Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان از آغاز کار گلخانه هیدروپونیک این دانشگاه به مساحت 13 هزار مترمربع از ابتدای دی‌ 98 خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از رفسنجان، علی باقری‌زاده در دیدار با حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه سال جاری چند طرح در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان در حال اجرا داریم، اظهار کرد: «یکی از این طرح‌ها ساخت نیروگاه خورشیدی 100 کیلوواتی و تولید برق و فروش آن به شبکه توزیع برق کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «طرح دیگر راه‌اندازی مرکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی پیشرفته کشت‌بافت بوده که در کشور بی‌نظیر است و در این پروژه به‌دنبال آن هستیم تا نهالی از پسته و خرما تولید کنیم که به شوری آب‌وخاک مقاوم باشد.»

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان با دعوت از حجت‌الاسلام اصغر عسکری برای بازدید از طرح‌های پژوهشی این واحد دانشگاهی از برپایی همایش ملی وقف در فرهنگ رضوی در خرداد 1399 با همکاری آستان قدس رضوی و سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این دانشگاه خبر داد.

دانشگاه باید برای رفع نیازهای کشور قدم بردارد

امام جمعه رفسنجان نیز در این دیدار بیان کرد: «مقام معظم رهبری تأکید  دارند که دانشگاه‌ها با حرکت جهادی پیش روند و این حرکت جهادی دانش‌بنیان و درون‌گرا نیز باشد که اکنون با تکیه بر این اصول شاهد پیشرفت‌های پزشکی، صنعت موشکی، هسته‌ای و ... هستیم.»

حجت‌الاسلام اصغر عسکری تصریح کرد: «دانشگاه باید برای رفع نیازهای کشور مانند تولید بذر که ارزش‌افزوده بالایی دارد، قدم بردارد، عمدتاً تولید بذر در انحصار چند کشور خارجی است که کشاورزان باید میلیون‌ها تومان برای خرید بذر پول بدهند.»

امام جمعه رفسنجان عنوان کرد: «اگر دشمن در زمینه بذر ما را تحریم کند، دیگر نمی‌توانیم ابتدایی‌ترین محصولات کشاورزی را داشته باشیم؛ بنابراین باید در زمینه تولید بذر در راستای خودکفایی قدم برداریم.»

انتهای پیام/4121/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: طرح های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان گلخانه هیدروپونیک علی باقری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۹۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛  فرماندار رزن در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه اقتصادی این شهرستان، با اشاره به وضعیت گلخانه‌های سطح شهرستان رزن گفت: شهرستان رزن تا قبل از دولت سیزدهم تنها دارای ۲۱ هکتار گلخانه بود که در دولت سیزدهم در حال حاضر ۳۵ هکتار گلخانه در حال فعالیت است و ۱۱۸ هکتار نیز مجوز تغییر کاربری برای ساخت گلخانه صادر شده و منتظر اخذ تسهیلات است.

علی اصغر غفاری‌آثار با بیان اینکه واحد مرغداری توجیه اقتصادی خوبی دارد و نیاز واقعی کشور است و کشور را از واردات بی‌نیاز می‌کند افزود: در تلاش هستیم تا با جذب تسهیلات مورد نیاز تعداد واحد‌های مرغداری شهرستان رزن را افزایش دهیم.

او یکی از اقدامات خوب در راستای توسعه مرغداری شهرستان رزن انجام شده را ساخت واحد تولید غذای مرغ دانست و گفت:این واحد توسط بخش خصوصی در دست ساخت است که امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

او با تأکید بر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در بحث مهارت‌آموزی و اشتغال پایدار برای تحقق شعار سال یادآور شد: توجه به برگزاری دوره‌های آموزشی میراث فرهنگی در بحث صنایع دستی هر یک می‌تواند از نقش مؤثری در اشتغال برخودار باشد.

دیگر خبرها

  • ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شده است
  • ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند
  • برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد
  • تولید ۴۰۰ هزار تن گوجه فرنگی در جنوب استان بوشهر
  • ورامین پیشرو در تولید محصولات گلخانه‌ای
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • آغاز به کار هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور
  • تالاب «میقان» در مسیر مرگ خاموش!/ شرکت دانش‌بنیان در حوزه ایزوگام راه‌اندازی می‌شود