Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-18@16:12:50 GMT

سازمان تجارت جهانی به دست آمریکا نابود می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۸۲۷۴

سازمان تجارت جهانی به دست آمریکا نابود می‌شود؟

به گزارش «پارسینه»، خبرگزاری آلمان ضربه مهلکی را که ایالات متحده به سازمان تجارت جهانی زده، جبران‌ناپذیر می‌داند. این خبرگزاری به نقل از کارشناسان هشدار می‌دهد که بدون این نهاد بین‌المللی "جنگ تجاری" در جبهه‌های گوناگون درخواهد گرفت. 

سازمان تجارت جهانی از زیرمجموعه‌های مستقل سازمان ملل است که  قوانین جهانی تجارت را تنظیم و اختلافات بین اعضا را حل‌ و فصل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای سازمان تجارت جهانی کشورهایی هستند که موافقت‌نامه‌های (حدود ۳۰ موافقت‌نامه) این سازمان را امضا کرده‌اند. مقر سازمان تجارت جهانی در ژنو سوئیس قرار دارد. بیش از ۱۶۰کشور عضو این سازمان هستند ولی ایران هنوز شرایط لازم برای عضویت را ندارد.

واشینگتن دست کم از زمان اوباما اختیارات هیات قضات سازمان تجارت جهانی را ناقض استقلال تجاری خود می‌دانسته است و برای سوق دادن اعضای این سازمان به اصلاحاتی در راستای کاهش این اختیارات از رای خود برای تعیین قضات این هیات داوری استفاده کرده و این انتخاب را بلوکه کرده است. هیات قضات ۷ نفره است و با عدم رایی که واشینگتن از زمان دولت اوباما پیش می‌برد چهار قاضی آن بازگزینی نشده‌اند. با توجه به این

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سازمان تجارت جهانی آمریکا چین اتحادیه اروپا جنگ تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۸۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه جمهوری اسلامی : قضات تا جایی که ممکن است متهمان و مجرمان را به زندان محکوم نکنند

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: قاضی به نمایندگی از حاکم اسلامی موظف است تمام راه‌های ممکن را برای پیدا کردن بهانه‌ای که به او امکان آزاد نمودن متهمان و خودداری از به بند کشیدن آنان را بدهد جستجو کند و تمام راه‌های به حبس کشاندن آنان را سد نماید.   این نوع برخورد علاوه بر فوایدی که برای آحاد مردم دارد و از پیدایش مفاسد متعدد اجتماعی ناشی از زندانی شدن‌ها جلوگیری می‌کند، اسلام را نیز آنگونه که هست به مردم معرفی می‌نماید.   وقتی پدر یک خانواده به زندان می‌افتد، فرزندان و همسر او دچار مشکلات روحی و مادی می‌شوند. وقتی یک دانشجو به زندان فرستاده می‌شود، آینده زندگی او با اختلال مواجه می‌شود. به زندان افتادن یک کارمند، به آینده شغلی او لطمه می‌زند.   منظور این نیست که بطور کلی بساط زندان برچیده شود بلکه هدف اینست که تلاش دستگاه قضائی بر این متمرکز شود که متهمان و یا حتی مجرمان حتی‌الامکان از راه‌های دیگر تنبیه شوند و صدور حکم بازداشت و زندانی شدن به حداقل برسد.   قطعاً در مواردی چاره‌ای غیر از زندانی شدن افراد وجود ندارد. منظور اینست که غلبه با بازداشت کردن و صدور حکم زندانی شدن نباشد و تا آنجا که ممکن است پرونده‌ها به شکل‌های دیگری مختومه شوند.   اینکه گفته شود احکام قضائی اگر شدید نباشند، بازدارندگی نخواهند داشت، در مورد جرائم خاص درست است ولی بسیاری از مجرمین را می‌توان با رأفت و نشان دادن عطوفت و رحمت به راه صحیح هدایت کرد و از ارتکاب مجدد جرم پشیمان نمود. فلسفه این اصل بسیار مهم که فرموده‌اند «هَلِ الدّینُ اِلاَّ الْحُبٌّ، آیا دین چیزی غیر از محبت و رحمت و عطوفت است؟» همین است.   اگر بخواهیم منصفانه نظر بدهیم، بسیاری از قضات کنونی به حدیث نورانی پیامبر خدا که در آغاز این مقاله نقل کرده‌ایم عمل می‌کنند و تلاششان بر این متمرکز است که متهمان را از مجازات معاف کنند و راه عطوفت و رحمت را برای متنبه شدن آنان برگزینند. در مواردی نیز وضعیت کاملاً برعکس است و احکام غیرعادی و خشنی صادر می‌شوند که خارج از چارچوب هستند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • بایدن: تهران می‌خواهد اسرائیل را برای همیشه نابود کند
  • توصیه داور مسابقه «میدون» به دانشجویان برای تجارت موفق/ چگونه می‌توان نرم‌افزارهای جهانی را تبدیل به مدل ایرانی کرد؟
  • افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی
  • قضات تا جایی که ممکن است متهمان و مجرمان را به زندان محکوم نکنند
  • روزنامه جمهوری اسلامی : قضات تا جایی که ممکن است متهمان و مجرمان را به زندان محکوم نکنند
  • حکم قضات منجر به آسیب تولید یا اشتغال نشود
  • ادعای یک مسئول؛ درختان زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شوند + فیلم
  • سازمان ملل : یک سوم زمین های کشاورزی غزه نابود شده است
  • تسریع جذب قضات و کارکنان اداری در سال ۱۴۰۳