Web Analytics Made Easy - Statcounter

مولود چاووش اوغلو امروز چهارشنبه هشدار داد، اگر واشنگتن بخواهد ترکیه را تحریم کند، آنکارا همه گزینه‌ها از جمله درخواست خروج نظامیان آمریکایی از پایگاه هوایی اینجرلیک را بررسی خواهد کرد.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه اظهار کرد، اگر آمریکا در واکنش به خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ از سوی آنکارا، این کشور را تحریم کند، ترکیه همه گزینه‌ها را در نظر خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روزنامه دیلی صباح، چاووش اوغلو با اشاره به اینکه اس-۴۰۰ یک سیستم دفاعی است، نه تهاجمی گفت، اگر آمریکا جنگنده‌های اف-۳۵ را به ترکیه نفروشد، ممکن است روسیه جایگزینی برای آن به ترکیه بدهد.

چاووش اوغلو در ادامه تاکید کرد، ترکیه به حفاظت از منافع خود ادامه خواهد داد.

وی افزود: هیچ‌کس نمی‌تواند بدون اجازه ما در فلات قاره ترکیه در شرق مدیترانه اقدامی صورت دهد. در صورت بروز چنین مساله‌ای مانع آن خواهیم شد.

او در ادامه گفت، ترکیه آماده مذاکره با یونان برای حل مساله شرق مدیترانه است. ما خواستار تنش نیستیم، بلکه خواستار رویکردی هستیم که بتواند ضامن حقوق دو طرف بر مبنای قوانین بین‌المللی باشد.

این مقام ترکیه‌ای اظهار کرد، ممکن است ترکیه با همه کشورهای حوزه مدیترانه از جمله یونان، لبنان و مصر پیمانی دریایی مانند پیمانی که اخیرا با لیبی امضا کرده، منعقد کند./ایسنا

 

بیشتر بخوانید/جزئیاتی از دیدار ظریف با چاووش اوغلو

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۸۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند

به گزارش همشهری آنلاین وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۴ شخص و ۲ نهاد را در ارتباط با ایران در لیست تحریم‌های خود قرار داده است. این تحریم‌ها به بهانه دخیل بودن این اشخاص و نهادها در حملات سایبری به سازمان‌های دولتی ایالات متحده اعمال شده است.

کد خبر 846802 برچسب‌ها خبر ویژه ایران و آمریکا

دیگر خبرها

  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • تصویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان/ عکس
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • اردوغان: نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • پاسخ جالب چالهان‌اوغلو به میلانی‌ها پس از قهرمانی اینتر+ عکس
  • اردوغان: عراق درباره آب مطالباتی از ترکیه دارد