Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر حسین طلوعیان پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه بررسی راهکارهای ارتقاء صنعت و دانشگاه اظهارکرد: تحریم و اقتصاد بدون نفت از جمله مسائلی است که کشور با آن روبرو است و راهکارهای این امر به نحوه ارتباط صنعت و دانشگاه و چگونگی سیاستگذاری ها در این زمینه برمی گردد.

وی افزود: دانایی مساوی با توانایی است و امرو فقط نفت ابزار قدرت نیست بلکه دانش و تکنولوژی است که فرد را توانمند می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طلوعیان با بیان این که مهم ترین رکن در تولید، انسان است که باید مجهز شده و دانش تولید کند، گفت: در کشور شاخص های خوبی در زمینه فارغ التحصیلان، دانشگاه ها، پژوهش ها و غیره وجود دارد اما در زمینه تکنولوژی و دانش کاربردی ضعیف هستیم.

وی ادامه داد: از دلایل عمده ای که نتوانستیم بین صنعت و دانشگاه ارتباط منسجم برقرار کنیم ارتباطات سطحی است که همیشه در حد چند برگ تفاهمنامه باقی مانده است.

طلوعیان با انتقاد از این تفاهمنامه ها اضافه کرد که اگر هم به مفاد این قراردادها عمل شده صرفاً جنبه موضوعی داشته است.

وی گفت: ارتباطات صنعت و دانشگاه زمانی منسجم می شود که در کنار هم باشند و بتوانند مشکلی را حل کنند.

طلوعیان اظهارکرد: اکنون صنعت توان دانشگاه را نمی شناسد و بالعکس، بنابراین اطمینان لازم به وجود نیامده است و همین عدم اطمینان سبب شده آن ها به باور نرسند.

وی به اجرای طرح تاپ اشاره کرد و گفت که تفاهمنامه ای بین وزارت علوم و صمت منعقد شده که زمینه ارگانیک و سازمان یافته را بین صنعت و دانشگاه ایجاد خواهد کرد ولی مشروط به این است که به درستی اجرا شود.

طلوعیان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از عدم ورود صنعت گلستان به زمینه اسباب بازی گفت: ۹۵ درصد اسباب بازی ما وارداتی است و ظرفیت سرمایه گذاری در زمینه اسباب بازی مکانیکی، الکترونیکی و فکری در استان وجود دارد.

وی بیان کرد که باید نوجوانان را با دانش رباتیک آشنا تا تحولی در این بخش صورت گیرد.

کد خبر 4794919

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان صنعت معدن و تجارت گلستان انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین تعطیلی مدارس بارش برف ثبت نام کاندیداها یاسوج شهرکرد بیرجند خطبه های نماز جمعه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۷۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فکر نمی‌کنم مصدومیتم جدی باشد/ محکوم به برد برابر صنعت نفت بودیم

امید عالیشاه کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس درباره  وضعیت مصدومیتش در بازی با تیم صنعت نفت آبادان اظهار کرد: فکر نمی‌کنم مصدومیتم جدی باشد و حس درد  داشتم و ترسیدم که خدای نکرده تشدید شود، اما امشب یا فردا ام آر آی می‌گیرم تا میزان دقیق آسیب دیدگی ام مشخص شود. البته به نظرم چیز خاصی نیست.  

عالیشاه درباره اینکه تیم پرسپولیس در آبادان توانست پیروز شود، گفت: همیشه بازی کردن برابر تیم صنعت نفت در آبادان و جلوی تماشاگرانش سخت بوده است، چون تیم خوبی است. اما ما همه جوره محکوم به برد بودیم و خدا را شکر شرایط خوبی هم داشتیم و امیدوارم که ادامه دار باشد.  

او درباره اینکه تیم پرسپولیس به صدر جدول رفته است، گفت: بازی به بازی باید پیش رفت و اکنون به بازی با آلومینیوم در جام حذفی باید فکر کنیم و ان شاء الله بعد از آن بازی به لیگ برمی گردیم.  

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • فکر نمی‌کنم مصدومیتم جدی باشد/ محکوم به برد برابر صنعت نفت بودیم
  • توضیح امید عالیشاه در مورد شدت مصدومیتش
  • اسباب بازی نیست! (عکس)
  • هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد
  • پرسپولیس می‌تواند قهرمان شود/ بازی کردن برابر صنعت نفت سخت است
  • پیوند رباتیک دانشگاه و صنعت/ رقابت داغ 316 تیم در هجدهمین رویداد بین‌المللی ربوکاپ
  • صنعت اسباب بازی، مسئله جدی دانشگاه‌های جهان
  • ۲ هزار و ۸۰۰ باب فضای ورزشی دانش آموزی در کشور احداث شد
  • ضعف ایران در کاربرد خودروهای برقی با وجود تولید محصولات با کیفیت و ارزان توسط دانش‌بنیان‌ها