Web Analytics Made Easy - Statcounter

عربستان با تشکیل یک ائتلاف عربی به همراهی امارات، بحرین، کویت، سودان و مصر از ششم فروردین ۹۴ به بهانه بازگرداندن « عبد ربه منصور هادی » رئیس جمهور مستعفی یمن تهاجم نظامی خود را علیه یمن اغاز کرد و این کشور را به محاصره زمینی، دریایی و هوایی خود درآورد. کشورهای همپیمان سعودی پس از مشاهده بی ثمر بودن این جنگ به تدریج از ائتلاف یاد شده خارج شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 تهاجم نظامی

عربستان در این جنگ از سراسر جهان  به ویژه سودان مزدوران نظامی را به کار گرفت و میلیون ها دلار صرف خرید تسلیحات از آمریکا و اروپا کرد و با کمک تسلیحات یاد شده مردم بی دفاع یمن را در خانه ها و مزرعه ها و مدرسه ها و بازارها و  مراسم عزا و عروسی به خاک و خون کشید و حتی قبرستان ها نیز از حملات جنگنده های سعودی در امان نماند. تنها حاصلی که این جنگ برای سعودی ها به همراه داشت، لکه ننگی بود که بر پیشانی این رژیم و نیروهای نظامی و تجهیزات مدرن و پیشرفته اش نشست.

انواع جنگنده ها و بالگردهای مدرن سعودی ها یکی پس از دیگری توسط سامانه پدافند هوایی یمن سرنگون شدند که بالگرد « آپاچی» آخرین آنها بود. آپاچی در نیروی هوایی آمریکا از بالاترین سطح ایمنی برخوردار است. نیروی پدافند هوایی یمن ۴۸ ساعت پس از سرنگون شدن آپاچی ، پهپاد تهاجمی چینی « وینگ لونگ » را سرنگون کردند.

نیروهای مردمی یمن پس از مسلح شدن به پهپادهای نظامی، دومین مرحله از سیاست بازدارنده خود را آغاز کردند و طی آن در اواخر اردیبهشت امسال تاسیسات نفتی شهر "ینبع" در جنوب غرب عربستان در ساحل دریای سرخ در فاصله چند صد کیلومتری یمن و در ۲۶ مرداد سال جاری با ۱۰ پهپاد میدان و پالایشگاه نفتی  «الشیبه» شرکت ملی نفت عربستان آرامکو و بالاخره با ۱۰ پهپاد میدان های نفتی «بقیق» و «خریص» و پالایشگاه های آرامکو در استان « الشرقیه» عربستان را مورد هدف قرار دادند.

محروم شدن دانش آموزان و دانشجویان از ادامه تحصیل و بازماندن کارگران و کارمندان از ادامه کار و کسب معیشت و جان دادن مجروحان و بیماران و انتشار بیماری های واگیردار حاصل حملات بی هدف جنگنده های سعودی به مدارس ، دانشگاه ها ، کارگاه ها ، کارخانه ها ، مراکز درمانی و بیمارستان ها است.

عربستان در تجاوز خود علیه یمن از حمایت های مستقیم و غیرمستقیم مالی، نظامی، سیاسی، امنیتی و اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی بهره مند است.

 محاصره اقتصادی

گرسنگی دادن به مردم بی گناه یمن و اعمال محاصره اقتصادی علیه آنان به عنوان دومین جبهه جنگ طی پنج سال گذشته از جبهه نظامی بسیار وحشتناک تر و جنایت کارانه تر است. سازمان ملل به همراه سایر سازمان های جهانی تا کنون بارها در گزارش های خود از این امر به عنوان « بدترین جنایت علیه بشریت در سطح جهان » نام برده اند.

اما علیرغم همه اینها رژیم سعودی در این جبهه نیز نتوانست ملت مقاوم و استوار یمن را به زانو درآورد و در نتیجه طرح سلطه جویانه سعودی علیه یمن هیچ گاه تحقق نیافت.

این تجاوز نظامی و محاصره اقتصادی تا کنون جز کشته و زخمی شدن صدها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون ها تن از شهروندان محروم و ویرانی زیرساخت ها و انتشار قحطی و گرسنگی و بیماری های واگیردار در این کشور، نتیجه ای به همراه نداشته است.
کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد نیز به تازگی اعلام کرد که از سال ۲۰۱۸ تا کنون بیش از یک میلیون مورد مشکوک مبتلا به بیماری وبا در یمن گزارش شده است.

«طه متوکل» وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن (جنبش انصارالله) هم پیش‌تر با انتقاد از روند کمک‌رسانی سازمان ملل متحد به کودکان یمنی، گفته بود: هر ۱۰ دقیقه یک کودک یمنی بر اثر سوء تغذیه به کام مرگ می‌رود و هر ساعت سه کودک بر اثر محاصره یمن و نبود خدمات بهداشتی لازم، جان می‌دهد.

به گفته متوکل،  ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار کودک یمنی از ابتدای جنگ به بیماری وبا مبتلا شده‌اند که تاکنون سه هزار و ۷۵۰ نفر از آنان جان باخته‌اند.

عملیات اطلاعاتی - امنیتی

سومین جبهه جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن که از نظر اهمیت دستکمی از دو مورد قبل ندارد، جبهه عملیات اطلاعاتی امنیتی است. سعودی از نظر امنیتی نیز جبهه داخلی یمن را هدف قرار داد و برای ایجاد فتنه و آشوب و پی بردن به مراکز ارتش و کمیته های مردمی و مسائلی از این قبیل باندها و هسته های خفته بسیاری را به کار گرفت.

کودتای دو سال پیش « علی عبدالله صالح » علیه جبهه داخلی و پیوستن وی به ائتلاف متجاوز را می توان برجسته ترین اقدام امنیتی رژیم سعودی علیه یمن برشمرد. او سعی داشت صنعا و استان های یمن را به آشوب بکشد و با نیروهای امنیتی یمن به جنگ پرداخت اما این توطئه با همبستگی اقشار مختلف مردم و بیداری و آگاهی نهادهای امنیتی شکست خورد و یمنی ها در دام فتنه سعودی ها گرفتار نشدند.

فصل جدید زنجیره تجاوز سعودی آمریکایی علیه یمن اخیرا کشف شد و نهادهای امنیتی یمن اعلام کردند که طرح خطرناک سازمان یافته توسط دستگاه های اطلاعاتی کشورهای متجاوز را خنثی کردند. این طرح قصد داشت جبهه داخلی را هدف قرار داده و امنیت و آرامش عمومی در یمن را برهم زده و در این کشور آشوب به پا کند. این عملیات از دو باند وابسته به کشورهای متجاوز تشکیل یافته است که شماری از عناصرش بازداشت شده اند و دستگاه های امنیتی یمن توانستند این عملیات را در مراحل ابتدایی آن مهار کرده و به کنترل خود درآورند.

این اقدام نشان داد که ائتلاف متجاوز ظرف پنج سال گذشته هیچ گاه از توطئه چینی علیه ملت یمن و امنیت و ثبات این کشور باز نمانده است اما رژیم سعودی هیچ گاه نتوانست ظرف پنج سال گذشته به اهداف توسعه طلبانه خود در یمن تحقق ببخشد و این کشور را تحت سلطه و اختیار خود درآورد.

در واقع شکست ائتلاف سعودی در زمینه های نظامی ، امنیتی و محاصره اقتصادی باعث شد تا برای جبران شکست ها و ناکامی های خود به دنبال یافتن راه های دیگری برآید. این شکست ها هم اکنون نه تنها در میان مراکز تحقیقات و پژوهش در سطح جهان بلکه در میان دولت ها به موضوع قابل توجهی جهت تحقیق و گفت وگو و بحث و بررسی تبدیل شده است.


 
تلاش ائتلاف برای ایجاد آشوب سازمان یافته در درون یمن

ائتلاف سعودی با توجه به تحولات شکل گرفته در لبنان و عراق سعی کرد تا با استفاده از عناصر مزدور و منافق خود تحت عنوان « خواسته های اجتماعی » اعتراضات فتنه آمیز را در یمن به راه اندازد تا شاید بتواند با نفوذ به جبهه داخلی یمن به اهداف موردنظر خود در این کشور دست یابد یعنی همان هدف هایی که از راه نظامی و محاصره اقتصادی نتوانست به آنها تحقق ببخشد.

در واقع سران سعودی در نتیجه نداشتن درک صحیحی از ماهیت یمن و مردمش تصور می کردند که ظرف چند روز و یا حداکثر چند هفته جنگ این کشور را به تصرف خود درآورند و همین سوء برداشت و ارزیابی اشتباه هم اکنون شاهزاده های سعودی را واداشت تا پدیده « ناآرامی های هدفمند » را در مورد مردم یمن تجربه کنند و بدین ترتیب میزان آگاهی و هوشیاری ملت یمن را بسنجند.

در واقع کشورهای متجاوز پس از پنج سال شکست های متوالی چیزی به دست نیاورده اند و تمامی امیدهایشان در نتیجه صبر و ایستادگی یمنی ها از بین رفت و تمامی اهداف از پیش تعیین شده ائتلاف سعودی در برابر آگاهی و هوشیاری ملت یمن و محافظت نهادهای امنیتی از امنیت و ثبات این کشور سرابی بیش نیست .

وزارت کشور یمن در همین رابطه در روز یکشنبه دهم آذر ماه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که دستگاه های ویژه امنیتی پس از ردیابی دقیق و پیگیری های مستمر توطئه خطرناک نهادهای اطلاعاتی جاسوسی کشورهای متجاوز را کشف کردند زیرا از تحقق بخشیدن به هر گونه پیشرفت نظامی در میدان عمل ناکام مانده بودند.

در این بیانیه آمده است: واحدهای اطلاعاتی امنیتی جاسوسی متجاوز با هدف قرار دادن صلح و ثبات جامعه سعی داشتند تا در جبهه داخلی یمن نفوذ کنند. دستگاه اطلاعاتی سعودی به مهم ترین افسران خود ماموریت داده بود تا با تشکیل دو باند و انجام حمایت و پشتیبانی مالی و لجستیکی از آنها و با سوء استفاده از وضعیت وخیم اقتصادی یمن عملیات خرابکارانه را به سرانجام برسانند اما ناکام ماند.

۱۴۸۷

برچسب‌ها خریص جنبش انصارالله لبنان ائتلاف سعودی عراق عربستان صنعا بحرین سودان امريكا کویت مصر رژیم صهیونیستی سازمان ملل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خریص جنبش انصارالله لبنان ائتلاف سعودی عراق عربستان صنعا بحرین سودان امريكا کویت مصر رژیم صهیونیستی سازمان ملل خریص جنبش انصارالله لبنان ائتلاف سعودی عراق عربستان صنعا بحرین سودان امريكا کویت مصر رژیم صهیونیستی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۹۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرگونه حمله نظامی به ایران این ۳ جبهه را شله ور می کند!

به گزارش همشهری آنلاین،‌ یک رسانه مصری با اشاره به پاسخ تنبیهی تهران علیه رژیم صهیونیستی و ادعای تل آویو درباره حمله به ایران، به هراس آمریکا و غرب از تبعات شعله ور شدن اوضاع در منطقه پرداخت.

الاهرام مصر در مطلبی با اشاره به تحولات منطقه نوشت که در حالی که مطالب درز شده به رسانه های غربی، از حمله قریب الوقوع تل آویو علیه ایران حکایت دارد، اما اطلاعات دیگر از دو دستگی در میان سران رژیم صهیونیستی درباره ایران حکایت دارد.

این رسانه مصری با اشاره به همسویی آمریکا و غرب با جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت نامحدود آنها از این رژیم علیه ایران افزود: آمریکا و غرب به خوبی می‌دانند که هرگونه حمله نظامی به ایران به مثابه شعله ور شدن سه جبهه است که منطقه را ملتهب تر خواهد کرد؛ جبهه نخست در سوریه، جبهه دوم در لبنان و جبهه سوم در جنوب دریای سرخ. از این رو غرب با احتیاط حرکت می‌کند.

الاهرام ادامه داد: آنچه رسانه های آمریکایی درباره تلاش جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره قانع کردن بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره واکنش نشان ندادن شتابزده مطرح کرده اند، به ویژه اینکه واشنگتن در هر حمله ای به ایران مشارکت نخواهد کرد و به دنبال گزینه دیپلماسی در مقطع کنونی است، به منطق نزدیک تر است.

این رسانه مصری اضافه کرد: آمریکا می‌داند که گسترش دامنه جنگ در خاور میانه به نفع واشنگتن و احدی نیست، به ویژه آنکه گزینه های انتقام جویانه ایران شامل منافع آمریکا به شکل مستقیم به ویژه در تنگه هرمز می شود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ با انتشار اطلاعیه‌ای، از انجام عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل با هدف تنبیه تل‌آویو برای حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه خبر داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق صورت گرفت.

کد خبر 845175 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل مصر اسرائیل خبر ویژه رسانه‌ خارجی خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حکیم: قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی ثابت شد
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • حکیم: ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی قدرت خود را ثابت کرد
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • هرگونه حمله نظامی به ایران این ۳ جبهه را شله ور می کند!
  • کارشناسان اسرائیلی درباره عملیات تاریخی ایران چه می‌گویند؟
  • شکست صهیونیست‌ها در همه جبهه‌ها
  • السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد
  • نگاه دولت‌های عربی به درگیری ایران و اسراییل
  • نگاه دولت های عربی به درگیری ایران و اسراییل