Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علیرضا نصراللهی در حاشیه بازدید از نیروگاه کلاس اف هنگام در جمع خبرنگاران از افتتاح اولین نیروگاه کلاس اف در بندرعباس طی بهمن‌ماه خبر داد و گفت: پنج هزار مگاوات نیروگاه کلاس اف احداث خواهد شد و قرارداد آن با مپنا به امضا رسیده است.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه باید راندمان نیروگاه‌های حرارتی به 40 درصد برسد افزود: در حال حاضر راندمان نیروگاه‌ها پایین‌تر از این رقم است که با احداث نیروگاه های کلاس اف که فعلا قرار بر این است که هشت نیروگاه در کشور نصب شود راندمان نیروگاه‌ها افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجری طرح نیروگاه‌های سیکل ترکیبی شرکت برق حرارتی گفت: توربین‌های کلاس اف پیشرفته‌ترین توربین‌های تجاری شده در جهان هستند

وی ادامه داد: نیروگاه هنگام بندرعباس اولین نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس اف بخش دولتی است که راندمان آن 58 درصد است.

نصراللهی با بیان اینکه برای احداث پنج هزار مگاوات نیروگاه کلاس اف بندرعباس هشت ساختگاه در نظر گرفته شده است افزود: از این تعداد چهار ساختگاه بندرعباس، سهند بناب، اندیمشک و رامین اهواز در اولویت قرار گرفته‌اند و ساختگاه‌های لرستان، اصفهان، تهران و بوئین‌زهرا نیز در اولویت بعدی هستند.

وی ارزش کل قرارداد برای احداث پنج هزار مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس اف را 2.2 میلیارد یورو اعلام کرد که 500 میلیون یورو به نیروگاه هنگام بندرعباس اختصاص دارد.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت اسمی نیروگاه کلاس اف بندرعباس 906 مگاوات است.

نصراللهی افزود: این نیروگاه مراحل پایانی آماده سازی را طی می‌کند و به زودی در قالب پویش کمپین الف – ب ایران به بهره‌برداری خواهد رسید.

آخرین وضعیت فاینانس روسی نیروگاه سیریک

در ادامه این بازدید حسین سلیمی نیز به آخرین وضعیت نیروگاه سیریک هرمزگان اشاره کرد و گفت: این نیروگاه قرار است با فاینانس یک میلیارد و 200 میلیون یورویی روسیه احداث شود مذاکرات بین طرف روس و شرکت ایرانی انجام شده و ال سی پروژه باز شده است.

وی افزود: مدیر شرکت روسی‌ تکنوپروم اکسپورت هفته آینده به تهران خواهد آمد و مذاکراتی برای آغاز احداث نیروگاه سیریک انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: 199 هکتار زمین برای احداث این نیروگاه اختصاص یافته و کانکس‌های اولیه تحویل پیمانکاران روس شده است.

5.5 میلیارد تومان هزینه بابت امحای زوائد نیروگاهی

وی در ادامه درباره وضعیت نیروگاه بندرعباس نیز گفت: ظرفیت اسمی این نیروگاه 1320 مگاوات و قدرت عملی آن 1200 مگاوات است.

وی با اشاره به مباحث زیست‌محیطی در این نیروگاه تصریح کرد: روغن‌های آسکارل در تمام دنیا امحا می‌شود با توجه به مسائل زیست محیطی ما نیز این زواید مربوط به نیروگاه را حتی از کشور خارج می‌کنیم به طوری که 5.5 میلیارد تومان بابت امحای زوائد ترانس‌ها و روغن‌های اسکارل در نیروگاه هزینه شده است.

وی راندمان این نیروگاه را 33 درصد عنوان کرد و افزود: طی چند ماه گذشته با برنامه‌ریزی‌های انجام شده راندمان نیروگاه به 34 درصد رسید.

وی خاطرنشان کرد: در تابستان امسال نیروگاه بندرعباس موفق شد 150 مگاوات نسبت به تابستان قبل افزایش تولید داشته باشد.

وی یادآور شد: ظرفیت نیروگاه بندرعباس 906 مگاوات است که پس از 12 سال توانستیم میزان تولیدمان را فقط در یک واحد به 5 هزار مگاوات برسانیم.

وی با بیان اینکه در نیروگاه بندرعباس 30 هزار هکتار فضای سبز ایجاد شده است افزود: اگر نیروگا ه بخار بندرعباس به اندازه کافی سوخت گاز داشته باشد مشکل زیست محیطی تا حد زیادی قابل حل خواهد بود اما در  حال حاضر 70 درصد سوخت مازوت و 30 درصد از گاز استفاده می‌کنند و این در حالی است که سوخت اصلی نیروگاه گاز است اما علیرغم این موضوع نیروگاه مشکل آلایندگی ندارد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: برق جهان زمین بخش دولتی حسین سلیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۹۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ساحل بندرعباس ساعاتی بعد از بارندگی

دریافت 37 MB

به گزارش خبرنگار مهر، با پایان یافتن بارش باران در بندرعباس حجم زیادی از مردم که به دلیل شدت بارندگی ملزم به ماندن در خانه بودند از خانه‌ها بیرون آمده و در ساحل حضور پیدا کردند.

وضعیت جوی فعلی حاکم در شهر بندرعباس به هیچ عنوان پایدار نیست و پوشش آسمان این شهر با ابرهای سیاه و رعد و برق حاکی از وجود احتمال آغاز بارندگی است.

کد خبر 6081316

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۸ ظرفیت جدید سرمایه گذاری در بخش آب استان
  • دولت رفع ناترازی در تولید برق را پیگیری می‌کند + فیلم
  • هشت‌هزار مگاوات برق برای جبران ناترازی وارد مدار شده است
  • سفر رئیس جمهور به استان سمنان/ جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی‌ و صنعتی
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار و نیروگاه خورشیدی
  • مشکل ناترازی برق در کشور را رفع می کنیم
  • رئیسی فاز توسعه نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد
  • افتتاح واحد‌های گازی نیروگاه برق شهید باکری سمنان
  • فردا؛ افتتاح طرح توسعه نیروگاه‌ برق سمنان
  • وضعیت ساحل بندرعباس ساعاتی بعد از بارندگی