Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغر فرهادی در مستند «صحنه‌هایی از یک جدایی» ریزه‌کاری‌هایی از شیوه کارگردانی خود در فیلم «جدایی نادر از سیمین» را بازگو می‌کند.

به گزارش ایسنا، در دومین روز از سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند (سینما حقیقت)، مستندی به کارگردانی وحید صداقت به نمایش درآمد که به پشت صحنه فیلم اسکاری «جدایی نادر از سیمین» می‌پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این فیلم گفت‌وگویی از اصغر فرهادی درباره فیلمش نشان داده شد که او در آن از چگونگی انتخاب بازیگرها و آنچه برایش در طول کار مهم بوده توضیحات جزئی می‌دهد؛ توضیحاتی که برای خیلی از علاقه‌مندان به کارگردانی، سینما و بازیگری می‌تواند یک کلاس درس باشد.

فرهادی در این فیلم ضمن نشان دادن چند فیلمنامه آماده برای ساخت و اینکه حتما روزی آن‌ها را می‌سازد، گفت؛ برای انتخاب بازیگران، اول سراغ نقش «نادر» می‌رود و از آنجا که دوست داشته روابط میان شخصیت‌ها به درستی شکل بگیرد، دوست داشته یک پدر و پسر واقعی در این فیلم بازی کنند.

برای همین سراغ زنده‌یاد نصرت کریمی و بابک کریمی می‌رود مخصوصا اینکه یک بار از نصرت کریمی شنیده بود که دوست دارد قبل از مرگش یک بار دیگر جلوی دوربین بازی کند و این جمله آنقدر فرهادی را تحت تاثیر قرار داده بود که تصمیم به انتخاب او برای نقش پدر نادر یعنی همان پیرمردی که در خانه نگهداری می‌شد، می‌گیرد. 

فرهای برای این کار پرس‌وجوهای لازم را انجام می‌دهد، اما پاسخی که می‌گیرد این است که اجازه برای حضور نصرت کریمی داده نشده است. در نهایت با معرفی پریسا بخت‌آور فرد دیگری برای این نقش انتخاب می‌شود.

یکی از ویژگی‌های این مستند پخش گفت‌وگوهایی از ابراهیم گلستان، ژان کلود کریر، مایک لی (کارگردان مطرح سینما) و نیز صحبت‌هایی از مایکل بارکر (از مدیران کمپانی سونی پیکچرز) است که درباره فیلم، بازیگران،  کارگردانی و نیز بازتاب پخش این فیلم از ایران صحبت‌هایی مطرح می‌کنند.

این فیلم روز شنبه، 23 آذرماه در سالن 6 پردیس سینمایی چهارسو دوباره اکران می‌شود.

انتهای پیام 

  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اصغر فرهادي جدايي نادر از سيمين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۸۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 اجرای طرح «کوله پشتی کتاب» در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، فرهادی در نشست شورای اداری کتابخانه‌های عمومی استان از اجرای طرح «کوله پشتی کتاب» در شهرستان‌های عشایرنشین با هدف گسترش فرهنگ کتابخوانی و دسترسی بهتر عشایر به منابع مطالعاتی خبر داد و بر لزوم آمادگی شهرستان‌ها برای اجرای شایسته این طرح تأکید کرد.
فرهادی گفت: در این طرح برنامه‌های متنوعی برای تمام گروه‌های سنی در نظر گرفته شده است و برپایی میز خدمت مشاوره‌ای، برنامه‌های آموزشی متمرکز بر حمایت از کسب‌وکار‌های نوپا و کوچک، برگزاری کارگاه‌های نقاشی، آموزش کاردستی و مسابقات کتابخوانی از جمله برنامه‌هایی است که در این طرح اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • عکس| بازیگر «زیر آسمان شهر»، بعد از ۲۳ سال کنار همسرش
  • واکنش یک حقوقدان به اظهارات جنجالی کریمی قدوسی: بنزین به آتش ایران‌هراسی نریزید
  • همدان در میان 7 استان برتر آبرسانی روستایی
  • اعتقادات مرحوم نادر طالب‌زاده از زبان ده‌نمکی + فیلم
  •  اجرای طرح «کوله پشتی کتاب» در چهارمحال و بختیاری
  • پیشکسوت بسکتبال ایران درگذشت
  • واکنش رضا نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • واکنش نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • فیلمی که همه را شوکه کرد؛ بیماری ترانه علیدوستی چیست؟
  • اصغر همت با «گنجشک مفرغی» شهرام مکری به تئاتر برمی‌گردد