Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا ، حاکیست؛ ارسلان زارع  روز چهارشنبه در حاشیه این مراسم، پویش ملی نهال کاری همگانی را گامی مهم در راستای حفظ، احیاء و توسعه جنگل‌ها ، مراتع و مقابله با بیابان‌زایی دانست و گفت: از ویژگی های مهم این طرح بهره گیری از مشارکت اقشار مختلف مردم بویژه سازمان های مردم نهاد، جوانان و دوستداران طبیعت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در اجرای این طرح مقرر شده دو میلیون اصله نهال درگیلان کاشته شود که از هفته گذشته تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار اصله غرس شد.

وی با بیان اینکه ۸۰۰ هزار اصله از این نهال ها در راستای توسعه زراعت چوب در گیلان توزیع و کاشته می شود، خاطرنشان کرد: از عموم مردم و کشاورزان که عرصه های مناسبی برای زراعت چوب دارند، دعوت می کنم  تا به منظور حفظ عرصه های طبیعی، جنگل ها، محیط زیست، تامین مواد اولیه کارخانجات و در نهایت افزایش درآمد خود اقدام کنند.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: همه دستگاه های مسئول موظف به همکاری و حمایت از توسعه زراعت چوب در استان هستند.

رویداد بزرگ نهال‌کاری با شعار نهال کاری همگانی برای ایرانی سبز  هفته گذشته در مناطق مختلف استان گیلان آغاز شد.

کاشت این تعداد نهال شامل گونه هایی همچون بلوط ، ون ، افرا ، توسکا و سایر گونه ها بطور همزمان در شهرستان های مختلف گیلان و با مشارکت استانداری ، فرمانداری ها، بخشداری ها ، دهیاران ، شوراهای اسلامی روستایی ، بسیج و گروه های مردم نهاد انجام می شود.

از مجموع افزون بر ۱۴ هزار کیلومتر مربع مساحت گیلان؛ حدود ۵۶۵ هزار هکتار جنگل، ۲۴۴ هزار هکتار مرتع، حدود ۱۲۵ هزار هکتار اراضی مستحدث و ساحلی، حدود ۹۸ هزار هکتار اراضی موات و حدود ۱۰۰ هزار  را جلگه تشکیل می دهد. 

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 جنگل روابط عمومی شوراهای اسلامی طبیعت محیط زیست قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۸۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا سید احمدی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اعلام اینکه در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفته است، بیان کرد: از زمان آغاز برداشت چغندرقند در استان تاکنون به میزان ۵۹ هزار و ۸۰۰ تن چغندرقند برداشت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان اضافه کرد: این میزان برداشت از ۹۲۰ هکتار از مزارع چغندرقند استان انجام شده است.

وی اظهار کرد: پیش بینی شده امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان خوزستان برداشت شود.

کد خبر 6087439

دیگر خبرها

  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • اختصاص عمده کشت نهال در کشور به خوزستان
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • استاندار: عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • پیوست فرهنگی برای پیشرفت شهری در سمنان تدوین شود
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت
  • نخستین روز کاری استاندار جدید مازندران