Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا  یک‌سال پس از الزامی شدن محاسبه کرایه حمل کالای جاده‌ای برحسب تن-کیلومتر، از محاسبه کرایه‌ها به صورت توافقی خبر داد.

به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی با بیان این مطلب در شبکه‌های اجتماعی گفت: کرایه توافقی نرفته علیه رانندگان و کامیونداران برگشت و چندین ماه پس از اجرای تن-کیلومتر، ماشین تبلیغات و پیاده نظام شرکت‌های حمل  و نقل (دلالان) در گروه‌های مجازی با اعلام کرایه‌های کاذب و غیر واقعی، کرایه توافقی را علیه رانندگان و کامیونداران به‌اه انداخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این‌که کرایه توافقی موضوع جدیدی نیست، افزود: کرایه توافقی 20 سال است که بر حمل و نقل سایه افکنده و برقرار است، حتی با اجرایی شدن تن-کیلومتر نیز کرایه توافقی برداشته نشد، هرچند مسئولان چنین نمایش می‌دادند که تن-کیلومتر اجرا شده و کرایه توافقی به تاریکی پیوسته است اما به مرور زمان ثابت شد که کرایه توافقی همچنان به‌قوت خود باقیست.

بیشتر بخوانید:

تداوم اجرای تن-کیلومتر سلیقه‌ای و توافقی همه منتفعان به‌روزرسانی تن-کیلومتر؛ از دولت تا شرکت‌های حمل‌ونقلی

 این راننده کامیون با بیان این‌که نمی‌توان انکار کرد که روزهای دشوارتری پیش روی حمل و نقل جاده‌ای است، در مورد دلایل این پیش‌بینی خود اظهار کرد: اول این‌که شرکت‌های حمل و نقل به دنبال از بین بردن تن-کیلومتر و اجرایی شدن مجدد کرایه توافقی هستند، دوم این‌که مسئولان دولتی در بحث تن- کیلومتر منفعل عمل کرده و بر شرکت محوری تاکید داشته و نظارت درستی هم بر اجرای آن ندارند و سومین دلیل، وجود عده‌ای فرصت‌طلب در صنف رانندگان  است که با استفاده از خلاء موجود، ایفای نقش کرده و راننده و کامیوندار را اغفال می ‌کنند.

به گزارش تین نیوز، بکرانی در عین حال این روند را روند بادوامی ندانست و در توضیح این استدلال خود گفت: در حال حاضر رانندگان و کامیونداران مدیریت در سفرها و حسابگری را سرلوحه کار خود قرارداده‌اند، ضمن این‌که با ساماندهی و ترمیم سالن‌های بار و هوشمند سازی حمل ونقل دست دلالان و قاچاقچان و خیانت‌کاران از صنف کوتاه‌تر خواهد شد و به تدریج نیز مسئولان دولتی به این موضوع اذعان خواهند کرد حمل و نقل جاده‌ای کشور بیشتر بر پایه خود مالکی و راننده محوری می‌چرخد نه شرکت محوری!

این راننده همچنین نقش رانندگان و کامیونداران در موضوع ساماندهی و ترمیم سالن‌های اعلان بار بنادر کشور را  بسیار مهم وحیاتی  ذکر کرد و افزود: اگر رانندگان ضعیف، ترسان و لرزان وارد این گود شوند کار دشوارتر خواهد شد.

به گفته وی راه علاج حفظ نیز،  وحدت و اعتماد کامل و سپردن سالن‌های اعلان بار به انجمن های صنفی رانندگان و کامیونداران است و اجرای صحیح تن- کیلومتر  است که این موضوع نیز با پرداخت نرخ کرایه واقعی و عدالت در توزیع بار ممکن خواهد بود.

به گزارش تین نیوز، وی بیان کرد: این تصور که چون شرکت‌های حمل و نقل کار تصدی‌گری و عملیات بارگیری و حواله و بارنامه در حمل ونقل کالا را بر عهده دارند، پس تصمیم گیرنده جهت تعیین نرخ کرایه حمل بار هستند اشتباه است اتفاقاً سهم رانندگان و کامیونداران بنا به استهلاک و هزینه‌ها وخرج‌های متفرقه و مالیات و...به نسبت با شرکت‌های حمل و نقل اختلاف فاحشی دارد!

بکرانی ادامه داد: نگاهی به وضعیت مالی و درآمد کامیونداران و شرکت‌های حمل و نقل نشان می‌دهد در آن سو شرکت‌های حمل و نقل و باربری‌ها در آرامش هستند و از وضع موجود رضایت کمل دارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تن کیلومتر کرایه توافقی شرکت محوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۸۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات زعفران به ۲۰۰ تن رسید

غلامرضا میری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بر اساس آمار گمرک سال گذشته ۲۰۰ تن زعفران به بازارهای هدف صادر شد که نسبت به سنوات گذشته روند صادرات کاهشی بوده است.

به گفته او، علی رغم آنکه تقاضای جهانی در بازارهای هدف تغییری نداشته است، اما میزان صادرات نسبت به سال های گذشته کاهشی بوده که این امر بدان معناست که بدلیل مشکلات بازگشت ارز به سامانه نیما، سالانه ۱۲۰ تن زعفران قاچاق می شود.

میری ادامه داد:  اگر موضوع  بازگشت ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما حل شود به طوریکه اجازه دهند ارز را با قیمت توافقی به واردکننده کالاهای لوکس به قیمت توافقی عرضه دهیم، دیگر شاهد قاچاق زعفران به آن سوی مرزها نیستیم.

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: صادرکننده زعفران باید برای صادرات هر کیلو زعفران ۲۳ میلیون تومان مابه‌التفات ارز آزاد و نیمایی را بدهد که براین اساس صادرات توجیه اقتصادی ندارد. در حالیکه با رفع مشکلات ارزی، قاچاق معنایی ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ◄ چرا کرایه حمل و نقل بار ثابت ماند؟/ شاخص تن کیلومتر چه زمانی بروزرسانی می شود؟
  • ◄ سهمیه لاستیک دولتی برای رانندگان اتوبوس و سواری کرایه بین شهری؟
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • ◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل
  • ◄ مالیات از درآمدی که مربوط به رانندگان کامیون نیست
  • توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • صادرات زعفران به ۲۰۰ تن رسید