Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@22:51:05 GMT

پخش اذان از کلیسایی در سوئد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۹۶۹۹

پخش اذان از کلیسایی در سوئد

کلیسایی در شمال سوئد در رویدادی با عنوان "نیایش برای بشریت" که بر گوناگونی باورها و لزوم اتحاد پیروان ادیان مختلف متمرکز بوده، اذان پخش کرد.

به گزارش ایسنا، کلیسای "کورپیلومبولو" در بخش پایالا در شمال سوئد در بخشی از رویدادی با نام "جشنواره اروپایی شب" اذان پخش کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پخش این اذان در بخشی از نمایشی با نام "نیایشی برای بشریت" صورت گرفت که در توضیح آن نوشته شده بود، "همه ما فرزندان زمین هستیم".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایش از سوی انجمن فرهنگی کلیسای کورپیلومبولو با همکاری جنبشی که در واکنش به رسوایی توهین به پیامبر اسلام (ص) در سال 2005 تشکیل شد، تهیه شد.

این نمایش همچنین علاوه بر اذان شامل نواهایی به زبان سامی، سوری، عربی و عبری، مانتراهای هندو و موسیقی بومی شمال اروپا بود.

رییس انجمن فرهنگی کلیسای کورپیلومبولو اظهار کرد: ما با نمایندگان کلیسای سوئد گفتگویی درباره صحیح بودن پخش اذان و نمادهایی از ادیان دیگر داشتیم. من توضیح دادم که  نیایشی برای بشریت هرگز در کلیسا نادرست نخواهد بود، چه شامل اذان باشد چه نه و سپس آنان چراغ سبز را برای این کار به ما نشان دادند.

 کشیش این کلیسا نیز ضمن موافقت با این اقدام، اظهار کرد: این رویداد به گوناگونی (ادیان) می‌پردازد و یک نیایش معمولی نیست. این یک بیان فرهنگی از تمایلی مشترک برای رسیدن به صلح فارغ از باورهای انسان‌هاست. برخی ممکن است این اقدام را بحث‌براگیز بدانند اما ما بنا به دلایلی و با ارزیابی این کار را انجام داده‌ایم.

انجمن کلیسای جامع استکهلم نیز از این رویداد حمایت کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سوئد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۹۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ طنین صدای اذان در قلب آمریکا

در تجمع اعتراضی دانشجویان و اساتید دانشگاه نیویورک آمریکا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه صدای اذان طنین انداز شد.

دریافت 15 MB

دیگر خبرها

  • فیلم/ طنین صدای اذان در قلب آمریکا
  • اعتراض متفاوت و شوکه کننده به کریدور زنگه زور توسط کلیسای سرکیس مقدس + تصاویر
  • فیلم/ تظاهرات حامیان فلسطین در پایتخت سوئد
  • چرا حکم فردی که به جاسوسی اعتراف کرده است اجرا نمی شود؟/ پدرم راضی نیست با فردی که دستش به خون دانشمندان هسته‌ای آغشته بوده مبادله شود+فیلم
  • چرا حکم فردی که به جاسوسی اعتراف کرده است اجرا نمی شود؟/پدرم راضی نیست با فردی که دستش به خون دانشمندان هسته‌ای آغشته بوده مبادله شود+فیلم
  • فلورانس رنسانسی؛ خواهر ایتالیایی اصفهان + عکس
  • فلورانس رنسانسی؛ خواهر ایتالیایی اصفهان
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • جشن هواداران اینتر در خیابان‌های میلان و در مقابل کلیسای معروف شهر پس از کسب بیستمین قهرمانی در سری آ / فیلم
  • (تصاویر) تغییر چهره زنانه سارا و نیکا در سوئد! | دوقلوهای شیرگاهی جای ما را گرفتند!