Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با تأکید بر شناسایی نیازهای صنعت و دانشگاه گفت: زمینه سرمایه‌گذاری در بخش تولید اسباب‌بازی در استان فراهم است. ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حسین طلوعیان ظهر امروز در نشست تخصصی بررسی راهکارهای ارتقای صنعت و دانشگاه اظهارداشت: تکنولوژی و دانش در همه کشورها به‌عنوان سرمایه اصلی محسوب می‌شود و امروز این موضوع ملموس شده که اگر دانش و دانایی داشته باشیم، توانایی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، انسان را مهم‌ترین رکن تکنولوژی دانست و افزود: اگر پیشرفته‌ترین تجهیزات را هم داشته باشیم اما نیروی انسانی توانمندی که بتواند از آن استفاده کند در اختیار نباشد، داشتن آن تجهیزات بی‌اثر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه همواره سطحی بوده است، گفت: در زمینه تکنولوژی کاربردی هنوز جایگاه مناسبی نداریم و بخشی بزرگی از این مشکل به عدم ارتباط منسجم بین صنعت و دانشگاه مربوط می‌شود.

پدر و مادرها جای همبازی را با اسباب‌بازی عوض کرده‌انداسباب‌بازی کالای لوکس و لاکچری نیستافتتاح هفتمین دوره نمایشگاه «ایران‌نوشت»/ تأسیس منطقه ویژه اقتصادی اسباب‌بازی

وی بیان داشت: دانشگاه و بخش صنعت، نیازهای همدیگر را نمی‌شناسند و همین امر سبب شده تا نتوانند مکمل هم باشند.

طلوعیان با اشاره به اجرای طرح تاپ گفت: این طرح در راستای تفاهم‌نامه وزارت صمت و وزارت علوم اجرایی شده و به‌عنوان یک طرح مقدماتی می‌تواند زمینه حضور دانشگاهیان را در حوزه صنعت فراهم کند.

به گفته وی، در این طرح صنعتگران نیازهای فناورانه خود را در سامانه Iranetop ثبت کرده و دانشگاهیان نیز با مراجعه به این سامانه می‌توانند با مشاهده نیازها در زمینه‌هایی که توانمندی آن را دارند می‌توانند به کمک صنعت بیایند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یکی از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان را تولید اسباب‌بازی عنوان کرد و گفت: 95 درصد اسباب بازی به کشور وارداتی است و ظرفیت سرمایه‌گذاری در زمینه اسباب بازی مکانیکی، الکترونیکی و فکری در استان وجود دارد.

انتهای پیام/581/ ت

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۸۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری تجاری شستان از افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در این شرکت در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این هلدینگ با صادرات ۳.۲ میلیون تن محصول پتروشیمی، سهمی ۱۱درصدی از کل صادرات محصولات پتروشیمی کشور در سال ۱۴۰۲ داشته است.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان، داود عباسی با بیان اینکه این شرکت در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، نیرو و انرژی، معدن و صنایع معدنی، فولادی، مالی‌تجاری و بازرگانی در حال فعالیت است، بیان کرد: این هلدینگ از سال ۱۳۸۷ با هدف توسعه و تکمیل صنایع مختلف تأسیس شد و به عرصه صنعت پتروشیمی و معادن پا گذاشت.

وی اعلام کرد: شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان در سال ۱۴۰۲ موفق به تولید ۵.۱۹ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی شده است، درحالی‌که پارسال ۴.۸۲ میلیون تن محصول تولید کرده بود.

به‌گفته مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری تجاری شستان، این هلدینگ شاهد افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۲ بوده و سهمی ۷درصدی از مجموع تولید محصولات پتروشیمی کشور داشته است.

عباسی ادامه داد: شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان با صادرات ۳.۴ میلیون تن محصولات پتروشیمی، فولادی و عمرانی توانسته است با وجود مشکلات عدیده، افزایش ۱۰درصدی صادرات انواع محصولات را در سال ۱۴۰۲ محقق کند. از این مقدار، ۳.۲ میلیون تن محصولات پتروشیمی صادر شده که سهم ۱۱درصدی از کل محصولات صادراتی صنعت پتروشیمی کشور در سال ۱۴۰۲ بوده است.

دیگر خبرها

  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • همت بلندی که ۱۶۰ بومی را صاحب شغل کرد
  • کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر پرافتخار گاز ایران
  • پیله مشکلات نوغاندارای؛ نبود صنایع تبدیلی است