Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس اعلام مرکز ملی پایش و هشدار خشکسالی، بیشینه مجموع بارش هفته یازدهم سال آبی امسال ( ۱۱ تا ۱۷ آذرماه ) در ایستگاه انزلی در حوضه آبریز رودخانه‌های تالش به میزان ۲۳۷.۵ میلیمتر بوده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در هفته یازدهم از سال زراعی امسال ( ۱۱ تا ۱۷ آذرماه )، تمام حوضه‌های آبریز کشور بارشی بین ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۰ تا بیش از ۱۵۰.۰ میلیمتر را دارا بوده‌اند که بیشترین بارش مربوط به حوضه‌های آبریز رودخانه‌های تالش، رودخانه‌های بین سفیدرود و هراز، کارون بزرگ، کرخه، مرزی غرب، حله، جراحی و زهره بوده است.

همچنین در هفته ای که گذشت، بیشینه دمای کشور در ایستگاه زرآباد ( استان سیستان و بلوچستان) با ۳۰.۷ درجه سلسیوس ثبت شده است. این درحالی است که در هفته گذشته هموطنان ما در ایستگاه کوهرنگ (استان چهارمحال و بختیاری) دمای منفی ۱۰.۹درجه را تجربه کرده‌اند و نسبت به بلند مدت بیشترین دما در بم (استان کرمان) با ۳۴.۷ و کمترین دما خلخال (استان اردبیل) با دمای منفی ۲۵ درجه گزارش شده است. دمای متوسط سراسر کشور ۹.۵ درجه بوده که نسبت به ‌مدت مشابه در بلند مدت ۱.۶ کاهش داشته است.

در تهران نیز بیشینه و کمینه‌ دما به ترتیب ۱۳ و ۲ درجه گزارش شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری استان سیستان و بلوچستان استان کرمان خشکسالی زهره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۰۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری

به گزارش «تابناک» به نقل از آخرین خبر، از میان حوضه‌های درجه ۲ کشور، حوضه قره‌سو و گرگان با متوسط بارش ۳۹.۱ میلی‌متر و بیشینه بارش ۸۵ میلی‌متر و کویر درانجیر با مقدار میانگین ۲۵.۳ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۱۲۱.۶ میلی‌متر و هراز و قره‌سو با مقدار میانگین ۳۹.۷ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۸۶.۷ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه‌های درجه دو کشور هستند.

از میان استان‌های کشور، استان‌های گلستان، مازندران و یزد با بارش تجمعی معادل ۷۵-۵۰ میلی‌متر در هفته جاری پر بارش‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

دیگر خبرها

  • تا آخر خرداد چقدر بارندگی داریم؟
  • باران رگباری ، تگرگ ،صاعقه و تندبادهای لحظه ای در کرمان
  • بارش‌های مطلوب بهاری تا نیمه خرداد
  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در کرمان
  • تداوم رگبار و رعد و برق تا پایان هفته/ شدت بارندگی در این استان‌ها
  • بارش‌های فراوان اردیبهشت در راه است / احتمال سیلاب در کدام مناطق بیشتر است؟
  • بارش‌های فراوان اردیبهشت در راه است | احتمال سیلاب در کدام مناطق بیشتر است؟
  • اعلام پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری
  • افزایش 5 درجه ای دمای هوا درآذربایجان غربی