Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان هرمزگان ظرفیت‌های بسیار متنوعی در حوزه پرورش انواع ماهیان دارد و در سالیان گذشته طرح‌های بسیاری در حوزه آبزی‌پروری در این استان به بهره‌برداری رسیده است. ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸ استانها هرمزگان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رودان، یکی از صنایعی که همواره ضمن ایجاد اشتغال، درآمد مناسبی را نیز برای صاحبان سرمایه تضمین می‌کند ورود به عرصه پرورش ماهی و میگو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سالیان اخیر هرمزگان به سمت توسعه مزارع پرورش ماهی در قفس و مزارع تولید میگو رفته است به نحوی که پیش‌بینی می‌شود این استان به عنوان قطب ماهی و میگوی کشور معرفی شود.

اما در این میان برخی سرمایه‌گذاران به راه‌اندازی مزارع پرورش ماهی در قفس اکتفا نکرده‌اند و با ایده‌ای نو گام‌هایی در پرورش ماهی خاویاری در هرمزگان برداشته‌اند.

با توجه به شرایط اقلیمی شهرستان رودان و مساعد بودن شرایط برای آبزی‌پروری، واحدهای پرورش ماهیان خاویاری برای نخستین بار در استان هرمزگان در رودان راه‌اندازی شده‌اند.

«پرورش ماهیان خاویاری در گیلان» مولد و ارزآورمطالعات طرح پرورش ماهی در سد جره و خوریات بندر امام انجام شدماهی خاویار نخستین بار در مزارع پرورش ماهی مازندران استحصال شد

سید محمود سجادی یکی از کارآفرینان و سرمایه‌گذارانی است که با 17 میلیارد سرمایه گذاری، بزرگترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در هرمزگان را با 48 استخر در شهرستان رودان راه‌اندازی کرده است.

این کارآفرین و سرمایه‌گذار در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در رودان اظهار داشت: بهمن ماه سال گذشته کلنگ احداث این مزرعه بر زمین زده شد، این مزرعه در دو فاز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ضریب رشد و وزن‌گیری ماهی در هرمزگان نسبت به شمال کشور بسیار بالاتر است افزود: برای این مزرعه 20 هزار قطعه ماهی پیش‌بینی شده که 10 هزار قطعه خریداری شده و در حال حاضر 4 هزار قطعه در این استخرها رها شده‌اند و 6 هزار قطعه نیز از شمال کشور در حال ارسال به رودان هستند. 

بهره‌بردار و سرمایه‌گذار مزرعه ماهیان خاویاری گفت: در این مزرعه ماهیان خاویاری از جمله فیل ماهی، اوزون برون، سیبری و برخی ماهیان گرم آبی از جمله کپور هم به طور آزمایشی در اینجا رهاسازی شده‌اند.

وی از تعبیه تصفیه‌خانه در این مزرعه به منظور جلوگیری از هدر رفت آب خبر داد و گفت: 95 درصد آب استخرها در این مجموعه با تعبیه تصفیه‌خانه به چرخه مجدداً باز می‌گردد و از هدر رفت آب جلوگیری می‌کند. 

سجادی گفت: پیش‌بینی می‌شود از این مزرعه 100 تن گوشت ماهی و 10 تن نیز خاویار برداشت شود. 

در ادامه گزارش اختصاصی خبرگزاری تسنیم از بزرگترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری هرمزگان را مشاهده خواهید کرد:

گزارش از فاطمه رستخیز و میثم میرزاده

انتهای پیام/862/ ت

R7555/P/S6,58/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۷۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی سایت جدید تلفن همراه اول درروستای رمکان

هرمزگان-جام جم انلاین-راه اندازی سایت جدید تلفن همراه اول درروستای رمکان شهرستان قشم راه اندازی و سایت جدید تلفن همراه اول در روستای رمکان شهرستان قشم انجام شد.   به گزارش روابط عمومی و ارتباطات مخابرات منطقه هرمزگان در راستای توسعه متوازن خدمات ارتباطی و پوشش حداکثری در سطح استان و خدمت رسانی و برخورداری مناطق روستایی از اینترنت پرسرعت همراه اول ، سایت همراه اول با تکنولوزی 3G در روستای رمکان شهرستان قشم نصب و راه اندازی گردید .   گفتنی است توسعه و ارتقاء زیرساخت های مخابراتی در تمام حوزه ها با هدف ارائه خدمات با کیفیت و مناسب به مشتریان در دستور کار مخابرات منطقه هرمزگان می باشد.

دیگر خبرها

  • راه اندازی بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در شرق خراسان رضوی
  • بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در تربت جام راه‌اندازی شد
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک در رودان
  • لزوم نظارت بر تولید نان از مزرعه تا سفره
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره اراذل و اوباش در رودان
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • راه اندازی سایت جدید تلفن همراه اول درروستای رمکان