Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@03:53:34 GMT

در دومین روز نشست صلح سوریه در نورسلطان چه گذشت؟

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۸۱۹۵

در دومین روز نشست صلح سوریه در نورسلطان چه گذشت؟

هیأت‌ ایرانی در چهاردهمین نشست روند آستانه در نورسلطان در رایزنی‌ها با هیأت‌های شرکت کننده،‌ درباره آخرین وضعیت شرق فرات، ادلب و کمیته قانون اساسی گفتگو کرد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «علی‌اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی و هیأت همراه در ادامه جلسات دو، سه و چهارجانبه با هیأت‌های شرکت کننده در چهاردهمین اجلاس آستانه، امروز (چهارشنبه) ۲۰ آذر ۱۳۹۸ به صورت جداگانه با هیأت‌های سوریه و عراق دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

لازم به ذکر است صبح امروز (چهارشنبه)‌ نیز دومین کمیته تبادل بازداشت شدگان و ربوده شدگان و روشن شدن اشخاص ناپدید شده و تحویل اجساد تشکیل جلسه داد. در این نشست با توجه به اهمیت بعد انسانی این موضوع بر ضرورت فعالیت بیشتر در این خصوص تأکید شد.

همچنین در ملاقات‌های دوجانبه با هیأت‌های سوریه و عراق آخرین تحولات سوریه، موضوع نگرانی از بازگشت داعش و ضرورت مبارزه با تروریست‌ها و آخرین وضعیت شرق فرات، ادلب و کمیته قانون اساسی مورد تبادل نظر قرار گرفت.

در ادامه فعالیت‌های این دوره روند آستانه، ابتدا دومین دور نشست هیأت‌های سه کشور ضامن جهت تنظیم سند پایانی اجلاس چهاردهم برگزار شد و سپس جلسه چهارجانبه‌ای با مشارکت هیأت‌های کشورهای ضامن روند آستانه یعنی ایران، روسیه و ترکیه و «گیر پدرسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه برگزار شد. 

در پایان، جلسه اختتامیه اجلاس با مشارکت همه هیأت‌ها شامل جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه به عنوان کشورهای ضامن، سه کشور ناظر شامل عراق، لبنان و اردن و هیأت‌های دولت سوریه، معارضه و سازمان ملل تشکیل شد. 

در این جلسه که با سخنرانی یک مقام ارشد قزاقستان برگزار و سپس بیانیه نهایی قرائت و سرانجام روسای هیأت‌های کشورهای ضامن در مصاحبه‌های مطبوعاتی با رسانه های حاضر در اجلاس شرکت و به تشریح مواضع خود پرداختند.

به گزارش فارس، دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی و هیأت همراه نیز دیروز (سه شنبه) ۱۹ آذر ۱۳۹۸ در شهر نورسلطان به صورت جداگانه با هیأت‌های روسیه، ترکیه، سازمان ملل متحد و لبنان به عنوان اعضای ضامن و اعضای ناظر روند آستانه، دیدار و گفتگو کردند. (اینجا بخوانید) 

نشست صلح سوریه (روند آستانه) از روز سه‌شنبه به مدت ۲ روز در شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سوریه عراق علی اصغر خاجی روند آستانه نورسلطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۸۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد/ تصاویر عجیب امیرحسین مقصودلو

به گزارش خبرآنلاین از میزان، دومین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو ملقب به «تتلو» به ریاست قاضی افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد.

تشویق نسل جوان به فساد و فحشا و فراهم‌کردن شرایط آن، فعالیت تبلغی علیه نظام، دایرکردن سایت شرط‌بندی برای قمار و تشویق دیگران به آن، انتشار محتویات مستهجن در قالب تولید کلیپ و آهنگ، تحریک و دعوت از مخاطبان‌ به ارتکاب جرایم منافی عفت، مصرف مواد مخدر، اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور با توصیه به هواداران، فعالیت آموزشی و تبلیغی مغایر شرع اسلام، اتهامات امیرحسین مقصودلو در این پرونده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898699

دیگر خبرها

  • تعداد عوامل اجرائی دور دوم انتخابات در حوزه ورامین کاهش می یابد
  • بررسی روند عملیات اجرایی و میزان پیشرفت پروژه‌های امور آب و فاضلاب سلماس
  • خاندوزی: امروز دومین جلسه همگرایی سیاست‌های ارزی برگزار خواهد شد + فیلم
  • امیر تتلو در دومین دادگاه ؛ ریش و مو اصلاح شده، تتو‌ها بیرون زد (عکس)
  • امیر تتلو در دومین دادگاه ؛ ریش و مو اصلاح شده (عکس)
  • دومین جلسه رسیدگی به اتهامات «تتلو» برگزار شد
  • دومین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد/ تصاویر عجیب امیرحسین مقصودلو
  • تشکیل جلسه بررسی روند نگهداری از تاسیسات آب و فاضلاب در شهرستان ارومیه
  • دومین جلسه برای بررسی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری
  • بحث و گفتگو درباره کتاب «قرآن، هرمنوتیک و باطن در تشیع»