Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر بهداشت صدور مجوزهای جدید تولید مواد دخانی را مغایر با مصوبات ستاد کشوری کنترل دخانیات دانست.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، علیرضا رئیسی با اشاره به خبر صدور مجوز 45 برند جدید دخانیات شامل 30 برند تنباکو، اظهار کرد: وزارت بهداشت اقدام اخیر مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور را مغایر مصوبه جلسه نهم ستاد کشوری کنترل دخانیات که برطبق آن کاربرد عطر و طعم در محصولات دخانی و ثبت برند جدید از مصادیق تبلیغ به شمار می رود، دانسته و خواستار ورود و رسیدگی نهادهای نظارتی به موضوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پیشنهاد تصویب تبصره 3 ماده 102 قانون برنامه پنجم توسعه از سوی وزارت صمت برای تاسیس کارخانجات تولید محصولات دخانی در کشور به میزان تقاضای داخل و با هدف جلوگیری از قاچاق و مسئولیت پذیر کردن صنایع در برابر قاچاق محصولات بوده است؛ در صورتی که علیرغم راه اندازی حدود 20 کارخانه تولیدی و تامین نیاز مصرف داخل، این وزارتخانه با ادعای افزایش مصرف و قاچاق این محصولات کماکان به صدور مجوزهای جدید برای تولید این محصولات می پردازد.

معاون بهداشت بیان کرد: متاسفانه مسئولین حوزه های نظارتی توجه کافی به نگرانی های حوزه سلامت در این خصوص نشان نداده اند و وزارت صمت به سیاست توسعه ای در این حوزه ادامه می دهد.

رئیسی با اشاره به این که آمارها دلالت بر ثابت بودن و تا حدودی روند کاهشی مصرف سیگار در کشور دارد، گفت: بنابراین وزارت صمت باید به جای صدور مجوز تولید دخانیات، به پیاده سازی کد رهگیری و ردیابی محصولات دخانی و ساماندهی عرضه این محصولات تا سطح خرده فروشی برای شفافیت زنجیره عرضه که تاکنون به طور کامل اجرا نشده است و از الزامات قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و معاهدات بین المللی که عضو آن هستیم، بپردازد تا ضمن کنترل قاچاق، میزان دقیق مصرف هم مشخص شود.

وی خاطر نشان کرد: علیرغم شواهد جهانی مبنی برناپایدار بودن صنعت دخانیات و تغییر حوزه فعالیت این صنایع از کشورهای توسعه یافته به کشورهای در حال توسعه، به دلیل اجرای سیاست های انقباضی برای کاهش تولید و مصرف دخانیات در کشورهای پیشرفته جهان، متاسفانه شاهد رشد و گسترش این صنعت در کشورمان هستیم.

وی، بزرگنمایی قاچاق و آمار مصرف مواد دخانی را بهانه ای برای توسعه صنعت مرگ آور دخانیات دانست و افزود: سواستفاده از شرایط موجود اقتصادی با بزرگ جلوه دادن قاچاق و میزان مصرف محصولات دخانی بهانه ای برای ادامه صدور مجوز تولید این محصولات در کشور شده است، در حالیکه با این ترفند کهنه صنایع دخانی کارایی خودش را در کشورهای جهان از دست داده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در پایان تاکید کرد: وزارت صمت تاکنون پاسخگوی مکاتبات وزارت بهداشت در خصوص سیاست های ترویجی صنعت دخانیات از سوی آن وزارتخانه نبوده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر بهداشت سلامت درمان دخانیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۷۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست یزدی‌ها برای صدور مجوز کسب و کار

 دهقان منشادی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: بخشی از این درخواست‌ها نیز یا رد شد و یا متقاضی آن انصراف داده است و بخشی از آن نیز در مرحله صدور مجوز است. 

وی با بیان اینکه شهرستان‌های یزد، ابرکوه و میبد به ترتیب بیشترین تعداد درخواست مجوز را به خود اختصاص داده اند اظهار داشت: در میان مشاغل، اصناف با بیش از ۱۸ هزار، بیشترین درخواست را داشته اند و مشاغل خانگی با بیش از ۱۴ هزار درخواست و بخش کشاورزی با هفت هزار درخواست در رده‌های بعدی قرار دارند. 
دهقان منشادی از وجود بانک اطلاعات کسب و کار در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد مجوز‌ها از طریق درگاه ملی و به صورت برخط و در کوتاهترین زمان ممکن صادر می‌شود. 

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با بیان اینکه مهلت دریافت مجوز الکترونیکی کسب و کار (شناسه یکتا) تا ۲۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ از سوی هیات مقررات‌زدایی تمدید شده است گفت: صاحبان کسب و کار تار تاریخ یاد شده مهلت دارند در این زمینه اقدام کنند. 

دهقان منشادی افزود: بعد از این مهلت مجوز‌ها قدیمی و فاقد شناسه یکتا از نظر قانونی اعتبار ندارد و این نوع کسب و کار‌ها فاقد مجوز محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه علی رغم اطلاع رسانی‌های انجام شده هنوز بسیاری از کسبه برای تبدیل مجوز‌های خود از کاغذی به الکترونیکی اقدامی نکرده اند؛ از کلیه صاحبان مشاغل، اصناف، کسبه و بازاریان استان یزد خواست به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل در دریافت خدمات بانکی، بیمه ای، مالیاتی و ... هر چه سریعتر نسبت به الکترونیکی کردن مجوز‌های کسب و کار خود اقدام کنند. 

دهقان منشادی گفت: صاحبان کسب و کار برای انجام این کار باید به درگاه ملی مجوز‌ها به نشانی mojavez.ir مراجعه نمایند و داشتن شماره پشت کارت ملی، شماره جواز کسب و کار و کد پستی محل کسب و کار برای فرایند الکترونیکی شدن الزامی است و این فرایند در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به صورت رایگان قابل انجام است. 

هم اینک بیش از ۵۰ هزار فقره جواز کسب و کار در استان یزد وجود دارد که تاکنون یک هزار و ۷۵۰ مورد آن الکترونیکی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟
  • اختلال در سامانه صدور پروانه وزارت بهداشت از زبان متقاضیان
  • کشت و صنعت مغان صاحب برند بذر گندم شد
  • محکومیت ۴۲ میلیارد ریالی قاچاقچی دخانیات
  • اعطای تسهیلات به صنعت داروسازی و اظهار امیدواری معاون وزیر صمت
  • مجوز حدود ۱۲ هزار مکمل در کشور برای مصرف
  • درخواست یزدی‌ها برای صدور مجوز کسب و کار
  • صدور ۵۱۴ مجوز سه گانه صنایع دستی در خراسان‌شمالی
  • تا ۵ سال آینده در کشورهای پیشرفته سیگار پیدا نمی‌شود/ دخانیات تنها صنعتی که پس از انقلاب تحریم نشد!
  • یک «کام» تلخ تا مرگ زودرس/ فقط «دخانیات» تحریم نشد!