Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی محمودی روز چهارشنبه درحاشیه بازدید بخشدار مرکزی گنبدکاووس و تعدادی از دهیاران این بخش از واحد تولید تخم مرغ "کاسپین طلای چیکا" این شهرستان گفت که عملیات اجرایی این مجموعه تولیدی با ظرفیت سه میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه مرغ تخمگذار با سرمایه‌گذاری چند هزار میلیارد ریالی از سال گذشته اغاز شده است.

وی افزود: احداث این مجموعه در ۱۰ مرحله با اشتغالزایی مستقیم یک‌هزار و ۲۰۰ نفر پیش بینی شده که مرحله اول آن با ظرفیت ۳۷۵ هزار قطعه مرغ تخمگذار به بهره برداری رسیده است و مرحله دوم آن نیز با همین میزان ظرفیت تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودی اضافه کرد که مرحله سوم و چهارم این طرح هم درحال احداث است و در کنار آن احداث یک واحد تولید خوراک دام و طیور و کارخانه تولید شانه تخم مرغ نیز شروع شده است.

وی، احداث گلخانه ۳۲ هکتاری تولید صیفی‌جات، کارخانه تولید کود ارگانیک اسید هیومیک، واحد گاوداری ۱۰ هزار راسی، احداث دو واحد تولید مرغ مادر هر کدام به ظرفیت ۹۰ هزار قطعه‌ای و احداث ۱۲۰ واحد مسکونی کارگری را از دیگر طرح‌های پیش‌بینی شده توسط سرمایه‌گذاران این مجموعه ذکر کرد و بیان داشت که این مجموعه ها در زمینی به مساحت ۴۵۰ هکتار احداث می‌شود.

مدیر اجرایی بزرگترین واحد تولید تخم مرغ کشور ادامه داد: این مجموعه تولیدی با بهره‌گیری از تجهیزات و امکانات پیشرفته و روز دنیا تا ۱۸ ماه دیگر تمامی مراحل را احداث و به بهره‌برداری می‌رساند که قابلیت تولید ۲۱ درصد تخم مرغ کشور را داشته و روانه بازار مصرف داخل کرده و بخشی از آن نیز صادر می‌شود.

محمودی با تاکید برضرورت حمایت بیشتر مسوولان دستگاه‌های خدمات رسان برای ایجاد زیرساخت‌های این مجموعه و نیز رفع موانع اداری و صدور مجوزهای لازم برای دیگر طرح‌های پیش‌بینی شده دراین مجموعه تولیدی، گفت: در شرایط فعلی اقتصادی کشور که هزینه‌های ساخت و تولید دو تا سه برابر شده و رغبت سرمایه‌گذاری کاهش یافته، مسوولان بایستی بیشتر به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان توجه نمایند.

وی افزود: برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری ایجاد یک هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی مستقیم و دو برابر این تعداد فرصت شغلی غیرمستقیم کار کوچکی نیست و لازم است تا مسوولان مربوطه توجه بیشتری برای ایجاد زیرساخت‌ها و فراهم کردن شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاری داشته باشند.

محمودی با قدردانی از حمایت‌های مسوولان گنبدکاووس و استان گلستان از مجموعه کاسپین طلای چیکا، اضافه کرد: بدون تردید حمایت بیشتر مسوولان از سرمایه‌گذاران بخش تولید، این قشر را به ادامه فعالیت، دلگرم‌تر می‌کند.

بخشدار مرکزی گنبدکاووس نیز در این بازدید که رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان نیز حضور داشت، با اشاره به شعار امسال رهبری انقلاب درخصوص "رونق تولید" و سیاست‌های دولت تدبیر و امید برای حمایت از تولید و نیز سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، گفت که امروز همه مدیران بایستی در حد امکان و قوانین از سرمایه گذاری دربخش تولید حمایت نمایند.

رضا باقری افزود: سرمایه‌گذاری چند هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در اراضی کم بازده گنبدکاووس که چند هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم برای جوانان منطقه ایجاد می کند، بزرگترین خدمت به مردم این شهرستان است.

وی اضافه کرد که هدف از این بازدید آشنایی دهیاران و برخی مسوولان با روند اجرای طرح‌های پیش بینی شده تولیدی از سوی سرمایه‌گذار این طرح بدون کمترین آسیب زیست محیطی است تا در ادامه مسیر، همکاری بیشتری برای به سرانجام رسیدن آن داشته باشند.

باقری تصریح کرد که بخشداری درحیطه وظایف خود تلاش می‌کند تا مسائل و مشکلات مطرح شده از طریق مدیران شهرستان و استان گلستان پیگیری و رفع شود.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

برچسب‌ها گنبدکاووس رونق تولید اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس رونق تولید اشتغال زایی گنبدکاووس رونق تولید اشتغال زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۸۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل انجمن خیرین میراث فرهنگی در استان‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم بزرگداشت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی و تجلیل از کنشگران و فعالان بناها و محوطه‌های تاریخی امروز در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی برگزار شد.

در این نشست علی دارابی معاون میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه ما به نیابت از مردم جهان از رژیم صهیونیستی انتقام گرفتیم گفت: با همکاری دانشگاه اصفهان و سمنان در هفته آینده نشست برگزار می‌کنیم که صاحب نظران از کشورهای مختلف از حضور دارند این تلاش‌ها برای آن هست که بتوانیم حافظ خوبی برای بناها باشیم.

وی گفت: ما بناها را نماد ملموس میراث بشری می‌دانیم. چالش‌های امروز در حوزه بلایای طبیعی و بحران‌ها یکی از نگرانی‌های جامعه جهانی است. ما آثار تاریخی ثبت ملی شده زیادی داریم که با توجه به وضعیت اعتبارات اندک برای رسیدگی به این بناها داریم، برآورد شد که برای سرانه مرمت بناهای تاریخی در واقع برای هر اثر در سال جاری ۱۳ میلیون تومان بودجه داریم. از ۱۴ هزار بناهای تاریخی ۱۰ هزار بنا در اختیار مردم ۲ هزار بنا در اختیار نهادهای دولتی و ۲ هزار بنا در اختیار اوقاف است البته همه باید از این بناها حفاظت کنند. با رئیس قوه قضائیه جلسه داشتیم و گفتیم اگر به این بناها رسیدگی می‌شود باید به عنوان ترک فعل به آن نگاه شود.

وی گفت: اقدامات خوبی در حوزه بودجه انجام شده و جلسات مفصلی برگزار شد امیدوارم امسال سال توسعه حفاظت و مرمت و اقدام برای اتمام بناهای نیمه کاره باشد.

دارابی بیان کرد: امروز افتخار داریم در وزارت میراث فرهنگی میزبان جمعی از حافظان استاد کاران و مرمت گران باشیم. همچنین در سال گذشته انجمن خیرین میراث فرهنگی را تشکیل دادیم در نظر داریم تا پایان اردیبهشت تمام شعبات انجمن خیرین در استان‌ها با مشارکت شما تشکیل شود.

در این نشست شهاب طلایی مدیرعامل عامل صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی گفت: تنها علاقه هست که دوستان را به این سمت می‌کشد تا در بناهای تاریخی سرمایه گذاری کنند.

وی گفت: امیدوارم با تدابیری که اندیشیده شده و همگرایی بین استان‌ها بتوان همه مردم ایران و علاقه مند به تاریخ را برای سرمایه گذاری تشویق کرد و از ظرفیت‌های قانونی برای مشارکت در امر احیا شرکت کنند. در این مسیر نیازمند حمایت وزارت هستیم.

مهراب نیا یکی از سرمایه گذاران بناهای تاریخی در این نشست پیشنهاد داد که تشکل تخصصی مربوط به سرمایه گذاران تشکیل شود.

وی از مشکل سرمایه گذاران با بانک‌ها گلایه کرد و گفت: از سال ۹۴ تا به حال همیشه با بانک‌ها مشکل داشته‌ایم.

همچنین تعدادی دیگر از سرمایه‌گذاران درباره مشوق‌ها و مشکلات حوزه بناهای تاریخی صحبت کردند.

در این مراسم از ۵ کتاب در حوزه میراث فرهنگی و سخنرانی مسئولان وزارت، رونمایی شد. از جمله کتاب انجمن خیرین میراث فرهنگی و مراسم افتتاحیه آنکه مکتوب شده است.

کد خبر 6079808

دیگر خبرها

  • تشکیل انجمن خیرین میراث فرهنگی در استان‌ها
  • نرخ خرید برق از نیروگاههای مقیاس کوچک افزایش یافت
  • رشد ۵۱ درصدی واگذاری زمین به کارآفرینان در خراسان رضوی
  • بخش تولید در کانون توجه دولت سیزدهم است
  • حل مشکلات واحد‌های تولیدی در کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری شهرستان خوی
  • در سال ۱۴۰۳ حداقل ۱۰۰ هزار میلیارد سرمایه گذاری خارجی خواهیم داشت
  • شهرداری امسال چقدر سرمایه گذاری خارجی خواهد داشت؟
  • حمایت از سرمایه گذاران در دستور کار قرار گیرد
  • بالاماندن نرخ بهره در آمریکا برای جهان نگران‌کننده است
  • زیرسازی ناحیه صنعتی نیر تکمیل می‌شود