Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@22:17:13 GMT

بررسی جزئیات «توزیع متادون در داروخانه‌ها»

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۷۴۵۶

ساعت24-دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور درباره مصوبه توزیع متادون در داروخانه‌ها بیان کرد: منبع تخصصی ما وزارت بهداشت و کمیته درمان است. شورای کمیته درمان و وزارت بهداشت هر طور که تصمیم‌گیری کنند این موضوع اجرا می‌شود.

 در جلسه ۱۳۶ ستاد مبارزه با مواد مخدر توزیع متادون از طریق داروخانه‌ها به تصویب و تصمیم بر آن شد که توزیع متادون از طریق داروخانه‌ها انجام شود،‌ اما در این میان برخی صاحب‌نظران حوزه اعتیاد نسبت به چنین مصوبه‌ای ابراز نگرانی و مخالفت داشتند به طوری که رئیس کانون سراسری درمانگران اعتیاد کشور ضمن انتقاد نسبت به تصویب این طرح، افزایش اپیدمی اعتیاد در کشور، عدم مراجعه معتادان یقه‌سفید برای تهیه داروهای ترک اعتیاد از داروخانه‌ها بدلیل ترس از دیده شدن و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را از عوارض این مصوبه دانست.

سردار اسکندر مومنی- دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت متادون در داروخانه‌ها اظهار کرد: انشالله وزارت بهداشت توضیحات لازم را در این زمینه داده است، منبع تخصصی ما وزارت بهداشت و کمیته درمان است که در حال بررسی اجرایی کردن جزئیات آن هستند.

وی در پاسخ به این سوال که نظر ستاد مبارزه با مواد مخدر نسبت به این موضوع چیست؟ نیز بیان کرد: شورای کمیته درمان و وزارت بهداشت هر طور که تصمیم‌گیری کنند این موضوع اجرا می‌شود.

به گفته وی، این طرح در چند استان به صورت پایلوت در حال اجرا است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۷۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان از اجرای طرح دو روزه ارتقای امنیت اجتماعی با هدف پاک‌سازی نقاط آلوده و جرم‌خیز در سطح استان خبر داد و گفت: در این راستا، ۵۲۸ خرده فروش، قاچاقچی و معتاد متجاهر جمع‌آوری و دستگیر شدند و در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، علی احمدپور با بیان اینکه اعتیاد یک بیماری جسمی، روانی و اجتماعی بوده و ورود به این فرآیند آسان و خروج از آن مشکل است، اظهار کرد: باید با تقویت قدرت اعتماد به نفس، تصمیم‌گیری و از بین بردن افسردگی و کم‌رویی فرزندان، آن‌ها را در برابر شرایط آسیب‌زا و گرایش به سمت مواد مخدر مقاوم کنیم.

وی از اجرای طرح دو روزه ارتقا امنیت اجتماعی با هدف پاک‌سازی نقاط آلوده و جرم‌خیز در سطح استان خبر داد و افزود: در این راستا، ۵۲۸ خرده فروش، قاچاقچی و معتاد متجاهر جمع‌آوری و دستگیر و در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان خاطرنشان کرد: از این افراد ۱۸ کیلو و ۴۹۱ گرم تریاک، ۱۶۵ گرم هروئین، ۲۱ کیلو و ۳۰۳ گرم حشیش، یک کیلو و ۹۰۱ گرم شیشه و ۴۳ کیلو و ۹۶۰ گرم سایر مواد مخدر کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به رویکرد اجتماعی مبارزه با مواد مخدر از طریق جلب مشارکت حداکثری مردم، تصریح کرد: واکسینه کردن قشر جوان زمانی اتفاق می‌افتد که همه دستگاه‌های مرتبط در این زمینه همکاری و تلاش کنند.

کد خبر 747876

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • توزیع مدل خاصی از قلیان تحت نظارت وزارت بهداشت | دسترسی به قلیان اکسیژن در این ۱۰ استان
  • مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است/ توزیع در ۸ استان
  • کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم حشیش در شیراز
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز