Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@19:23:32 GMT

برف و باران سیستان و بلوچستان را زمستانی کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۸۱۹۳

برف و باران سیستان و بلوچستان را زمستانی کرد

به گزارش ایرنا همزمان با فعالیت چهارمین سامانه بارشی دومین برف پاییزی ارتفاعات تفتان در شهرستان خاش را سفیدپوش کرده و بارش باران که از بامداد امروز در نواحی مختلف استان آغاز شده است، همچنان ادامه دارد.
سامانه بارشی جدید که از عصر دیروز وارد سیستان و بلوچستان شده، از دیشب فعالیتش را در اکثر نقاط این استان آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این در حالی است که اوایل هفته جاری سامانه بارشی دیگری به آسمان سیستان و بلوچستان وارد شد و بیش از ۱۰۰ نقطه استان را بارانی کرد. شدت بارش ها در برخی نقاط جنوب سیستان و بلوچستان آنقدر زیاد بود که برخی راه‌های ارتباطی بسته و مدارس شهرستان چابهار تعطیل شد.

بیشینه ارتفاع بارش ها از ایستگاه بارانسنجی کنارک ۵۹ میلیمتر گزارش شد اما در کنار خبرهای خوش از بارندگی، طغیان یکی از رودخانه‌های محلی شهرستان کنارک جان کودک پنج ساله‌ای را گرفت و کام مردم را تلخ کرد با این حال به گفته معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان همزمان با اعلام هواشناسی نیروهای هلال احمر در تمام شهرستان‌های استان برای خدمات رسانی به هموطنان در آماده باش کامل بسر می‌برند. همچنین با توجه به شدت بارندگی اسکان تعدادی از سیل زدگان در جنوب سیستان و بلوچستان مورد توجه قرار گرفته است.
به گفته هواشناسی سامانه بارشی جدید از سامانه قبلی قوی تر است. رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در این باره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون آسمان اکثر نقاط استان ابری تا نیمه ابری است و بارش باران در شهرهای خاش، ایرانشهر، مهرستان، نیکشهر، سراوان، بمپور و راسک به صورت پراکنده در حال باریدن است.
وی ادامه داد: بررسی و تحلیل تصاویر ماهوارهMeteosat نشان می دهد که ضخامت و تراکم ابرهای سامانه بارشی در اکثر نقاط استان به ویژه نواحی مرکزی و نیمه جنوبی استان در حال افزایش است و رفته رفته تا ساعات آینده بارش ها با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت.
دیانتی گفت: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی سامانه بارشی تا پنج شنبه در استان فعال است به طوری که انتظار می رود در شهرستان زاهدان، به ویژه نواحی غربی نیز شاهد بارش های نه چندان قابل توجه اما مطلوب باشیم.
وی با بیان اینکه هسته بارش ها در نیمه جنوبی و جنوب شرق استان متمرکز است، افزود: با توجه به خروجی نقشه ها احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی وجود دارد.
این مسئول ادامه داد: توصیه می شود در زمان فعالیت سامانه از تردد و توقف در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و رفتن به ارتفاعات به دلیل خطر برخورد صاعقه خودداری شود.

استان سیستان و بلوچستان از حدود ۲ دهه پیش تاکنون با بحران خشکسالی رو به رو است که بارندگی های امسال مردم را  به رسیدن سال آبی و زراعی بهتری امیدوار کرده است.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان هواشناسی برف و باران بارش باران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان هواشناسی برف و باران بارش باران سیستان و بلوچستان هواشناسی برف و باران بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۸۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مریم نیکزادفر گفت : با فعالیت این سامانه بارشی از بامداد سه شنبه تا امروز بارش‌های خفیف و موثری در استان داشتیم و تاکنون بیشترین باران به میزان ۱۱۹ میلیمتر از شیرآباد خان ببین و ۱۱۴ میلیمتر از جعفر آباد گرگان ثبت شد.

او افزود: این سامانه به تدریج تا امشب از استان خارج می‌شود و فقط امشب و فردا احتمال بارش‌های خفیف و پراکنده در کوهستان وجود دارد.

نیکزادفر گفت: امروز مراوه تپه با ۱۲ درجه سردترین نقطه استان بود و بیشینه دما بین ۲۶ تا ۲۸ درجه در مناطق شمالی استان ثبت شد.

کارشناس هواشناسی گفت: فردا دمای هوا یک تا دو درجه افزایش خواهد یافت و تا اواسط هفته آینده آسمان استان پایدار پیش بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا
  • بسته شدن مسیر فرعی مهرستان به ایرانشهر
  • سازماندهی ۴۹۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی سامانه بارشی
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا عصر امروز در آسمان گلستان
  • ادامه انسداد ۱۰۱ راه روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان براثر بارندگی‌ اخیر
  • سامانه بارشی امشب از همدان خارج می‌شود
  • بارش‌ها در میبد و جاده چادرملوی اردکان +فیلم و عکس
  • تدوام سامانه بارشی در استان تا فردا + فیلم
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • زنگ خطر سیلاب در ۲۳ شهر مازندران