Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گیلان با اشاره به حادثه‌خیز بودن این استان گفت: داوطلبان هلال احمر با برگزاری کارگاه‌های آموزشی دانش عمومی مردم در حوادث را افزایش دهند. ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان زارع صبح امروز در همایش بزرگداشت و تجلیل از زحمات و خدمات داوطلبان جمعیت هلال احمر استان گیلان در رشت اظهار داشت: در گیلان بالغ بر 11 هزار نفر عضو داوطلب هلال احمر شده‌اند و امیدوارم تا پایان سال آینده این تعداد به 15 هزار نفر برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با بیان اینکه خصوصیات انسانی و نیکوی مردم گیلان به‌ویژه جوانان افزایش تعداد داوطلبان هلال احمر استان را در پی دارد گفت: مهم‌ترین سرمایه اجتماعی هلال احمر اعتماد مردمی است که نمونه‌های آن را در حوادث مختلف مانند سیل اخیر در کشور دیدیم و بالغ بر 50 میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شد.

وی با اشاره به اینکه داوطلبان نقش مؤثری در افزایش اعتماد عمومی به هلال احمر دارند تصریح کرد: حلقه اتصال توان توانمندان و نیاز نیازمندان داوطلبان هستند و می‌توانند بر اساس شناختی که از نیازمندان استان گیلان دارند زمینه کمک‌های خیرخواهانه برای آنان و تحقق برنامه‌های جمعیت هلال احمر را فراهم کنند.

تولید 91 محصول دارویی در هلال احمراستعفای پیوندی پذیرفته شد/ انتخاب رئیس جدید جمعیت هلال احمر در هفته آیندهسکوت اعضای شورایعالی هلال احمر درباره استعفا و بازداشت پیوندی

زارع با بیان اینکه مهم‌ترین اقداماتی که توسط بزرگ‌ترین سازمان مردم‌نهاد جمهوری اسلامی ایران یعنی هلال احمر می‌شود توسط داوطلبان است افزود: جمعیت هلال‌ احمر در جامعه امروزی نقش مؤثری در امیدآفرینی ایفا می‌کند زیرا در سختی‌ها کنار مردم هستند و اقدامات شایسته‌ای که در بحران‌ها انجام می‌دهند بسیار ارزشمند است.

استاندار گیلان به کمک‌های دولت جهت تأمین زیرساخت‌هایی مانند اورژانس هوایی برای افزایش خدمات هلال احمر در استان اشاره کرد و گفت: گیلان از استان‌های حادثه‌خیز است و نیاز داریم همواره در آمادگی باشیم و دانش عمومی مردم را ارتقاء دهیم و داوطلبان با برگزاری کارگاه‌های آموزشی دانش عمومی مردم در حوادث را افزایش دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان نیز در این مراسم عنوان کرد: فلسفه نامگذاری این روز قدردانی از خدمات داوطلبانه در دنیا بوده که یکی از نیازهای اصلی بشر است و در کشور ما نیز به‌صورت دولتی و نیمه‌دولتی تشکل‌های مختلفی در این زمینه کار می‌کنند.

مهدی ولی‌پور با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی خدمات داوطلبانه‌ در حوزه‌های مختلف و تشویق مردم به انجام این نوع کارها گفت: خدمات داوطلبانه کمک می‌کند مشکلاتی مانند کمبود اعتبار که همه دولت‌ها با آن سر و کار دارند در امر خدمت‌رسانی به نیازمندان اختلال جدی وارد نکند و روند کمک‌رسانی را تسریع بخشد.

وی به نقش پویای خدمات داوطلبانه در ارتقای سطح خدمات مختلف در کشور اشاره کرد و افزود: حمایت زیاد دولت‌ها از خدمات داوطلبانه موجب افزایش صلح در جامعه شده و فرصتی برای خود داوطلبان به‌وجود می‌آورد تا ارزش خدمات داوطلبانه را به اشتراک گذارند و گفتمان‌های اجتماعی جهت ترویج ارزش‌ها شکل می‌گیرد.

ولی‌پور با بیان اینکه بر اساس هدف‌گذاری باید برای افزایش کمی داوطلبان هلال‌احمر در گیلان یک درصد از کل جمعیت و 5 درصد جوانان استان را جذب کنیم خاطرنشان کرد: با کمک همکاران خود توانستیم جمعیت قابل توجهی را تا به امروز جذب کنیم و حدود 15 هزار نفر نیز باید جذب شوند تا به اهداف مشخص‌ شده برسیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان عنوان کرد: توسعه خانه‌های هلال روستایی از دیگر برنامه‌های ما است و امروزه 180 خانه هلال روستایی در استان گیلان راه‌اندازی و فعال شدند و ارزش خدمات داوطلبانه در 8 ماهه نخست امسال در گیلان 10 هزار میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به اینکه امسال 30 هزار نفر از خدمات پزشکی و دارویی داوطلبانه و غیرداوطلبانه هلال احمر گیلان استفاده کردند ابراز داشت: گیلان در سال گذشته و 6 ماهه نخست امسال در بخش لجستیک و تیم‌های اضطرار به‌عنوان استان برتر در ارزیابی‌های کشوری شد.

به گزارش تسنیم ارسلان زارع استاندار گیلان در این مراسم به‌عنوان عضو افتخاری جمعیت هلال احمر گیلان انتخاب شد و در پایان نیز از تعدادی داوطلبان این سازمان با اهدای لوح قدردانی به‌عمل آمد.

انتهای پیام/613/ح

R7877/P/S6,71/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۷۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی خودرو در تاکستان ۹ مصدوم بر جای گذاشت

ناصر صبوری غیاثوند سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: عصر امروز گزارشی مبنی بر واژگونی خودرو پیکان در کیلومتر ۱۷ جاده تاکستان - قزوین به مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر استان قزوین اعلام شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله تیم امداد و نجات پایگاه نرجه در شهرستان تاکستان به محل حادثه اعزام شدند، تصریح کرد: این حادثه ۹ مصدوم برجای گذاشت که پس از ارزیابی و انجام اقدامات پیش بیمارستانی ۲ مصدوم توسط نجاتگران پایگاه نرجه و ۶ مصدوم دیگر نیز توسط عوامل اورژانس به مرکز درمانی انتقال داده شدند.

صبوری غیاثوند همچنین از مداوای سرپایی یکی از مصدومان حادثه دیده در صحنه تصادف خبر داد.

به گفته این مسئول، خودروی پیکان چندین مسافر کم سن و سال داشته که با گاردریل کنار خیابان برخورد کرده و به واژگونی خودرو منجر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • واژگونی خودرو در تاکستان ۹ مصدوم بر جای گذاشت
  • ۹ مصدوم در واژگونی یک پیکان
  • اعزام ۱۰ تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی ها به مردم غزه
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی‌ها به مردم غزه
  • تشریح آخرین خدمات هلال احمر در سیل هرمزگان/ برپایی ۵ کمپ اسکان اضطراری
  • اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای
  • ارسال ۷۰۰ بسته موادغذایی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ارسال ۷۰۰ بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • بهره مندی بیش از ۱۸۵هزار نفر از خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری