Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@07:15:35 GMT

طرح زمستانی در جاده های خراسان جنوبی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۷۹۳۲

طرح زمستانی در جاده های خراسان جنوبی آغاز شد

رزمایش طرح زمستانه پلیس راه با حضور بخش های مختلف انتظامی و دستگاه های امدادی و خدماتی در خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سرهنگ «علیرضا رضایی» امروز (۲۰ آذر) در این مراسم با اشاره به اینکه طرح زمستانه پلیس راه استان همزمان با سراسر کشور از امروز  آغاز و تا ۲۰ اسفند ادامه می یابد،‌ اظهار کرد:

 

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی با بیان اینکه ۳۶ گردنه برف‌گیر در کل استان وجود دارد، گفت: گردنه خونیک، پدران و ثمن شاهی در محورهای اصلی قرار دارد که به صورت ۲۴ ساعت زیرپوشش ترافیکی طرح زمستانی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رضایی با اشاره به اینکه سال گذشته در طرح زمستانه  ۵۰ نفر در حوادث جاده ای فوت و ۵۳۷  نفر مجروح شدند، ادامه داد:  ۶۵ درصد حوادث رانندگی به علت تخطی از سرعت مطمئنه و واژگونی بوده است.

 

وی تاکید کرد: تسهیل در عبور و مرور و ایمنی وسایل نقلیه با توجه به تغییرات آب و هوایی از اهداف رزمایش طرح زمستانی است و از توان سازمان‌های مربوطه برای روان‌سازی مسیرهای پرترافیک جاده‌ای استفاده خواهد شد.

 

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی گفت: در این طرح از ظرفیت دهیاران و فرماندهان پاسگاه‌های انتطامی نیز برای مدیریت ترافیک محورهای روستایی استفاده می‌شود.

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد انتخابات سامانه فهما قرآن انتخابات خبرگان رهبری و مجلس روز دانشجو انتخابات مجلس کانون های فرهنگی هنری مساجد فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی حوادث جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۷۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادفات جاده‌ای در خراسان جنوبی، جان ۹ نفر را گرفت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، از این تعداد، ۵ نفر در ۱۰ تا ۳۰ کیلومتری شهرها، جان خود را از دست داده اند و ۱۲۳ نفر هم در تصادفات مصدوم شدند.

رییس پلیس راه استان در کمیسیون ایمنی راه‌های استان به آمار فوتی‌ها و مجروحان واکنش نشان داد و گفت: با این که، در آمار فوتی ها، ۵۵ درصد کاهش، نسبت به مدت مشابه سال گذشته داریم اما، آمار مربوط به تصادفات، آمار خوبی نیست.

سرهنگ رضایی افزود: با توجه به این که موج دوم و سوم سفر‌های نوروزی را خواهیم داشت باید کنترل جاده ها، بیش از قبل انجام شود.

رییس پلیس راه استان سرعت غیر مجاز، سبقت، انحراف به چپ، عدم استفاده از کمربند ایمنی و نقص سیستم روشنایی خودرو را جز ۵ تخلف اول رانندگی عنوان کرد و گفت: در ایام نوروز هزار و ۳۵۰ خودرو به دلیل تخلفات از یک تا ۳ ساعت توقیف شدند.

جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم، بیشترین تخلف در ایام نوروز را، تخلف سرعت غیر مجاز عنوان کرد و گفت: در محور‌های قاین-بیرجند، نهبندان-سربیشه، دیهوک-طبس و دیهوک-راور بیش از دیگر محور‌ها با تخلف سرعت غیرمجاز مواجه شدیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز از رانندگان خواست: به خصوص در ایام نوروز با سرعت مطمئنه در جاده‌ها رانندگی کنند تا تصادفات جرحی و فوتی کاهش یابد.

عباس زاده افزود: در کنار رانندگان، عوامل اجرایی هم تلاش خواهند کرد شرایط ایمن در جاده‌ها را تامین کنند.

همچنین در این جلسه از صدا و سیما استان به دلیل پوشش رسانه‌ای اقدامات مربوط به ایمنی راه‌ها و کنترل ترافیک جاده‌ای قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی رتبه سوم کشور در کاهش تصادفات فوتی را کسب کرد
  • واژگونی در صدر حوادث جاده‌ای خراسان جنوبی
  • جابه جایی ۳۵ هزار و ۷۵۲ مسافر در خراسان جنوبی
  • سوال مسابقه روز شانزدهم طرح «زندگی با آیه‌ها» در خراسان جنوبی
  • در تصادفات نوروزی خراسان جنوبی ۹ نفر جان باختند
  • وضعیت ایمنی در جاده‌های خراسان جنوبی در حد استاندارد است
  • کسب رتبه اول مدیریت تصادفات توسط خراسان جنوبی
  • تصادفات جاده‌ای در خراسان جنوبی، جان ۹ نفر را گرفت
  • ایمنی جاده‌های خراسان جنوبی در حد استاندارد است
  • وضعیت ایمنی در جاده های خراسان جنوبی در حد استاندارد است