Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی فهداوی مسئول تیم رسانه ای جنگی حشد الشعبی که شهید مهنا نیز یکی از اعضا تیم وی بوده است، ضمن پاسداشت مقام این شهید بزرگوار اطلاعاتی از وی را برای آشنایی بیشتر مخاطبان ایرانی بیان کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، احمد مُهَنّا عکاس عراقی حشدالشعبی است که چند روز پیش در میدان التحریر بغداد به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او را شهید دو آزادی خوانده‌اند، از این سو که هم آزادی خواه و عزت طلب بود و در لحظه شهادت با انگشتانش علامت پیروزی را نشان می‌داد و هم در میدان التحریر یا همان آزادی به شهادت رسیده است.

در همین رابطه علی فهداوی مسئول تیم رسانه‌ای جنگی حشد الشعبی که شهید مهنا نیز یکی از اعضا تیم وی بوده است، در گفتگو با خبرنگار حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، ضمن پاسداشت مقام این شهید بزرگوار، اطلاعاتی از زندگی وی را برای آشنایی بیشتر مخاطبان ایرانی بیان کرد.

فهداوی گفت: شهید احمد مهنا که در سن 24 به درجه رفیع شهادت نائل آمد و متولد سال 1995 میلادی بود، در منطقه ابوغریب در غرب بغداد زندگی می‌کرد.

مسئول تیم رسانه‌ای حشد الشعبی گفت: احمد در سال 2005  بخاطر ناامنی منطقه ابوغریب و حضور عناصر حزب بعث، محل زندگی‌اش را تغییر داد و به همراه خانواده به محله شعله در بغداد آمد. آنها از همان زمان در کانکس زندگی می‌کردند و شاید منزل مسکونی مناسبی هم نداشتند.

همرزم شهید احمد مهنا در خصوص علایق این شهید افزود: او به ورزش و عکاسی بسیار علاقه داشت، به طوری که همیشه آخر هفته‌ها با دوستانش سرگرم فوتبال می‌شد.

وی با اشاره به سابقه حضور وی در حشد الشعبی گفت: او از سال 2014 و بعد فتوای تاریخی آیت الله سیستانی در مورد اضافه شدن نیروهای مردمی به عنوان عکاس به حشد الشعبی آمد و مشغول فعالیت شد.

همرزم شهید مهنا با اشاره به ارادت فراوان او به مرجعیت و همینطور آیت الله خامنه‌ای، گفت: او همواره به دوستان و اطرافیان خود تاکید می‌کرد که هیچ‌گاه آیت الله سیستانی را تنها نگذارید.

فهداوی در ادامه افزود: احمد از همان زمان همراه با تیم رسانه‌ای جنگی برای پوشش اغلب پیروزی‌های جنگ شرکت می‌کرد و حتی بارها مجروح هم شد.

مسئول تیم رسانه‌ای حشد الشعبی در خصوص شهادت احمد مهنا گفت: او پس از حضور در جبهه نبرد علیه داعش، این‌بار برای پوشش و ثبت تظاهرات از ابتدای شروع ماجرا وارد میدان شده بود و این‌کار را تا لحظه شهادتش هم ادامه داد.

همرزم شهید مهنا گفت: در آخر این نیروی وفادار حشدالشعبی شبانه و به علت شدت جراحات ناشی از آسیب در وقایع منطقه خلانی، به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به دیدار حق شتافت.

انتهای پیام/4139/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۷۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بسته‌های معیشتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ فاطمه علیزاده همسر شهید حسین دیبایی گفت: در آستانه دوازدهمین سالگرد شهادت شهید بزرگوار ۶۰ بسته معیشتی تهیه و در میان اقشار نیازمند شهر رشت توزیع کردیم.
وی با بیان اینکه ادامه راه شهدا و حفاظت از خون شهدا نیازمند نگاه ویژه است افزود: امروز کمک به خانواده‌های نیازمند به معنی ادامه دادن راه شهداست.
همسر شهید دیبایی به خصوصیات اخلاقی این شهید بزرگوار اشاره کرد و افزود: کمک به همنوع و دست گیری از نیازمندان یکی از خصوصیات بارز این شهید بزرگوار بود.
این بسته‌های توزیع شده شامل ماکارونی، رب گوجه فرنگی، بسته چای، صابون، شامپو و دستمال کاغذی بود.
شهید حسین دیبایی سال ۱۳۶۷ در عملیات بیت المقدس ۵ در منطقه مریوان بر اثر برخورد خمپاره در نزدیکی اش از ناحیه کمر قطع نخاع و جانباز شد و در سال ۱۳۹۱ پس از تحمل و رنج فراوان ناشی از آن به درجه‌ی رفیع شهادت نائل آمد.

دیگر خبرها

  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • ۲ شهید و ۴ زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان+ فیلم
  • توزیع ۶۰ بسته‌ معیشتی در رشت
  • توزیع بسته‌های معیشتی
  • ۲۷۱ نفر از رزمندگان حزب الله شهید شده اند
  • ماجرای رقابت پشت‌پرده ایران و پاکستان در بندر چابهار و گوادر!
  • یا سرم می‌رود یا سر صدام را می‌آورم!
  • روایت شهادت محسن حججی از زبان پدر و مادرش + فیلم
  • گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد قرنی در قم
  • برپایی نمایشگاه آثار هنری و دست سازه های هنرجویان بردسکنی