Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@05:53:24 GMT

تولید لوله های نانویی برای انشعاب آب با مقاومت بالا

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۹۷۵۴

تولید لوله های نانویی برای انشعاب آب با مقاومت بالا

به گزارش خبرنگار مهر، یک شرکت دانش بنیان در یزد توانسته آلومینیوم را جایگزین برنج برای لوله های مقسم آب کنند که از قیمت بالایی برخوردارند. این محصول در چرخدنده ها، قابلمه ها، کلکتور و ... استفاده می شود.

محمدرضا نصیری زاده مدیر فروش یک شرکت دانش بنیان در یزد گفت: ما در سال ۹۴ بر اساس ارائه خدمات آبکاری با نانوپوشش کار خود را آغاز کردیم؛ اکنون به مرحله ای رسیده ایم که این نانوپوشش ها در مقسم های لوله های آب به کار می روند؛ در حال حاضر در یزد به صورت کامل از این لوله ها استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه کلدکتور لوله های مقسم اب در ایران جنسی برنجی دارند، بیان کرد: این جنس سنگین و پرهزینه است و تنها ۱۰ سال گارانتی دارند؛ اما وقتی از آلومینیوم را روکش نانوپوشش استفاده می شود گارانتی آن به ۵۰ سال می رسد و ۳۰ درصد ارزان تر هم می شود.

وی افزود: این لوله های مقسم آب استحکام بالایی دارند و مقاومت به خوردگی  آنها بالاست؛ همچنین در برای سایش و حرارت بالا نیز مقاوم هستند.

به گفته وی، ما در صدد هستیم از پلیمر و نانو در این آلومینیوم ها استفاده کنیم تا در برابر اسید هم مقاوم باشند. این موضوع در سطح تست انجام شده است. این مقاومت در برابر اسید در صنعت نفت کاربرد زیادی دارد که امیدواریم آن را به تولید برسانیم.

وی با بیان اینکه صنایع لوله کشی ساختمان ۸۰ درصد در یزد استفده می شود، تاکید کرد: البته علاوه بر یزد، این کلکتورهای آلومینیومی در اصفهان نیز استفاده می شود و به صورت موردی در برخی استانها به کار گرفته شده است.

نصیری زاده در خصوص صادرات گفت: ما در صدد بودیم که با گرجستان تعاملاتی داشته باشیم اما با برخی عوامل سیاسی مانع از این ارتباطات شد؛ همچنین قرار بود با آلمان برای استفاده از این کلکتورها قراردادی داشته باشیم اما دیدیم که چین با قیمت پایین تری آنرا به آلمان می فروشد.

وی ادامه داد: چینی ها از استیل برای ساخت کلگتورها بهره می برند و با اینکه این فلز قیمت بالایی نسبت به آلومینیوم دارد ولی نمیدانیم چطور قیمت محصول چینی از محصولی که تولید میکنیم پایین تر است.

نصیری زاده با بیان اینکه تخمین می زنیم در ایران ۱۰۰هزار انشعاب به صورت ماهانه استفاده شود (که سی درصد صدهزارتا وارداتی هستند) گفت: تامین ۱۵هزار انشعابات در اصفهان و تقریبا  ۱۰ هزار انشعاب در  یزد و خارج از یزد توسط شرکت ما تامین می شود.

عدم وجود استانداردهای کافی برای آلومینیوم

وی در خصوص مشکلات  نانوپوشش در فلزات گفت: در حال حاضر هیچ استانداردی برای تولید تجهیزات از الومنیوم در کشور ما وجود ندارد و از سوی دیگر علاوه بر استانداردها ما نیازمند تاییدیه هایی از وزارت بهداشت هستیم.

کد خبر 4795229 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان آلومینیوم یزد فناوری نانو نوآوری تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امنیت اطلاعات شرکت دانش بنیان فناوری فضایی اینترنت ربات موبایل فیس بوک ایالات متحده آمریکا زیست فناوری گوگل فناوری نانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۹۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۷۸۰ انشعاب گاز رایگان به جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی اردبیل

میرسعید سیدمتین گفت: توسعه متوازن نعمت الهی گاز در جامعه و کمک به اقشار کم‌برخوردار در راستای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت گاز است و از ۷۸۰ انشعاب رایگان اعلام شده، ۴۸۴ انشعاب به خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد امام (ره)، ۱۴۳ انشعاب به خانواده‌های زیرپوشش سازمان بهزیستی و ۱۵۳ انشعاب به سایر اقشار جامعه هدف واگذار شده است.

مدیر عامل شرکت گاز اردبیل با اشاره به این که این اقدام از سوی همه ادارات گاز استان انجام گرفته است، افزود: مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام (ره) و سازمان بهزیستی در صورتی‌ که تاکنون از این امتیاز استفاده نکرده‌اند، می‌توانند پس از دریافت معرفی‌نامه از دستگاه مربوطه و ارائه آن به اداره گاز منطقه در زمان اشتراک‌پذیری از این امتیاز استفاده کنند.

سیدمتین با اشاره به اینکه مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی با قرار گرفتن در سه پلکان نخست مصرف گاز از قبض رایگان برخوردار می‌شوند، گفت: بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی می‌توانند از قبض رایگان گاز بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل افزود: این شرکت گاز از بدو تاسیس تا بحال به بیش از ۵۶۶ هزار مشترک خدمات ارائه می‌کند و از این تعداد ۴۲۵ هزار مشترک شهری و ۱۴۰ هزار مشترک روستایی هستند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • استفاده از هنر قدیمی ژاپنی برای طراحی مواد پیشرفته نانویی
  • افزایش تولید برق کشور با یاری شرکت انتقال گاز
  • تولید نخستین آنتن ۶۰ گیگاهرتزی جهان/ مسیر توسعه «سیکس جی» هموار شد
  • روسیه تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس را غیرقانونی خواند
  • واگذاری ۷۸۰ انشعاب گاز رایگان به جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی
  • برداشت گاز همدان از خطوط انتقال به چهار میلیارد و ۱۵۷ میلیون مترمکعب رسید
  • واگذاری ۷۸۰ انشعاب گاز رایگان به جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی اردبیل
  • عبور تولید آلومینیوم کشور از مرز ۶۳۵ هزار تن
  • توضیح ۶ دلیل برای خرید شیرآلات KWC
  • معافیت ۲۷ هزار مددجوی کمیته امداد از پرداخت عوارض