Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: بنزین، سهم اندکی از میزان قاچاق سوخت دارد و اصلاح قیمت سوخت، تأثیر چندانی در کاهش قاچاق بنزین نخواهد داشت.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز: عبدالله هندیانی اظهار داشت: به طور قطع، طرحی که برای اصلاح قیمت سوخت اجرا شده، بر حوزه جلوگیری از قاچاق، اثرگذار است، اما با توجه به اینکه اهم موارد ما در حوزه سوخت، مربوط به بنزین نبوده است؛ اصلاح قیمت سوخت تنها در جلوگیری از قاچاق این حامل انرژی در برخی از استان‌ها اثرگذار است که ما کارت‌های آنجا را کدینگ کرده بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: آمار قاچاق سوخت ما پیش از این حدود ۸ میلیون لیتر در کل کشور بوده که البته این آمار خاص بنزین نیست و بنزین درصد بسیار پایینی از آن را به خود اختصاص می‌دهد.

وی گفت: ما برای جلوگیری از قاچاق سوخت‌های دیگر مثل گازوئیل در حال ایجاد سامانه‌هایی برای اجرای طرح‌های پیمایش و یا کنترل سوخت ماشین آلات آب و کشاورزی هستیم تا جلوی قاچاق سوخت در این حوزه‌ها را بگیریم.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000GRk برچسب ها: بنزین ، قیمت بنزین ، قاچاق سوخت ، قاچاق ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بنزین قیمت بنزین قاچاق سوخت قاچاق بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۰۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت

بهای نفت در بازار جهانی طی ماه‌های اخیر به شدت تحت تاثیر وقایع سیاسی به ویژه جنگ اوکراین در شرق اروپا و جنگ غزه در خاورمیانه قرار داشته است. در عین حال، بهای طلای سیاه تحت تاثیر داده‌های آماری مربوط به عرضه و تقاضا و نیز رشد اقتصادی قدرت‌های بزرگ قرار دارد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت در معاملات امروز بازار انرژی روند کاهشی داشت. 

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال با ۴۰ سنت کاهش، ۸۸ دلار و ۲ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۵۵ سنت کاهش، به ۸۲ دلار و ۸۱ سنت در هر بشکه رسید. 

تضعیف دلار در برابر سایر ارز‌های معتبر جهانی باعث افزایش جزئی بهای نفت در اوایل امروز شده بود. با این حال، سایر عوامل بار دیگر روند بهای نفت را کاهشی کرد. 

تحلیل‌گران بازار می‌گویند کاهش نگرانی از گسترش جنگ غزه به سایر مناطق در خاورمیانه به ویژه کاهش تنش میان ایران و اسراییل از جمله دلایل سیاسی تاثیر گذار بر روی کاهش بهای نفت بوده است. 

گرچه گزارش جدید آژانس انرژی آمریکا حاکی از کاهش ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه‌ای نفت ذخایر تجاری این کشور بود که این مسئله می‌توانست بهای نفت را افزایش دهد؛ اما داده‌های اقتصادی درباره کاهش فعالیت‌های تجاری در ایالات متحده، این موضوع را خنثی کرد. 

تحلیل‌گران می‌گویند تا زمانی که تنش‌های جهانی همانند جنگ اوکراین که یک سوی آن کشور‌های بزرگ صادر کننده نفت همانند روسیه هستند و یا منازعات در مناطق حساس جهان همانند خاورمیانه که بخش قابل توجهی از صادرات نفت را صادر می‌کند، جریان دارد بازار نفت می‌تواند شاهد نوسانات شدید در بهای طلای سیاه باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت
  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار در روند اصلاحی افتاد
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید
  • کاهش قیمت تخم مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار
  • سوخت قاچاق به مقصد نرسید
  • ببینید | تاثیر آب و سرکه سیب در کاهش وزن
  • هشدار جدی سعید حجاریان درباره تداوم فعالیت گشت ارشاد و احتمال افزایش قیمت بنزین