Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: طرح تمام‌ایرانی افزایش و نگهداشت توان تولید نفت که با دستور و پیگیری‌های وزیر نفت کلید خورد، در فاز اجرا قرار دارد و با جدیت پیگیری می‌شود.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، احمد محمدی در توضیح بیشتر گفت: این طرح در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب موسوم به 28 مخزن است و در قالب 27 بسته کاری پیگیری می‌شود که امیدواریم حداکثر 30 ماه آینده پایان یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی نگهداشت و افزایش تولید، اشتغال‌زایی، توجه حداکثری به ساخت داخل و توجه به مسئولیت‌های اجتماعی را از مهم‌ترین اهداف و نتایج اجرای این طرح مهم ملی دانست و افزود: حدود 70 درصد این طرح در استان خوزستان و 30 درصد در سایر استان‌های همجوار شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اجرا می‌شود که با دستور مستقیم وزیر نفت، 4 درصد از کل هزینه‌کرد آن در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و در زمینه اقدام‌ها و پروژه‌های عام‌المنفعه مناطق پیرامونی صرف خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب طرح 28 مخزن را به واسطه بهره‌مندی از پیمانکاران، سازندگان و نیروی انسانی ایرانی و استفاده حداکثری از کالا، مواد و تجهیزات ساخت داخل، طرحی تمام‌ایرانی برشمرد و گفت: باتوجه به تأکیدات مقام عالی وزارت نفت و در راستای رونق فضای کسب‌وکار و همچنین ایجاد نشاط و امید در بین مردم مناطق نفت‌خیز جنوب، در اسناد قراردادی این طرح، پیمانکاران ملزم به جذب حداکثری نیروهای بومی برای اجرای این طرح شده‌اند. در این طرح تعداد قابل توجهی پروژه روسطحی و زیرسطحی تعریف شده است که در بازه زمانی قرارداد اجرا خواهند شد.
به گفته وی، مطابق خط‌مشی ابلاغی از سوی وزیر نفت، در طرح 28 مخزن به رونق تولید و راهبرد خودکفایی و استقلال صنعتی توجه ویژه‌ای شده است و همه پیمانکاران موظف‌اند افزون بر واگذاری کامل کارها به شرکت‌ها و نیروهای ایرانی، از حداکثر تجهیزات و قطعات ساخت داخل استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۰۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام بلند مناطق نفت‌خیز جنوب در بومی‌سازی تجهیزات

سرپرست مدیریت تدارکات و امور کالای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از بومی‌سازی ۱۹ هزار قلم تجهیزات و اقلام پرمصرف مورد نیاز شرکت‌های بهره‌بردار و کارخانجات عملیاتی مناطق نفت‌خیز جنوب خبرداد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، علیرضا معصومی با اشاره به شمار اقلام خریداری شده در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: مدیریت تدارکات و امور کالا تاکنون ۱۹ هزار قلم از تجهیزات و اقلام پرمصرف مورد نیاز شرکت‌های بهره‌بردار و کارخانجات عملیاتی مناطق نفت‌خیز جنوب را همسو با نگهداشت و افزایش تولید، با توان شرکت‌های دانش‌بنیان و سازنده داخلی بومی‌سازی و از انحصار شرکت‌های خارجی خارج کرده است.

وی افزود: پارسال حدود ۲ هزار و ۶۸۹ قطعه به ارزش ریالی معادل ۸ همت از شرکت‌های درون‌استانی و حدود هزار و ۲۵۸ قطعه به ارزش ۲۴ همت از شرکت‌های برون‌استانی خریداری شد، مجموع اقلام خریداری شده حدود ۳ هزار و ۹۴۷ قلم به ارزش ۳۲ همت است.

سرپرست مدیریت تدارکات و امور کالای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به نوع کالاهای تأمین شده تصریح کرد: برخی کالاهای تأمین شده از سوی این مدیریت شامل قطعات یدکی مورد نیاز راه‌اندازی و انجام به کار ماشین‌آلات فرایندی مختلف مناطق نفت‌خیز جنوب مانند توربین‌ها، کمپرسور، پمپ، مواد شیمیایی مورد نیاز حفاری و کارخانجات بهره‌برداری، لوله‌های جریانی، ماشین‌الات ترابری، اقلام درون چاهی و سرچاهی، قطعات و تجهیزات ابزار دقیق، برق، انواع فیلتر و کالای عمومی برای کارخانه‌ها و دیگر بخش‌های مناطق است.

معصومی درباره آمار دریافتی انبارهای مدیریت تدارکات و امور کالا در اهواز و آغاجاری ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ آمار دریافتی انبارهای مدیریت تدارکات و امور کالای اهواز حدود ۱۵ هزار و ۱۴۰ قطعه کالا به ارزش وزنی ۱۴۸ هزار و ۲۱۱ تن بوده است و آمار انبارهای آغاجاری نیز حدود ۵ هزار و ۴۳۹ قطعه، به ارزش وزنی ۳۰ هزار و ۹۲۹ تن می‌رسد، آمار ارسالی از انبارها در اهواز ۱۹ هزار و ۹۴۰ قطعه و آغاجاری ۳۷ هزار و ۲۹۸ قطعه است.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی اقلام تأمین شده در سال ۱۴۰۲ تقریبا معادل سه برابر سال ۱۴۰۱ بوده است، گفت: مدیریت تدارکات و امور کالا طی امسال تأمین همه قطعات حیاتی و مهم را در دستور کار دارد تا ضمن کنترل موجودی انبارها از بروز مشکلاتی مانند کمبود تجهیزات و قطعات برای شرکت جلوگیری کند.

سرپرست مدیریت تدارکات و امور کالای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به اقدام‌های شاخص و قابل‌توجه این مدیریت طی پارسال تصریح کرد: اخد موافقت گمرک درباره بخشودگی حق توقف کانتینر و کالای ورودی موقت در گمرک به ارزش بالغ بر ۱۲۷ میلیارد تومان، تخصیص و شناسایی تعداد قابل‌توجهی از اقلام راکد و مازاد پروژه‌ها همسو با ساماندهی وضع انبارهای کالای مناطق نفت‌خیز جنوب جهت استفاده در پروژه‌ها، انتقال موقت انبار لوله و لوله‌جداری اهواز به زمین ۱۷ هکتاری کریت‌کمپ، قرارداد خرید لوله‌های درزدار جریانی ۴۲ اینچ با شرکت لوله‌سازی اهواز به ارزش ۳.۷ همت و احداث ۹ سوله به مساحت ۵ هزار متر مربع در انبارهای ناحیه کریت‌کمپ و مجموعه عملیات کالای آغاجاری از جمله اقدام‌های شاخص این مدیریت در سال ۱۴۰۲ بود.

دیگر خبرها

  • افزایش رطوبت هوا در برخی مناطق خوزستان
  • ضرورت روزآمدسازی دانش و اطلاعات مدیران مناطق نفت‌خیز جنوب
  • گام بلند مناطق نفت‌خیز جنوب در بومی‌سازی تجهیزات
  • ضرورت روزآمدسازی دانش و اطلاعات مدیران مناطق نفتخیز جنوب
  • افزایش همکاری‌های ایران و سریلانکا با افتتاح پروژه اومایا
  • حفر و تکمیل هشت حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب غرب کشور 
  • حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت طی فروردین ماه در مناطق نفتخیز جنوب غرب کشور 
  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان