Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه گلخانه‌ها توجه ویژه‌ای دارد اولین مورد واگذاری زمین به متقاضیان است.

او افزود: توسعه کشت‌های گلخانه‌ ای از طریق پردات تسهیلات نیز صورت می‌گیرد و تسهیلاتی معادل ۳۵۰ میلیارد تومان به متقضیان اختصاص داده شد که از نظر کمی محدودیتی ندارد و از نظر بهره بسیار پایین خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنگلوایی با بیان اینکه میزان سود آن‌ها در مناطق کم برخوردار ۷ درصد و در مناطق برخوردار ۹ درصد خواهد بود تصریح کرد: مزایایی که ارائه می‌شود در برخی شهرستان‌ها مجتمع‌های گلخانه‌ای داریم که افراد واجد شرایط می‌توانند مراجعه کنند و ما این واحد‌ها را به آن‌ها ارائه کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان داشت: در بحث امنیت غذایی با چند چالش عمده مواجه هستیم که یک محدودیت افزایش جمعیت و نیاز به غذایی بیشتر و محدودیت دیگر در زمینه عوامل و منابع تولید از جمله آب و خاک است.

کشت گلخانه ای منجر به صرفه جویی در مصرف آب می شود

این مقام مسئول ادامه داد: توسعه گلخانه‌ها می‌تواند نماد پیوند بین ۴ عامل محدودیت آب، خاک، انرژی و تولید غذا باشد و صرفه جویی در آب از مقوله‌های مهم در کشت گلخانه‌ای است که نیاز کمتری به آب دارد و میزان مصرف آب آن یک ششم  یا یک هشتم است.

او در پایان اظهار داشت: از طرف دیگر تولید در واحد سطح نسبت به فضای آزاد ۱۰ برابر می‌شود و اشتغالزایی در گلخانه‌ها به این صورت است که در هر هکتار ۸ نفر به صورت مستقیم و ۴ نفر به صورت غیر مستقیم خواهد بود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی کشت گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۸۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به خبرگزاری صداوسیما گفت: تسهیلات به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله به متقاضیان نوسازی و مقاوم سازی واحد‌های مسکونی در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر پرداخت می‌شود.
عسگری افزود: تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ متقاضی برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی به بانک‌های عامل معرفی شدند و متقاضیان و مالکان در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌توانند با مراجعه به ادارات شهرستان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.
از ۱۰۰ و شش هزار واحد مسکن روستایی استان تاکنون حدود ۶۰ درصد واحد‌ها بهسازی شده است.

دیگر خبرها

  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • آغاز فروش تاکسی برقی از امروز در تهران | دارندگان تاکسی فرسوده تسهیلات می گیرند
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • احداث گلخانه تولید انواع گل
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان