Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@14:04:02 GMT

ایثار کودک ۶ ساله رفسنجانی جان ۴ نفر را نجات داد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۹۱۱۵

ایثار کودک ۶ ساله رفسنجانی جان ۴ نفر را نجات داد

ایسنا/کرمان رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان گفت: اعضای بدن یک کودک ۶ ساله رفسنجانی که دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده اش اهدا شد.

دکتر علی موسوی صبح امروز  ۲۰ آذرماه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کودک ۶ ساله ای به نام علی حسین خانی با علائم تب شدید روز ۱۴ آذرماه به اورژانس بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) منتقل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان توضیح داد: تب شدید این بیمار خردسال باعث تشنج و تشنج باعث خونریزی و مرگ مغزی وی پس از سه روز یعنی ۱۷ آذر شد.

وی ادامه داد: تلاش پزشکان برای نجات جان این کودک علیرغم استفاده از مجرب ترین کادر پزشکی نتیجه نداد و این کودک هوشیاری خود را بدست نیاورد.

موسوی با اشاره به اینکه وقتی تیم پزشکی از نجات جان این کودک ناامید شدند تلاش برای جلب رضایت خانواده وی برای اهدای عضو فرزندشان آغاز شد، افزود: با رضایت خانواده مرحوم حسینخانی چهار عضو وی به بیماران نیازمند اهدا می شود. 

رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان با قدردانی از خانواده این کودک ۶ ساله برای اهدای اعضای فرزند خود، عنوان کرد: صبح امروز مرحوم حسینخانی برای اهدای قلب، کبد و دو کلیه به بیمارستان مسیح دانشوری تهران منتقل شد. 

موسوی در پایان با تسلیت به خانواده این کودک ۶ ساله رفسنجانی، ایثار ماندگار آنها را در نجات جان ۴ بیمار ستود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اهداي عضو رفسنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۹۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی دوباره ۴ بیمار در مشهد با اهدای اعضای بانوی مرگ مغزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و هشتاد و دومین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی درمرکز پیوند عضو منتصریه دانشگاه؛  ۴ عضو زنده یاد طوبی رجائی ۷۰ ساله برای پیوند به بیماران نیازمند به طور رایگان اهداشد.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کبد  مرحومه طوبی رجائی در بیمارستان بوعلی سینا شیراز  به آقای ۶۵ ساله ساکن بندرعباس که سال‌ها از بیماری کبدی رنج می‌برد؛ پیوند شد.

وی گفت: قرنیه‌های زنده یاد طوبی رجائی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: زنده یاد طوبی رجائی از بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد  به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شد و پس از دریافت رضایت از خانواده اش، در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • تصادف در علی آباد ۶ مصدم برجا گذاشت
  • زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • پسر خرمشهری با اهدای عضو به ۲ شهروند زندگی دوباره داد
  • غرق شدن کودک شبستری در استخر
  • غرق شدگی کودک ۹ ساله‌ شبستری در استخر 
  • ماجرای دیدار انتخاباتی مسیح مهاجری با هاشمی رفسنجانی / بازخوانی تاریخ
  • عمل جراحی موفقیت‌آمیز خونریزی مغزی کودک ۹ ساله در بیمارستان رازی سراوان
  • زندگی دوباره ۴ بیمار در مشهد با اهدای اعضای بانوی مرگ مغزی