Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان گفت: مهمترین علل وقوع پرونده‌های مالی در پلیس فتا لو رفتن اطلاعات بانکی به ویژه رمز دوم یا رمز اینترنتی افراد است. ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سرهنگ مرتضی بزی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جرایم مالی با عنوان برداشت وجه بصورت غیرمجاز از حساب اشخاص دارای بالاترین میزان وقوع است، بطوری که بیش از نیمی از پرونده‌های حوزه فضای مجازی استان در این بخش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست پلیس فتا سیستان و بلوچستان تصریح کرد: جرائم برداشت غیرمجاز یا سرقت از حساب‌های بانکی غالباً در سه بستر کپی کردن کارت‌های بانکی، برداشت های فیشینگ و برداشت از طریق کیلاگرها  انجام می‌شود. مهمترین علل وقوع پرونده‌های مالی در پلیس فتا لو رفتن اطلاعات بانکی خصوصا رمز دوم یا رمز اینترنتی افراد است.

هشدار پلیس فتا درباره پیامک جعلی"خودروی شما مشمول 80 درصد بخشش خلافی شده" در قمواکنش پلیس فتا به ایمیل احضار و بازخواست عملکرد کاربران در فضای مجازیهشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری با ترفند برنده شدن در قرعه‌کشی در قم

این مقام انتظامی اظهار داشت: برآیند تحلیل‌ها و بررسی کارشناسان حوزه امنیت و نهایتاً خروجی هماهنگی صورت گرفته بین بانک مرکزی، قوه قضائیه و پلیس فتا این بوده است که  با تخصیص رمز دوم یکبار مصرف بانکی به کاهش جرم در این زمینه کمک و منجر به کاهش وقوع جرم می‌شود.

وی گفت: بر اساس اعلام بانک مرکزی، ارائه رمز دوم یکبار مصرف توسط تمامی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری کشور از ابتدای دی ماه  اجباری است؛ ارائه خدمت رمز دوم یک‌بار مصرف به صورت کاملاً رایگان در قالب نرم افزار جداگانه رمزساز یا از طریق پیامک برای مشتریان بانکی ارسال می‌شود و مشتریان به منظور فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف می‌توانند از طریق مراجعه به شعب، استفاده از همراه بانک و خودپرداز بانک‌ها  اقدام کنند.

سرهنگ بزی بیان داشت: مهمترین مزیت استفاده از OTP  و یا رمز یکبار مصرف این است که سرقت اطلاعات با دانستن رمز عبور غیر ممکن می‌شود. در نتیجه اگر مجرم سایبری رمز عبور قبلی شما را داشته باشد با توجه به این که رمز باطل شده نمی‌تواند وارد سیستم شود. نهایتاً راه‌اندازی و گسترش استفاده از رمز یک‌بار مصرف کاهش بسیار زیاد جرائم سایبری مالی به خصوص در بحث برداشت‌های غیرمجاز را به دنبال دارد؛ در حقیقت در تکنولوژی OTP برای انجام هر تراکنش، یک رمز تصادفی تولید و صرفاً برای یک تراکنش اعتبار دارد.

سرپرست پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از شهروندان خواست به امنیت اطلاعات خود توجه بیشتری کرده و در این زمینه جهت کسب مشاوره و راهنمایی بیشتر به سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir، لینک ثبت گزارش‌های مردمی  مراجعه کنند.

انتهای پیام/393/ز

R7843/P/S6,65/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۹۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناگفته‌های دردناک زنان سیستان و بلوچستان از وضع آب شرب: خیلی بو میده! | فیلم

مردم سیل زده سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگاران گفت: همیشه که آب شرب نیست، بعد از مدتی هم که درست میشه فقط کافیه سیل بیاد، کل زیرساخت‌ از بین میره و آب فاضلاب هم مخلوط میشه. منبع: چندثانیه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خبر‌های خوش سیستان و بلوچستان در هفته‌ای که گذشت
  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور
  • امدادرسانی آتش‌نشانان به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • چهارشنبه این هفته سیستان وبلوچستان ودغدغه‌های شما هم استانی‌ها
  • ناگفته‌های دردناک زنان سیستان و بلوچستان از وضع آب شرب: خیلی بو میده! | فیلم
  • ببینید | ناگفته‌های دردناک و تلخ زنان سیستان و بلوچستان درباره آب؛ آواره‌ایم!
  • هشدار نارنجی هواشناسی در سیستان و بلوچستان
  • رادیو باسابقه‌ترین رسانه در صداوسیمای سیستان و بلوچستان
  • تاکید ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بر نقش مردم در توسعه
  • امدادرسانی هلال احمر یزد به سیل زدگان سیستان و بلوچستان