Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@22:52:27 GMT

لایحه بودجه به «مناظره» گذاشته می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۸۹۸۴

لایحه بودجه به «مناظره» گذاشته می‌شود

گروه اقتصاد ــ برنامه «مناظره» در روز جمعه هفته جاری با حضور موافقان و مخالفان لایحه بودجه سال 99 به روی آنتن می‌رود

به گزارش ایکنا، در روزهای اخیر و پس از ارائه لایحه بودجه ۹۹ به مجلس، کلیات این لایحه و خصوصاً منابع تامین بودجه سال آتی، مورد توجه و بررسی کارشناسان و تحلیل گران قرار گرفت. برخی کارشناسان اعتقاد دارند که لایحه واقع‌بینانه و مبتنی بر اسناد بالادستی و نظرات کارشناسی تنظیم شده برخی دیگر نیز آن را تا حدودی خوش بینانه و به دور از شرایط فعلی اقتصادی کشور ارزیابی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه این هفته مناظره قصد دارد با حضور برخی کارشناسان و تحلیل گران ابعاد این مسئله را مورد بررسی قرار دهد.

در سوال نظرسنجی از شما بینندگان پرسیده می شود که نظر کدام گروه درباره لایحه بودجه ۹۹ منطقی تر است؟
۱- مخالفان لایحه
۲- موافقان لایحه

از هم اکنون می توانید با ارسال گزینه مورد نظر به شماره پیامک 3000013 در نظر سنجی شرکت کنید.

برنامه «مناظره» کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیما، به تهیه کنندگی علیرضا اسکندری و اجرای مرتضی حیدری، جمعه شب حوالی ساعت 23:15 به روی آنتن خواهد رفت.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا بودجه برنامه مناظره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۸۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی جداگانه لایحه کمک به اوکراین و اسرائیل در کنگره آمریکا

به گفته رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، بسته‌های کمکی به اوکراین، اسرائیل و تایوان، طی هفته جاری هر کدام به طور جداگانه مورد بررسی قرار خواهند گرفت، چراکه طبق ارزیابی‌ها، بعد از حمله تلافی جویانه ایران، تل آویو به کمک بیشتری از سوی واشنگتن نیاز دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "مایک جانسون"، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا  اعلام کرد که موضوع ارائه کمک‌های مضاعف به اوکراین در کنگره ایالات متحده در قالب یک بسته جداگانه ای بررسی خواهد شد.

جانسون بامداد امروز، سه شنبه، در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «این هفته ما لوایح جداگانه‌ای را با فرآیند اصلاح ساختاری و مناسب بررسی خواهیم کرد. این بسته‌ها شامل اختصاص بودجه لازم برای ارائه کمک به اسرائیل، اوکراین و تایوان است که این بار هر کدام از آنها به طور جداگانه مورد بررسی قرار خواهند گرفت.»

نشریه پانچ‌بال (Punchbowl ) در این رابطه یادآور شده که نیاز به این روش برای تأمین بودجه مورد نیاز اسرائیل به دلیل حمله اخیر ایران است و مقامات تل آویو به بودجه بیشتری برای دفاع از  خود نیاز دارند و  به همین دلیل مجلس نمایندگان آمریکا بسته کمکی را تصویب نمی‌کند که در آن به اوکراین هم اشاره شود که در شرایط کنونی چندان مورد توجه نیست. 

این نشریه می‌نویسد: این تصمیم ممکن است نشان دهد که تمام امیدها برای کمک به اوکراین و فایده داشتن آن از بین رفته است. البته در عین حال جانسون به کاخ سفید اطمینان داده که به طور کامل از اوکراین حمایت خواهد کردد. با این حال، ارائه بسته کمکی به اوکراین و اسرائیل می‌تواند منجر به برکناری جانسون از قدرت شود. اگر جانسون موضوع بسته تصویب شده مجلس سنا که شامل بیش از 60 میلیارد دلار برای اوکراین است، را مطرح کند، احتمالاً به ارائه طرحی برای کناره گیری او از سمتش منجر شده و می تواند به پایان دوره ریاست او بر مجلس نمایندگان منجر شود.

روز گذشته مایک جانسون وعده داد که لایحه مربوط به کمک به اوکراین ممکن است هفته آینده در مجلس نمایندگان بررسی شود، اما اختلافات در حال ظهور بر سر ایحه دو حزبی می تواند از این امر جلوگیری کند.

پیش از این، پنتاگون اعلام کرد که حمایت از اوکراین یک سرمایه گذاری سودآور در آینده است که باید نتیجه دهد. علاوه بر این، سلست والاندر، مشاور وزیر دفاع آمریکا در امور امنیت بین‌الملل، گفت که اگر کنگره بسته کمکی جدید به اوکراین را تصویب کند، دولت ایالات متحده می‌تواند در آینده بسیار نزدیک، به معنای واقعی کلمه ظرف یک یا دو هفته، ارسال مهمات را آغاز کند. 

در  اواسط ماه مارس، کاخ سفید بودجه پیشنهادی خود را برای سال مالی 2025 منتشر کرد. دولت جو بایدن از کنگره خواست تا درخواست کمک 61.4 میلیارد دلاری به اوکراین را تایید کند. مجموع هزینه‌های دفاعی ایالات متحده در سال 2025 باید 850 میلیارد دلار باشد که 34 میلیارد دلار بیشتر از میزان تصویب شده در بودجه سال 2024 این کشور است.

درخواست کمیسیون اروپا از کنگره آمریکا برای حمایت از اوکراینبایدن برای کمک به اسرائیل دست به دامان رهبران کنگره شدبررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش درآمدهای مالیاتی به میزان ۸۵ همت در بخش دوم بودجه ۱۴۰۳
  • قانون برنامه هفتم توسعه به زودی ابلاغ می‌شود
  • قانون برنامه هفتم توسعه به زودی ابلاغ خواهد شد
  • آیا وزیر آموزش و پرورش استیضاح می شود؟
  • پیش بینی بودجه عمرانی ۳ میلیاردی برای سازمان هواپیمایی
  • جدول ۷ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در تلفیق بررسی شد
  • قالیباف: وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کنیم
  • نهایی شدن بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ امروز در کمیسیون تلفیق
  • بررسی بخش دوم لایحه بودجه در دستور کار مجلس
  • بررسی جداگانه لایحه کمک به اوکراین و اسرائیل در کنگره آمریکا