Web Analytics Made Easy - Statcounter

معترضان به لایحه مناقشه برانگیز اعطای شهروندی در هند امروز (چهارشنبه) و برای دومین روز متوالی به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، معترضان در شمال شرق هند اقدام به آتش زدن  لاستیک کرده و بزرگراه‌ها و خطوط راه آهن را مسدود کردند.

این اعتراضات همزمان با بررسی و مناظره مجلس علیای هند درباره لایحه اعطای حق شهروندی به هندوها و سایر اقلیت های مذهبی از کشورهای اکثرا مسلمان پاکستان، افغانستان و بنگلادش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این لایحه روز دوشنبه در مجلس عوام هند که دولت ناسیونالیسیتی هندوی نارندرا مودی، نخست وزیر اکثریت را دارد، تصویب شد. اما قانونی شدن آن نیازمند حمایت گروه‌های سیاسی منطقه‌ای در مجلس علیا است.

آژانس خبری پرس تراست آو ایندیا گزارش کرد، پلیس به سوی معترضان گاز اشک آور شلیک کرده و از گلوله‌های پلاستیکی و باتوم برای متفرق کردن آنها در منطقه دیبروگار در ایالت ‌آسام استفاده کرده است.

اعتراضات خیابانی در گاهاتی، مرکز این ایالت گزارش شده است.

معترضان روز سه شنبه گفته بودند که مخالف این لایحه هستند چون باعث می‌شود تا مهاجران بیشتری که به صورت غیرقانونی وارد هند شده‌اند به سمت ایالت‌های مرزی بروند و فرهنگ و دامنه سیاسی مردم قبیله‌ای در منطقه را تضعیف کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۸۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۷۰ هزار میلیاردی درامدهای مالیاتی در بخش دوم بودجه

در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ دولت درامدهای مالیاتی مصوب شده در بخش اول را حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان کاهش داده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،  در بخش دوم لایحه بودجه 1403 درامدهای مالیاتی  دولت حدود 1148همت ذکر شده است این درحالی است که در بخش اول لایحه بودجه که به تصویب مجلس رسیده و قانون شده درامدهای مالیاتی حدود 1220 همت ذکر شده بود.

بر این اساس سقف درامدهای مالیاتی مندرج در بخش دوم بودجه با کاهش 72 هزار میلیارد تومانی مواجه شده است.

نکته حائز اهمیت اینکه درامدهای گمرکی یا مالیات بر واردات هیچ گونه تغییری نسبت به بخش اول بودجه 1403 نداشته است.

گفتنی است، در سال گذشته درامدهای مالیاتی قانون بودجه 740 همت بود که با تحقق 108 درصدی حدود 806 هزار  میلیارد تومان به خزانه واریز شد.

نکته دیگری که در اینجا باید به آن پرداخت این است که بر اساس اعلام نمایندگان مجلس در بخش دوم بودجه،  حدود 85 هزار میلیارد تومان به منابع ناشی از فروش اوراق افزوده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر
  • دستگیری معترضان و مخالفان کمک به اسراییل در آمریکا
  • نظر دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته
  • کاهش ۷۰ هزار میلیاردی درامدهای مالیاتی در بخش دوم بودجه
  • بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک
  • اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت
  • اظهارات علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودرو‌های شاسی بلند، اعتراضات سال ۱۴۰۱ و ...
  • اظهارات جنجالی علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودروهای شاسی بلند، اعتراضات سال 1401 و ...
  • (ویدئو) فیلمی عجیب از شورش مهاجران افغان در فرانسه؛ جسد دو افغان به آتش کشیده شد!