این حادثه موفق شدند ۸۲ تن از ساکنان این هتل و چند مقام دولتی را که جمعا ۱۰۰ نفر بودند از هتل خارج کنند.

عبدالعزیز ابومصیب، سخنگوی الشباب نیز امروز در یک پیام توئیتری ضمن تایید این حمله و تعداد تلفات آن گفت که الشباب مسئولیت این حمله دوگانه به کاخ ریاست جمهوری و هتل را به عهده می‌گیرد و تا نیل به اهداف خود به مبارزه علیه دولت ادامه می‌دهد.

الشباب یک گروه تروریستی سومالیایی است که از سال ۲۰۱۲ به القاعده پیوسته است. این گروه در گذشته بخش‌هایی از مرکز و جنوب این کشور را در کنترل خود داشت، اما در سال ۲۰۱۵ کنترل شهر‌های بزرگ را از دست داد و اکنون تنها چند منطقه روستایی در تصرف این گروه قرار دارد و البته به کشور‌های همجوار از جمله کنیا و تانزانیا نیز دست اندازی می‌کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم آنفولانزا استان تهران جنوبی بودجه 99 شهاب منصوری عبدالحمید ریگی استعفای استراماچونی لیلا واثقی پایتخت 6 امیرحسین فتحی تابناک الشباب موگادیشو انتخابات مجلس یازدهم آنفولانزا استان تهران جنوبی بودجه 99 شهاب منصوری عبدالحمید ریگی استعفای استراماچونی لیلا واثقی پایتخت 6 امیرحسین فتحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۷۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجازات «تابوت» در انتظار عاملان حمله تروریستی مسکو

تروریست‌هایی که به سالن کنسرت کروکوس مسکو حمله کردند، باید تحت شرایطی بسیار سخت در حبس باشند.

به گزارش ایسنا، «الکسی ملنیکوف» دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی مسکو گفت: پس از آنکه این تروریست ها گناهکار شناخته و محکوم شوند، در بدترین و سخت ترین شرایط ممکن باید زندانی باشند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وی ادامه داد: شرایط خوبی منتظر آنها نیست. آنها باید برای بقیه عمر در سلولی که «تابوت» نام دارد و ابعادش ۴ در ۶ متر مربع است، حبس باشند.

این مقام مسئول روسی همچنین ادامه داد: آنها می‌توانند تنها به صورت خمیده با دست هایی که از پشت بسته است، حرکت کنند. نمی‌توانند تماسی با کسی داشته باشند و دیگر حق ملاقات با فرزندان خود را هم ندارند.

این مقام روس افزود: حبس ابد وحشتناک است، چون من افرادی را دیده ام که در حبس ابد هستند و بیشتر آنها برای مرگ سریع، التماس می کنند.

دادگاهی در روسیه ۴ نفر از شهروندان تاجیکستان به نام‌های دلیرجان میرزایف، سعیدکرم رجب‌علیزاده، فریدون شمس‌الدین و محمد صابر فیضف را متهمان حمله به سالن کنسرت کروکوس در مسکو معرفی و آنها را به «اقدام‌های تروریستی» متهم کرد. آنها تا ۲۲ مه در بازداشت موقت خواهند بود تا مقدمات محاکمه‌شان فراهم شود.

حمله روز جمعه به سالن کنسرت کروکوس در حومه مسکو که ۱۳۹ کشته برجای گذاشت، بدترین اقدام تروریستی دو دهه اخیر در روسیه به شمار می‌رود.

داعش مسئولیت حمله به سالن کنسرت کروکوس را بر عهده گرفته و تصاویر ویدئویی حمله به این سالن را منتشر کرده است.

پلیس روسیه اعلام کرده که ۱۱ نفر را به ظن دست ‌داشتن در حمله روز جمعه بازداشت کرده است. شبکه خبری بی.‌بی.‌سی در گزارشی اعلام کرد که ۲ نفر از متهمان این حمله کشته شده‌اند.

بنا بر این گزارش، یکی از متهمان در داخل سالن کنسرت کروکوس و دیگری هنگام بازداشت در منطقه بریانسک کشته شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گزارش سازمان ملل از کشته شدن 13 هزار کودک فلسطینی در غزه/حمله موشکی حزب الله پایگاه زبدین در مزارع اشغالی شبعا/شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۶۲۳ نفر رسید
  • مجازات «تابوت» در انتظار عاملان حمله تروریستی مسکو
  • حمله اسرائیل به سوریه؛ ۳۶ نفر کشته شدند
  • آخرین جزئیات از حملات رژیم صهیونیستی به حومه ادلب/ شهادت شماری غیرنظامی و نظامی
  • حمله جدید اسرائیل به سوریه / رویترز : 33 کشته
  • داعش خراسان چه کسانی هستند و چرا به روسیه حمله کردند؟
  • چاقوکشی در ایلینوی آمریکا/ ۴ نفر کشته و ۷ تن زخمی شدند
  • ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را خنثی کرد
  • واکنش طالبان به حمله انتحاری علیه چینی‌ها در پاکستان
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به جنایت رژیم صهیونیستی / یک صهیونیست کشته شد