Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس پارلمان لبنان از احتمال مأمور شدن دوباره نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور این کشور برای تشکیل دولت جدید خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ایلی الفرزلی» معاون «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان احتمال داد، در جلسه دوشنبه هفته آینده پارلمان «سعد الحریری» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان بار دیگر مأمور به تشکیل دولت جدید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، الفرزلی در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: «الحریری صلاحیت تشکیل دولت را دارد و طیف سنی وی را به عنوان رئیس فراکسیون بزرگ پارلمانی (المستقبل) انتخاب کرده است».

شهرهای لبنان از ۲۴ مهر در اعتراض به اوضاع معیشتی و اقتصادی و اعمال مالیات بر برخی از خدمات دولتی، به عرصه برگزاری تظاهرات مردمی تبدیل شده است. معترضان خواهان اصلاحات جدی و برکناری مسئولان فاسد و فاقد صلاحیت هستند.

در پی این اعتراضات الحریری نیز در تاریخ هفتم آبان استعفای خود را تقدیم رئیس‌جمهور لبنان کرد و تا زمان انتخاب نخست‌وزیر جدید، دولت پیشبرد امور را به خواسته رئیس جمهور تشکیل داد.

 قرار بود دوشنبه هفته جاری (۱۸ آذر) جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب نخست‌وزیر برگزار شود و «سمیر الخطیب» گزینه‌ای بود که بیشترین بخت را داشت اما وی  پس از دیدار با مفتی کل اهل سنت لبنان شیخ «عبداللطیف دریان» در دارالفتوا از نامزدی برای نخست‌وزیری استعفا داد و گفت، دریان به او گفته از سعد الحریری حمایت می‌کند.

روزنامه «الاخبار» در این باره نوشت: «الحریری بار دیگر نامی را که قرار بود جانشین وی در پست نخست‌وزیری باشد، سوزاند. سمیر الخطیب پس از آنکه حمایت از الحریری را در دارالفتوا شنید از نامزدی عذر خواست. الحریری و دارالفتوا با یکدیگر بر اصل تفاهم برای انتخاب نخست‌وزیر مکلف قبل از دعوت به رایزنی‌های پارلمانی مشروعیت دادند. الحریری از تعطیلی دولت به باج‌خواهی رسیده: یا من یا هیچ کس» (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: سعد الحریری لبنان نبیه بری پارلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۰۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوش آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی + فیلم

ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم صبح امروز به پاکستان رفت، شهباز شریف نخست وزیر پاکستان به زبان فارسی خوش آمد کرد و در ادامه گفت: بعد از انتخاب دولت جدید پاکستان برای اولین‌بار است که یک مقام عالی‌رتبه به کشور ما می‌آید و این موجب افتخار ماست. چشم ما روشن و دل ما شاد. خیلی خوب.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • پشت پرده خشم احمدی نژاد از معاون تازه فوت شده‌اش
  • پشت پرده خشم احمدی نژاد از معاون تازه فوت شده اش /‌۱۸ نکته جالب درباره پرویز داوودی
  • دعا کردن ابراهیم رئیسی در کاخ نخست وزیری پاکستان
  • (عکس) دعا کردن ابراهیم رئیسی در کاخ نخست وزیری پاکستان
  • خوش آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی + فیلم
  • مطالبات علمای شیعه از حکومت سرپرست افغانستان
  • کاشت نهال دوستی توسط رئیس جمهور در کاخ نخست وزیری پاکستان
  • استقبال سازمان همکاری اسلامی از توافق تعیین حدود مرز آذربایجان و ارمنستان