Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@01:54:15 GMT

عینک معمولی خود را هوشمند کنید

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۸۸۸۹

عینک معمولی خود را هوشمند کنید

فناوری ابداع شده که عینک معمولی را هوشمند می کند. با کمک این فناوری کاربر بدون نگاه کردن به تلفن همراه یا ساعت هوشمندش، نوتیفیکیشن ها را می بیند و می تواند با چشمانش از اپلیکیشن ها استفاده کند.

شرکت بوش فناوری نوینی ابداع کرده تا عینک های معمولی را هوشمند کند.

این سیستم Bosch Smartglasses Light Drive نام دارد و می توان آن را روی قاب هر عینکی نصب کرد تا هولوگرام هایی از عناصر مختلف تعبیه شده در عنبیه کاربر نمایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوش ادعا می کند این فناوری به کاربران اجازه می دهد هنگام استفاده از عینک هوشمند بدون نگاه کردن به تلفن همراه یا ساعت هوشمندشان، نوتیفیکیشن ها را ببینند و فقط با کمک چشمانشان از اپلیکیشن ها استفاده کنند.

بوش ادعا می کند این سیستم بی نیاز از دست کار می کند و تصویر ایجاد شده توسط آن همیشه واضح است و در کانون دید کاربر نشان داده می شود.

یکی از ماژول های مهم برای این فناوری کوچکتر شده و کمتر از ۱۰ گرم وزن دارد. همچنین ماژول مذکور ۳۰ درصد باریک تر از نمونه های مشابه است. بوش در حال حاضر قیمت تجاری این فناوری را اعلام نکرده اما تایید کرده سیستم مذکور در ژانویه ۲۰۲۰ در نمایشگاه CES رونمایی می شود.

 

این نخستین سیستمی است که روشی برای هوشمندسازی عینک های معمولی ارائه می کند. این سیستم با استفاده از اشعه نور عنصر هولوگرافیک تعبیه شده در لنزهای عینک را اسکن می کند. در مرحله بعد این عنصر به عنبیه چشم انسان منتقل می شود.

 در نتیجه یک فهرست هولوگرافیک در برابر چشمان کاربر نمایان می شود./مهر

بیشتر بخوانیم: رصد اخبار روز با عینک هوشمند

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۸۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجبور کردن افراد به خرید عینک در مرکز بینایی‌سنجی خاصی خلاف قانون است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ دکتر شکیب آزاد در پی شکایت شهروندان از تخلف مطب‌های بینایی سنجی مبنی بر مجبور کردن مراجعه کنندگان به خرید عینک فقط در مرکز بینایی سنجی خودشان افزود: طبق قوانین وزارت بهداشت هر شخص مختار است مرکز درمانی و خرید عینک خود را انتخاب نماید.

وی بیان کرد: مراجعه کنندگان در ازاء وجهی که به مراکز بینایی سنجی می‌پردازند، باید خدمت بگیرند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مردم این حق را دارند که شماره عینک را از بینایی سنج دریافت وبرای خرید عینک هر جایی که دوست داشتند بروند.

دکتر شکیب آزاد اضافه کرد: مردم می‌توانند شکایات خود را با سامانه تلفنی ۱۹۰ مطرح کنند، هر چند این سامانه دو هفته اییست که با اختلال روبه رو شده و مشکل در حال برطرف شدن است.

وی اظهار داشت: مردم همچنین می‌توانند به صورت حضوری به واحد نظارت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مراجعه تا شکایتشان پیگیری شود.

به گفته این مقام مسئول در همین خصوص جلسه‌ای با بینایی سنج‌ها برگزار و تذکراتی به آنها داده شده است.

دکتر شکیب آزاد افزود: بازرسینی در واحد نظارت بر درمان داریم که به صورت نا محسوس از واحد‌های بینایی سنجی نظارت می‌کنند.

بعد از تذکر شفاهی و مکتوب به واحد متخلف بینایی سنج، در صورت تکرار جریمه مالی و پلمپ محل فعالیت اتفاق می‌افتد.

دیگر خبرها

  • چین: «مس عینک» بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود
  • مجبور کردن افراد به خرید عینک در مرکز بینایی‌سنجی خاصی خلاف قانون است
  • ما باید به دنبال پرورش نخبگان معمولی باشیم
  • رقیب چینی تویوتا لندکروزر با قدرت ۶۷۰ اسب بخار معرفی شد + عکس
  • گام مردم در کشاورزی هوشمند/ راه میان‌بر مردمی‌سازی فناوری باز شد
  • خودرو‌های داخلی واقعا چقدر ایمن هستند؟
  • خودروهای داخلی واقعا چقدر ایمن هستند؟
  • پنجره واحد خدمات هوشمند وزارت علوم جزء ۵ کشور برتر جهان
  • همه‌چیز درباره طرح کهربا؛ خرید از فاصله ۵سانتی‌متری
  • خرید از فاصله ۵سانتی‌متری