Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سعیدرضا عاملی دبیر به همراه جمعی از اعضای  این شورای عالی انقلاب فرهنگی همزمان با سی وپنجمین سالگرد تشکیل این نهاد با حضور پرشور خود در حرم مطهر امام خمینی(ره) یاد و خاطره پیر جماران را گرامی داشتند.
شرکت کنندگان در این مراسم با نثار تاج گل و قرائت فاتحه ضمن ادای احترام به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان‌های والای امام راحل، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب تجدید میثاق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را گرامی داشتند.
سعید رضاعاملی در جمع خبرنگاران اظهار داشت :انقلاب اسلامی را مدیون امام(ره) هستیم به دلیل وجود شخصیت امام خمینی(ره) مسیر انقلاب اسلامی عوض و منجر به رشد وشکوفایی کشور در دوران کنونی شد.
وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) بنیان گذار شورای عالی انقلاب فرهنگی است، گفت: تمام این پایه گذاری ها از اندیشه های فکری امام نشات گرفته است.
۱۹ آذر به عنوان سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی نامگذاری شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 آرمان های امام راحل آیت الله هاشمی رفسنجانی امام راحل حرم مطهر شورای عالی انقلاب فرهنگی قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۹۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسروپناه: حکمرانی را به مشارکت حداکثری مردمی تبدیل کنیم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر این‌که باید مدل حکمرانی سلسه مراتبی را به حکمرانی با مشارکت حداکثری مردمی تبدیل کنیم، گفت: اگر بخواهیم از سیاست‌گذاری تا تصدی‌گری این فرایند رعایت شود باید پیگیری انجام شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد با بیان این‌که‌ هم‌اکنون کار مهم شورای عالی انقلاب فرهنگی تبدیل شورا به قرارگاه است، اظهار داشت: قرارگاه به معنی پیگیری تدبیر، راهبری و هدایت‌گری دستگاه‌ها برای تحقق مصوبات است. شورای فرهنگ عمومی سفرهای استانی و جلساتی را با هیات علمی دانشگاه‌ها برای علم و  فناوری و بحث نخبگان و دانش‌بنیان برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی از مساله‌ای به مساله‌ای دیگر تلاش می‌کند که نیازها و مشکلات را رفع کند ادامه داد وگفت: برخی مواقع حتی نخبگان و دانش‌بنیان‌هایی که دچار چالش هستند و دستگاه‌ها از آن‌ها حمایت نمی‌کنند را نیز مصداق به مصداق دنبال می‌کنیم تا به نتیجه برسند زیرا این اصلیت کار قرارگاهی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این‌که کار قرارگاهی به معنی پیوند سیاست‌ها و قوانین با عرصه واقعیت‌های فرهنگی و اجتماعی است، گفت: شاخص‌هایی در حوزه علم و فناوری و فرهنگ اجتماعی در چهار ستاد انقلاب فرهنگی تعریف شده‌اند و شورای فرهنگ عمومی براساس شاخص‌ها نحوه اجرا و کارکرد و حتی ارزیابی و اثرسنجی مصوبات را دنبال می‌کند.

وی با بیان این‌که مصوبات بسیار خوبی در کشور تدوین می‌شوند که افزون بر  سیاست‌های کاربردی قوانینی دارند که در تنظیم‌گری می‌توانند موثر باشند، تصریح کرد: اما مشکل جدی ما در اجرای مصوبات است زیرا برخی از مصوبات خوب اجرا نمی‌شوند و به همین دلیل بین سیاست، قانون و اجرا حلقه‌های میانی وجود دارد و باید برای رفع این مساله  بحث تنظیم‌گری قوانین و مشارکت حداکثری مردمی را در آن تنظیم کنیم.

خسروپناه با بیان این‌که از فرایند سیاست‌گذاری تا تنظیم‌گری و تنظیم‌گری تا تصدی‌گری به حکمرانی تعبیر می‌شود، گفت: در این شیوه هر دستگاه حاکمیتی به نیروهای سلسله مراتبی و هرمی اوامر می‌دهد اما باید گفت که این شیوه حکمرانی جوابگو نیست.

وی با تاکید بر این‌که باید مدل حکمرانی سلسه مراتبی را به حکمرانی با مشارکت حداکثری مردمی تبدیل کنیم افزود: اگر بخواهیم از سیاست‌گذاری تا تصدی‌گری این فرایند رعایت شود باید پیگیری انجام شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر این‌که هنگامی که مصوبه‌ای ابلاغ می‌شود مسئولان ذی‌ربط باید پیگیری کنند تا تحقق خارجی پیدا کند گفت: صرفا ابلاغ مصوبه، نامه‌نویسی و ارسال نامه‌ کافی نیست و حتما باید پیگیری صورت گیرد و در این کار هر چه مشارکت مردمی در حوزه فرهنگ بیشتر شود نتایج بیشتری خواهیم دید.

به گزارش تسنیم، سند برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی خوزستان روز سه‌شنبه با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و مسئولان خوزستانی رونمایی شد.

انتهای پیام/735/

دیگر خبرها

  • سخنران مراسم ۱۲ فروردین۱۴۰۳ در حرم امام راحل مشخص شد
  • سخنران مراسم ۱۲ فروردین در حرم امام راحل مشخص شد
  • سخنرانی رئیس جمهور در مراسم ۱۲ فروردین در حرم امام راحل
  • ۱۲ فروردین تکمیل کننده نهضت و انقلاب امام‌ خمینی راحل می باشد
  • اجتماع بزرگ «امام حسنی‌ها» تجدید میثاق مردم با قرآن و عترت بود
  • بانکی پور: فرهنگ جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه نیست
  • هدف‌گذاری برای تبدیل ایران به قطب توریست درمانی
  • ساعی: انجام کار فرهنگی منجر به رفع بسیاری از مشکل‌های کشور می‌شود
  • ضرورت تشکیل اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان
  • خسروپناه: حکمرانی را به مشارکت حداکثری مردمی تبدیل کنیم